Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2012, 18:21
otacilio
otacilio is offline
.

Laatst gewijzigd op 05-03-2013 om 23:28. Reden: slotje, deze relatie is over en wil er niet meer mee geconfronteerd worden
Advertentie
Oud 17-06-2012, 18:27
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Waarom ga je niet gewoon naar haar toe dan? Zeg tegen je ouders dat je naar een vriend toe gaat, zeg tegen die vriend wat je van plan bent, zo kunnen jullie samen een licht verhaal bedenken over wat jullie eigenlijk niet hebben gedaan. Wanneer je weleens bij die vriend eet is het al helemaal makkelijk, dan ga je om half 1 naar de bushalte, dan kom je ergens in de avond thuis. Die vriend van je sms't wat hij heeft gegeten.
Zij verteld haar ouders dat je een vriend van school bent.
Oud 17-06-2012, 18:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom kun je dat niet tegen je ouders zeggen?
Oud 17-06-2012, 18:43
otacilio
otacilio is offline
omdat mijn ouders het nooit goed zouden vinden dat ik naar iemand ga, die ik alleen via internet heb gezien.
Oud 17-06-2012, 18:44
Diamera
Diamera is offline
Als het zo moeilijk om te vertellen is, ze hoeven toch niet te weten wat je echt gaat doen? Je kunt met de bus dus het is dichtbij, zeg gewoon dat je naar een klasgenoot gaat of gewoon wat Afwezignummer2 zegt. Als je maar ergens in het openbaar afspreekt en er eventueel nog iemand is die wel weet waar je uithangt.
Oud 17-06-2012, 18:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
omdat mijn ouders het nooit goed zouden vinden dat ik naar iemand ga, die ik alleen via internet heb gezien.
Waarom niet? En als je ouders zulke vreemde regels hebben kun je natuurlijk ook gewoon liegen en zeggen dat je haar ergens anders hebt ontmoet, in de kroeg of bij een vereniging of zo.
Oud 17-06-2012, 18:47
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Waarom ga je niet gewoon naar haar toe dan? Zeg tegen je ouders dat je naar een vriend toe gaat, zeg tegen die vriend wat je van plan bent, zo kunnen jullie samen een licht verhaal bedenken over wat jullie eigenlijk niet hebben gedaan. Wanneer je weleens bij die vriend eet is het al helemaal makkelijk, dan ga je om half 1 naar de bushalte, dan kom je ergens in de avond thuis. Die vriend van je sms't wat hij heeft gegeten.
Zij verteld haar ouders dat je een vriend van school bent.
dan komen we niet verder, als haar ouders denken dat ik bij haar op school zit word het toch niks? als het dan echt iets word zullen ze daar echt wel achter komen en worden ze wantrouwig.
buiten dat durf ik zelfs mijn beste vrienden dit niet te vertellen, ik kan niet even zeggen dat ik iemand ken van internet waar ik van hou, en dat we daar maar even naartoe moeten gaan.
Oud 17-06-2012, 18:48
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Als het zo moeilijk om te vertellen is, ze hoeven toch niet te weten wat je echt gaat doen? Je kunt met de bus dus het is dichtbij, zeg gewoon dat je naar een klasgenoot gaat of gewoon wat Afwezignummer2 zegt. Als je maar ergens in het openbaar afspreekt en er eventueel nog iemand is die wel weet waar je uithangt.
nee het is niet dichtbij, maar ik wil best 8 keer overstappen om bij haar te zijn.
is wel goed 2 uurtjes met de bus
Oud 17-06-2012, 18:52
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Waarom niet? En als je ouders zulke vreemde regels hebben kun je natuurlijk ook gewoon liegen en zeggen dat je haar ergens anders hebt ontmoet, in de kroeg of bij een vereniging of zo.
moeilijk te geloven, ze woont namelijk net te ver om hier dichtbij in de kroeg ofzo te zijn.

allemaal wel heel erg bedankt voor de reacties!
Oud 17-06-2012, 18:53
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ken je ouders niet, maar je kunt ze toch wel gewoon vertellen dat je een meisje hebt leren kennen en je haar erg leuk vindt en graag een keertje op wil zoeken en jullie heel veel praten samen, maar je haar nog nooit in het echt hebt ontmoet maar je dat wel heel graag wil? Tot zover zullen ze je nog wel begrijpen. Je hoeft niet tegen heel de wereld te vertellen dat je van haar houdt, dat zijn hun zaken ook niet wat je verder precies voor haar voelt. Is het geen optie met haar af te spreken in een stad die voor jullie allebei even ver is? Sowieso is het handig om mensen die je alleen van internet kent voor het eerst te ontmoeten in een openbare gelegenheid, want dan kan er niet zo veel geks gebeuren.
Oud 17-06-2012, 19:10
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Ik ken je ouders niet, maar je kunt ze toch wel gewoon vertellen dat je een meisje hebt leren kennen en je haar erg leuk vindt en graag een keertje op wil zoeken en jullie heel veel praten samen, maar je haar nog nooit in het echt hebt ontmoet maar je dat wel heel graag wil? Tot zover zullen ze je nog wel begrijpen. Je hoeft niet tegen heel de wereld te vertellen dat je van haar houdt, dat zijn hun zaken ook niet wat je verder precies voor haar voelt. Is het geen optie met haar af te spreken in een stad die voor jullie allebei even ver is? Sowieso is het handig om mensen die je alleen van internet kent voor het eerst te ontmoeten in een openbare gelegenheid, want dan kan er niet zo veel geks gebeuren.
ik durf het ze niet te vertellen, ben erg bang voor rare reacties. gekke dingen zullen er sw niet gebeuren.
maar echt voor jou en ook voor de rest, supertof dat jullie me willen helpen, ik waardeer het enorm
Oud 17-06-2012, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Wat een gekke ouders. Ik kreeg altijd highfives van mijn pa als ik weer eens scholieren-bitches ging hosselen.

Maargoed, als het een probleem is dan vertel je het niet aan ze. Lijkt me logisch?

Laatst gewijzigd op 17-06-2012 om 19:20.
Oud 18-06-2012, 00:00
Hippie :peace:
Hippie :peace: is offline
Ik heb mijn eerste vriendin (pas uit though) ook via internet leren kennen, hadden 1.5 jaar lang, en zijn nu nog steeds goede vrienden enz.

Punt is, niet zeuren, als je haar wilt zien, ga je naar haar toe, punt uit. Ongeacht wat men er van zegt.

Je zei dat je voor haar wel 8x wilt overstappen, maar niet aan je vrienden oid wilt vertellen / liegen tegen je ouders zodat je bij haar kunt zijn?
Oud 18-06-2012, 00:08
Linda Prins
Linda Prins is offline
Citaat:
Ik heb nu al bijna een jaar contact met een meisje via internet, we zijn ontzettend verliefd op elkaar. ik ben altijd voorzichtig met de term 'houden van'. maar ik hou écht van haar. al bijna een jaar praten we dagelijks vele uren met elkaar. een paar maanden geleden heb ik haar verteld wat ik voor haar voel, en daar kwam dus uit dat zij dat ook voor mij voelde, wat een enorme opluchting voor mij was. ze heeft me door een hele moeilijke periode heen gesleept, ik heb altijd veel steun aan haar. zij is de ware voor mij.
we hebben het er heel vaak over wanneer en hoe we elkaar gaan zien in het echt, wat ik echt ontzettend graag wil. maar we weten niet hoe.
de afstand is opzich geen probleem voor me, ik zou zo met de bus gaan.
maar ik kan echt niet tegen mijn ouders zeggen dat ik even naar iemand toega die ik op internet heb ontmoet

kan iemand me alsjeblieft helpen, ik ben radeloos.
wat moet ik thuis zeggen????

alvast bedankt
Dan spreek je toch gewoon met haar af, dan zeg je gewoon tegen je ouders dat je haar ergens hebt ontmoet, dan noem je een bekende gelegenheid waar je dat meisje ook echt gaat ontmoeten, en dan heet het later gewoon dat je haar daar hebt ontmoet, simpel,
Oud 18-06-2012, 00:10
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Ik heb mijn eerste vriendin (pas uit though) ook via internet leren kennen, hadden 1.5 jaar lang, en zijn nu nog steeds goede vrienden enz.

Punt is, niet zeuren, als je haar wilt zien, ga je naar haar toe, punt uit. Ongeacht wat men er van zegt.

Je zei dat je voor haar wel 8x wilt overstappen, maar niet aan je vrienden oid wilt vertellen / liegen tegen je ouders zodat je bij haar kunt zijn?
het ligt iets gecompliceerder dan dat. ik wil een situatie waarin iedereen het kan weten
Oud 18-06-2012, 09:21
Cherry Springs
Waar ben je eigenlijk bang voor? Vind je nu belangrijker dat je niet raar wordt aangekeken door je ouders dan dat je naar het meisje toekan waar je, zoals je zegt, van houdt? Je kunt best tegen je ouders zeggen dat tijden veranderen, het is normaal om mensen via internet te leren kennen en dat zij dat niet hadden in hun generatie wil niet zeggen dat het niet kan.
Je laat jezelf nu eigenlijk kiezen tussen eerlijk zijn tegen je ouders en naar je meisje toe gaan, maar je zegt dat je het niet tegen je ouders kunt zeggen dus kun je niet naar je meisje toe. Dat schiet niet op.
Oud 18-06-2012, 16:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
het ligt iets gecompliceerder dan dat. ik wil een situatie waarin iedereen het kan weten
In welk opzicht gecompliceerder?
Oud 18-06-2012, 17:01
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dan ben je toch gewoon eerlijk en zeg je het toch? Als dat is wat je wil moet je het gewoon doen.

Anders kun je nog altijd zeggen dat je haar van de plaatselijke kroeg kent. 2 uur met de bus is echt niet zo ver dat het niet realistisch is hoor. Zat mensen die wel eens naar een andere stad of provincie zijn gegaan om te kijken hoe het stappen daar is. Als je haar daar "hebt leren kennen" en daarna internet contact hebt gehouden is het toch allemaal goed?
Oud 18-06-2012, 23:05
Omegatypez
Omegatypez is offline
Totdat je een troll ontmoet.., Op het internet gedraagt iedereen zich anders..,
Oud 18-06-2012, 23:28
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
Totdat je een troll ontmoet.., Op het internet gedraagt iedereen zich anders..,
haha nou niet als je iedere dag heel lang samen praat, en ziet via cam
Oud 18-06-2012, 23:33
Omegatypez
Omegatypez is offline
Citaat:
haha nou niet als je iedere dag heel lang samen praat, en ziet via cam
Over die webcam heb je niet verteld
Naja, ik probeer je te zeggen dat het internet niet zomaar te vertrouwen is
Maarja veel geluk met haar, maak er wat van
Oud 19-06-2012, 04:21
Vowel
Vowel is offline
Ik zou het gewoon tegen je ouders zeggen. En dan niet als vraag, maar als statement. "Waar ga je heen?" - "Ik ga de stad in met een vriendin."

Als ze dan verder vragen moet je gewoon eerlijk zijn, alsof het de normaalste zaak van de wereld is (want dat is het ook), en als ze niet verder vragen heb je geluk.
Oud 20-06-2012, 19:04
Verwijderd
zeg gewoon dat je van school een museuk moet bezoeken en dan ontmoet je dat meisje, is dit geen optie?

dan zeg je gewoon dat je ff lekker een dagje gaat stappen met vrienden!
en kan zij anders niet naar jou toe komen? das dan misschien makkelijker!
succes !x
Oud 24-06-2012, 12:52
otacilio
otacilio is offline
Citaat:
zeg gewoon dat je van school een museuk moet bezoeken en dan ontmoet je dat meisje, is dit geen optie?

dan zeg je gewoon dat je ff lekker een dagje gaat stappen met vrienden!
en kan zij anders niet naar jou toe komen? das dan misschien makkelijker!
succes !x
ja heb ik ook overwogen
volgend jaar zal ik voor kunst veel van dit soort dingen moeten bezoeken, maar het is moeilijk voor me om zo lang te wachten.. en dan ook maar afwachten of het écht een optie kan zijn.. maarja

heel erg bedankt!
Oud 24-06-2012, 13:03
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ja heb ik ook overwogen
volgend jaar zal ik voor kunst veel van dit soort dingen moeten bezoeken, maar het is moeilijk voor me om zo lang te wachten.. en dan ook maar afwachten of het écht een optie kan zijn.. maarja

heel erg bedankt!
Je snapt het niet. Je hoeft niet te wachten tot je dat soort dingen moet bezoeken; je zegt gewoon tegen je moeder "Mam, ik ga naar het museum voor school/ik ga stappen met vrienden/ik ga gezellig bij persoon X koffie drinken/whatever" en dan vertel je ze achteraf, als het echt iets is geworden, dat je iemand hebt ontmoet.

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.

En heb je überhaupt wel eens een gesprek gehad met je ouders over het internet en mensen ontmoeten in het echt? Of ga je er gewoon van uit dat je ouders het niet willen hebben?
Advertentie
Oud 24-06-2012, 14:57
otacilio
otacilio is offline
ja, maar het is nét te ver om te zeggen; ik ga even daarheen om te stappen met vrienden
Oud 24-06-2012, 15:32
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ja, maar het is nét te ver om te zeggen; ik ga even daarheen om te stappen met vrienden
Dan zeg je dat je ergens anders gaat stappen..

En je beantwoordt mijn vraag niet. Heb je ooit wel eens een serieus gesprek gehad (poolshoogte genomen) met je ouders over internet, internetrelaties, meetings van bijvoorbeeld een forum, of iets in die richting? Of ga je er gewoon van uit dat het niet mag?

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat je naar een meeting gaat van een forum op het internet en dat er "meerdere mensen komen". Wie weet staan ze daar beter tegenover?
Oud 24-06-2012, 15:48
Verwijderd
Mijn ouders zijn er ook geen fan van, dus als ik met iemand van internet afspreek ben ik 'bij een vriendin' ofzo. Ik zeg meestal dat ik bij Anne of Lisa ben, daar ken ik er veel van, dus als er een belt was ik gewoon bij de andere.
Oud 24-06-2012, 16:01
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
ga, of ga niet, klaar

slotje
Oud 24-06-2012, 17:45
Verwijderd
Citaat:
ga, of ga niet, klaar

slotje
Ik denk niet dat jij bepaald of er een slotje op komt.

Ontopic: Je weet hoe ik erover denk. Je hebt veel voor haar over dus het vertellen tegen je ouders vast ook. Succes!
Oud 24-06-2012, 18:17
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik denk niet dat jij bepaald of er een slotje op komt.
Ik weet wel zeker van niet.

TS, als je dit meisje echt graag wilt ontmoeten dan kan dat op twee manieren. 1) praat met je ouders, maak duidelijk hoe serieus je erover bent en probeer ze te overtuigen (en als dat niet lukt kun je altijd nog stiekem gaan ), of 2) ga gewoon stiekem, zie wat het wordt, en achteraf kun je er altijd nog eerlijk over zijn, want als ze eenmaal je vriendin is gaan je ouders echt niet zeggen: "hey, je mag haar niet als vriendin want je hebt haar via internet ontmoet!"
Oud 24-06-2012, 21:35
Cherry Springs
Jongen, doe eens niet zo moeilijk en zeg dan gewoon tegen je ouders dat je af gaat spreken met een meisje van internet als je zo nodig eerlijk tegen ze wil zijn. Als je dat meisje echt zo leuk vindt had je allang iets geregeld zodat je naar haar toe kon. Jullie praten nu al een jaar met elkaar en nu wordt het zomervakantie, als je nu nog niet zelf iets kan verzinnen om naar haar toe te gaan verdient zij ook gewoon beter.
Oud 28-06-2012, 19:58
meisjeantwerpen
meisjeantwerpen is offline
Ik begrijp je ouders wel en als je het meisje nooit hebt gezien en enkel kent via internet dan zou ik toch op mijn hoede zijn als ik jou was
Ikzelf heb dagelijks met fakers en al dat gespuis te doen ik kom er dagelijks wel 1 tegen op internet,
Als je toch zeker bent van dat meisje omdat je haar al zo lang kent dan zou ik een paar keer cammen en bellen met elkaar voor je af spreekt
Ik zou eerst zekerheid willen hebben van die andere persoon wat ik echter af vraag is hoe je verliefd kan zijn op iemand die je nooit hebt gezien ^^ Internet loopt vol idioten srie voor dat woord maar het is nu 1X zo daarom geef ik je ouders gelijk
Oud 11-07-2012, 23:54
GreyHound
GreyHound is offline
Meisjeantwerpen in de reacties staat dat hij al gecamt heeft dus die argument van jou is nogal dood nu...

On-topic: Wat let je? Ga vroeg weg en kom laat thuis tijd zat... Geloof me. De meeste ouders gaan niet wanhopig andere ouders bellen bij aankomst....

Regels voor berichten