Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2012, 19:43
Mimuna
Mimuna is offline
Hoi iedereen!

Het bikiniseizoen is weer aangebroken! Dit is de periode waarin veel meisjes/vrouwen beslissen om wat te gaan afvallen. Nu, ik wil HELEMAAL NIET afvallen, maar ik heb wél een vraag omtrent het verkrijgen van een strakke buik.

Ik ben 1m78 groot en weeg 55 kilo. Daar moet er dus helemaal niets van af. Ik ben super blij met mijn gewicht. Wel is het zo dat ik jarenlang overgewicht heb gehad, en op korte tijd op wonderbaarlijke wijze ben afgevallen, en dat kan je nu echt wel merken aan mijn buik. Mijn buik is niet dik, maar ook niet strak. Door het vermageren heb ik nogal een blubberbuik gekregen en die wil ik graag mooi strak krijgen.

Nu is mijn vraag, hoe pak ik dit het beste aan? Met cardio of toch met krachtoefeningen? Laat ik wel duidelijk zijn dat ik helemaal niet wil gaan dieeten omdat ik al mager genoeg ben.. ik wil me helemaal focussen op mijn buik!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2012, 21:33
icetea296
icetea296 is offline
met spier oefeningen krijg je juist spieren en cadrio is echt om aftevallen
vraag het anders aan iemand die werkt bij een sportschool in de buurt dat is het beste
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 06:44
Verwijderd
Ik vind het klinken alsof het niet zozeer vet is, maar gewoon wat te veel huid doordat je zo snel af bent gevallen. Je bent 17, dus waarschijnlijk trekt dat vanzelf wel weer bij, maar er zijn niet echt trucjes om ervoor te zorgen dat dat binnen een paar weken gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2012, 11:43
Pluis
Pluis is offline
op wonderbaarlijke wijze nog wel

anyway, wat sarah zegt. Die huid is wat slap geworden omdat de vulling eruit is. Dat heeft veel tijd nodig. En als je toch iets wil doen kan je altijd nog van die strakmakende cremes proberen. Die cremes op zich werken niet, maar het erin masseren ervan stimuleert wel de bloedsomloop daar wat. Echt wetenschappelijk bewijs dat dat zin heeft is er niet, maar het kan iig geen kwaad en je hebt dan in ieder geval een lekker zacht buikhuidje
Oud 10-07-2012, 21:19
Verwijderd
Je BMI is te laag. Ik zou oppassen dat je niet meer afvalt. Eet je nog wel genoeg?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 15:29
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
Je BMI is te laag. Ik zou oppassen dat je niet meer afvalt. Eet je nog wel genoeg?
Zoals ik al zei: ik wil niet afvallen. Ik vind BMI een nogal niets-zeggend getal, eigenlijk. Er zijn veel factoren die een rol kunnen spelen bij je gewicht: een grote boezem, je spiermassa, enz... Ik word elk jaar gewogen bij de gynaecoloog en hij vindt mijn gewicht prima aangezien ik een dun beendergestelte heb en nou ja, niet echt gespierd ben. Als mijn bmi echt te laag was gezien de omstandigheden dan had hij daar wel wat van gezegd, mijn gewicht is momenteel prima en ik ben niet vanplan om te vermageren OF te verdikken. Ik wil gewoon weten hoe ik van mijn losse huid afkom, geen BMI-opmerkingen meer dus

En om op je tweede vraag te antwoorden: ik eet echt de hele dag door snoep en chocola. Heb net pannenkoeken gegeten. Ben echt zo iemand die gewoon gaat eten wat hij wil. Als mijn gewicht de 57 bereikt ga ik wel wat meer opletten met wat ik eet, snoep omwisselen voor een appeltje enzovoort. Maar ik hou mijn gewicht mooi op peil op een gezonde manier. Ik heb zelf nognooit een chocoladewafel laten liggen omdat ik 'dun' wil zijn, hoor Ik heb denk ik gewoon geluk dat ik niet zoveel bijkom door vettige tussendoortjes.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 15:35
Fit4Life
Fit4Life is offline
Je kunt niet plaatselijk vet weg krijgen, je moet en cardio doen en krachttraining.
Krachttraining zorgt ervoor dat je op dagelijkse basis meer vet verbrand, en cardio op medium intensiteit, zorgt ervoor dat je op de ideale vetverbrandingszone zit.

Succes.

Btw als je bij een sportschool sport, vraag hun wat 70% / 75% van je maximale hartslag is, daar moet je op werken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 15:36
Fit4Life
Fit4Life is offline
Trouwens verwar vet ook niet met vel.

En btw blubberbuikjes bij vrouwen zijn heerlijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten