Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2012, 14:24
ADO070
ADO070 is offline
Zie titel .....
Oud 25-06-2012, 14:25
TeDaz
TeDaz is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 14:31
ADO070
ADO070 is offline
Hoezo niet?
Oud 25-06-2012, 16:02
TeDaz
TeDaz is offline
Dat's gewoon de wet, vraag alleen niet welke.
maar ze waarschuwen wel vaak dat het illegaal is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 16:44
ILUsion
ILUsion is offline
Neen. Je bezit immers niet het auteursrecht op het materiaal, dus je mag geen kopies verspreiden (dus niet voor 5 euro, niet voor 1 euro en ook niet gratis). Je zou het wel mogen als je de toelating krijgt van degene die het auteursrecht wel heeft. Bv. een DVD met enkel Linux/Ubuntu op mag je zonder probleem doorverkopen, omdat de rechthebbenden je daarvoor wel toelating geven (mits je je aan enkele voorwaarden houdt).

Dat zal ook wel ergens op het origineel staan (niet dat je dat in alle gevallen als absoluut moet bezien, want je mag bij wet bv. wel een kopie voor eigen gebruik maken ook al zeggen die doosjes soms iets anders).
Oud 25-06-2012, 19:10
Em.
Em. is offline
Hangt ervan af wat op de dvd staat. Als je bijvoorbeeld zelf een filmpje maakt (en niets gebruikt waar auteursrecht op rust) mag je de dvd's daarvan volgens mij gewoon verkopen. Als je iets gebruikt waar auteursrecht op zit (dus bijvoorbeeld de film van iemand anders) mag je inderdaad dat niet zomaar kopiëren en er dan geld aan verdienen.
Oud 25-06-2012, 21:20
Verwijderd
Is er überhaupt markt voor illegale CD's/DVD's anno nu?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 21:33
ADO070
ADO070 is offline
Ja, voor niet-intelligente mensen, die niet eens filmpje kunnen downloaden en branden.
Oud 25-06-2012, 22:48
Verwijderd
Hallo wat een idiote antwoorden zeg Natuurlijk mag je gebrande CD's verkopen voor 1 tot 5 euro! Het maakt daarbij zelfs niet uit wat erop staat. Wel eens gehoord van thuiskopie? Als de koper het origineel thuis heeft dan mag het en jij hoeft als verkoper niet te controleren of dat ook zo is.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 16:34
EenManOpEenVork
EenManOpEenVork is offline
Als je het filmpje zelf hebt gemaakt -> ja, zolang je niet zoveel verdiend dat je je in moet schrijven in de KvK
Als het filmpje niet van jou is -> ja, als je de rechten hebt en "zolang....KvK"
Als het filmpje niet van jou is en je hebt de rechten niet -> van mij wel, van de politie niet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 16:35
EenManOpEenVork
EenManOpEenVork is offline
Citaat:
Is er überhaupt markt voor illegale CD's/DVD's anno nu?
Er is helemaal geen markt voor CD's/DVD's
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 18:00
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Jawel, maar niet voor illegale optische opslagmedia...
Oud 27-06-2012, 19:31
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Hallo wat een idiote antwoorden zeg Natuurlijk mag je gebrande CD's verkopen voor 1 tot 5 euro! Het maakt daarbij zelfs niet uit wat erop staat. Wel eens gehoord van thuiskopie? Als de koper het origineel thuis heeft dan mag het en jij hoeft als verkoper niet te controleren of dat ook zo is.
Thuiskopie betekent dat je zelf een kopie maakt voor eigen gebruik. Die mag je niet aan derden beschikbaar stellen.
Oud 27-06-2012, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Vertel mij wat, hoe eerder 'we' daar vanaf zijn, hoe liever het me is. Maar goed. Het heeft ook tergend lang geduurd voor die smerige legacymeuk van mobo's is verdwenen, het kan dus nog wel even duren
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Thuiskopie betekent dat je zelf een kopie maakt voor eigen gebruik. Die mag je niet aan derden beschikbaar stellen.
Dat doe je ook niet. Jij mag best een kopie maken voor iemand anders van de CD/DVD die iemand anders zelf al heeft en een vergoeding vragen van €1,-.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 01:45
Verwijderd
Citaat:
Dat doe je ook niet. Jij mag best een kopie maken voor iemand anders van de CD/DVD die iemand anders zelf al heeft en een vergoeding vragen van €1,-.
Toch heb ik meer het idee dat knullemans de topicstartert een soort van marktkraampje op straat wil gaan opzetten Al dan niet pal naast de FRS.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 06:24
Verwijderd
You don't say
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Nuttige post man
Daar gaat het helemaal niet over.

Materiaal waar copyright op zit mag niet verspreid/verkocht worden zonder toestemming.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 12:59
Verwijderd
Gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Materiaal waar copyright op zit mag niet verspreid/verkocht worden zonder toestemming.
Onzin.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 20:35
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Nee? Je mag diegene wel de CD of DVD uitlenen, dan mag diegene zelf een kopie maken.

Citaat:
Een thuiskopie van een geluids- of video-opname mag niet in opdracht op CD of DVD worden gemaakt. Artikel 16c, dat specifiek de thuiskopie op zo'n drager regelt, zegt nergens dat je iemand opdracht mag geven tot het maken van een thuiskopie. Je moet het zelf doen. Je mag dus bijvoorbeeld niet een CD voor een vriend kopiëren en claimen dat dat een thuiskopie in opdracht is. Wel mag je hem die CD uitlenen. Hij mag dan zelf daar een kopie voor eigen oefening, studie of gebruik van maken, en daarna het origineel teruggeven.
Oud 28-06-2012, 21:43
Verwijderd
Zelfde verschil.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Onzin.
Ja joh?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Ja joh?
http://en.wikipedia.org/wiki/Shareware

N00b.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2012, 11:36
Verwijderd
Overwacht toch nog een leuk topic geworden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2012, 02:16
Verwijderd
Daar zit dus niet de copyright op waar ik het over had. Wat ben jij een beunhaas.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Daar zit dus niet de copyright op waar ik het over had. Wat ben jij een beunhaas.
Beunhaas
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 12:12
Verwijderd
Trouwens, materiaal waarbij middels het auteursrecht is bepaald dat er geen kopieën van gemaakt mogen worden mag in Nederland veelal wel vermenigvuldigd worden onder bepaalde voorwaarden. Stellen dat het volgens de productvoorwaarden niet mag dus het mag niet is bullshit.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Beunhaas
Zoef de ~
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 02:50
Verwijderd
zoef de haas naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 06:03
zoef de haas
zoef de haas is offline
Gevonden
Oud 13-07-2012, 23:31
ferdinandfrees
ferdinandfrees is offline
Officieel is het verboden films te kopieren en dan doorverkopen voor wat dan ook een geldbedrag. Zelf doe ik dit echter wel. De kans dat je problemen krijgt is vrij klein
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:47
huntingyade
huntingyade is offline
is daar nou nog echt markt voor ?
volgens mij weet iedereen tegenwoordig toch wel hoe je zo'n ding van het internet haalt en op een dvdtje zet. of hoe je het gewoon met een simpel apparaatje rechstreeks naar je tv kan streamen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten