Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2012, 00:03
AveS2597
AveS2597 is offline
Ik maak mezelf al snel te druk van binnen. Ben erg onzeker over wat anderen van me denken.
Nu is het vakantie en heb ik wel wat rust gevonden, maar contact houden met vrienden vind ik moeilijk. Als het niet over school gaat weet ik al gauw niet wat ik moet vertellen/ een gesprek te starten. Ze uitnodigen krijg ik ook nare kriebels van terwijl het gewoon vriendinnen/vrienden zijn. Nog een probleem heb ik dat ik niet weet hoe het zit tussen een jongen en mij. Ik word er gek van.

Meestal als ik me zo gestrest voel dan ga ik zwemmen, maar nu zit ik met een zware knieblessure en word dat erg moeilijk.
Heeft iemand misschien hetzelfde en heb je dan een idee hoe je soms even nergens aan kan denken ofzo?..

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2012, 08:53
Verwijderd
Herken ik helemaal, ik heb in dezelfde positie gestaan (ook waarin ik een blessure had en dus niet kon uitleven om het even allemaal te vergeten). Uiteindelijk wanneer school weer begint zal je weer wennen en terug in je ritme/vel komen. Hoe ik tijd heb gedood is door te werken in supermarkt. Lekker bezig zijn, om de mensen zijn, en savonds gesloopt op de bank ploffen om nog even uit te rusten. Geen zorgen aan je hoofd, en je verdient er ook nog eens wat geld bij
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 10:23
Verwijderd
Ik denk dat je, als je zo'n erge knieblessue hebt dat je niet kan zwemmen, je ook niet in de supermarkt kan werken.

Maar, je zult waarschijnlijk gewoon iets anders moeten vinden wat je leuk vindt. Je zou kunnen gaan borduren, dat is wel heel rustgevend en je hoeft dan aan niks te denken, behalve aan je borduurwerk. Misschien ook dat je wat aan school kan gaan doen; een vak kiezen dat je interesseert (of waar je juist niet zo goed in bent) en daar dan extra voor gaan doen. Je kan boeken gaan lezen, internetten, modelbouwen, tóch maar eens een vriend opbellen... eigenlijk kan je heel erg veel doen.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je, als je zo'n erge knieblessue hebt dat je niet kan zwemmen, je ook niet in de supermarkt kan werken..
Kassa zitten
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 16:20
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
boeken lezen is voor mij altijd een goede afleiding geweest, gewoon even met je hoofd in een totaal ander iemand stappen zegmaar.
Ik vind ook vaak afleiding in mijn hond, lekker even uitrazen in de tuin, maar ik weet niet eens of je huisdieren hebt en het lijkt me ook geen goed idee met een knieblessure.
Misschien is dat idee van Etmakas ook niet eens zo slecht, je zou ook op internet kunnen kijken naar cursussen die je thuis kunt doen, bijvoorbeeld iets met fotografie of iets anders.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 16:43
huntingyade
huntingyade is offline
een simpele hobby zoeken kan veel afleiding brengen. als je iets hebt met computers zou je bijvoorbeeld een programmeertaal kunnen leren. of je gaat bijvoorbeeld tekenen. of als je meer iets met je handen wilt doen kan je kijken of je daar iets mee kan doen bijvoorbeeld dingen met klei maken ofzo
Oud 31-07-2012, 17:57
Verwijderd
Afleiding is goed en daar heb ik ook nog wel wat tips voor, maar kijk je ook genoeg naar wat er echt aan de hand is? Waar leidt het precies van af en wordt dat vanzelf weer beter? Waarom kun je je eigen vrienden/vriendinnen niet goed hebben in de vakantie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten