|
|
Bekijk resultaten poll: Wat moet er gebeuren op het gebied van Europese samenwerking? | |||
Alles Europa - op termijn vergaande integratie, (een soort) Verenigde Staten van Europa |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 25.00% |
Meer Europa - lidstaten blijven soeverijn, maar de Unie krijgt meer bevoegdheden en slagvaardigheid |
4 | 14.29% |
Meer Europa (een beetje) - EU krijgt meer (economische) bevoegdheden, lidstaten houden veel invloed |
4 | 14.29% |
Europa zoals het nu is - Beperkte veranderingen, min of meer het huidige systeem |
0 | 0% |
Minder Europa - De invloed en bevoegdheden van de EU worden verminderd, maar de EU blijft bestaan |
5 | 17.86% |
Minder Europa - De Unie wordt afgebroken, een serie verdragen neemt de rol van de Unie deels over |
3 | 10.71% |
Geen Europa - De Unie wordt opgeheven en het is weer ieder land voor zich |
3 | 10.71% |
Ik weet het niet (maar Europese samenwerking vind ik an sich een goede zaak) |
0 | 0% |
Ik weet het niet (maar Europese samenwerking vind ik niet zo'n goede zaak) |
0 | 0% |
Het maakt me eerlijk gezegd niet zo veel uit |
0 | 0% |
Ik heb er een andere visie op, namelijk:... |
2 | 7.14% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
En nee, maar ervoor zorgen dat die mensen nergens meer terecht kunnen, is ook niet handig. Maar naar mijn mening zouden er gewoon veel meer betaalbare flats moeten komen, maar dat is weer een heel ander verhaal. Het was maar een voorbeeld, het is toch zo dat de EU steeds meer invloed krijgt op de wetgeving in Nederland?
|||
Citaat:
Citaat:
Eigen volk (of dieren) eerst, bah ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Trots is ook zo'n gek woord. Je kan alleen 'trots' op iets zijn als je er zelf enig aandeel in hebt gehad imo. Maar ik vind het dan weer wel tof als Nederland zou winnen ja.
Verder weet ik denk ik niet genoeg van de EU om er echt iets zinnigs over te zeggen. In het verleden is de EU mij vooral opgevallen als een bemoeizuchtig orgaan, hoewel het ook genoeg voordelen met zich meebrengt. Ik vraag me alleen af of die voordelen voor een land als Nederland wel opwegen tegen de nadelen. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens is er al een hoop milieuwetgeving vanuit de EU. |
![]() |
|
Één Europa zou pas kunnen werken als voor iedere euroburger (klinkt eetbaar) ongeveer dezelfde omstandigheden zouden gelden. Het kan dus niet zo zijn dat een Nederlander 6 jaar langer moet werken dan een Fransoos of Griek. Ook salarissen, kosten eerste levensbehoeften, BTW, accijnzen, BPM, milieu-eisen voor bedrijven zouden ongeveer gelijk moeten zijn.
We zijn er dus nog lang niet maar ondertussen mag de Nederlander wel alle opgebouwde welvaart inleveren om zo'n 8 "tweedewereldlanden" op te krikken tot een gemiddeld niveau. Sinds 1989 is Duitsland bezig het verschil met het geadopteerde DDR weg te poetsen, ze zijn NOG bezig, ex DDR-ers komen nog steeds naar Nederland om werk te zoeken. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat ik tot nog toe gezien heb zijn zwaar gesubsidieerde projecten in die landen, betaald door "Europa" (jij en ik dus). Natuurlijk ook producten uit Nederland maar dit noem ik gewoon vestzak-broekzak economie over de rug van burgers. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe is Europa er na de oorlog weer bovenop geholpen? Met 12,7 miljard US$ (1950) Marshall steun uit de VS. Hoe maak je van een land als Polen een bloeiende staat zonder daar eerst miljarden Euro's (2012) in te pompen? En waar zou dat geld dan vandaan moeten komen? Zoals ik al zei; ik zie wel grote subsiedieprojecten die na voltooiing ook nog eens zullen gaan concurreren met andere Europese landen. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Weet je wat zou helpen de export te verbeteren? Een flinke inflatie van de Euro, dan lijkt het net of we heel veel verdienen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
De Tweede Wereldoorlog (waar jij waarschijnlijk op doelt) ging over veel meer dan alleen nationalisme. Zaken als armoede en racisme speelden daarbij een belangrijke rol. Bovendien is er nog altijd een reële kans op oorlogen wanneer er een Verenigde staten van Europa komt (wat jij volgens mij wilt). Sterker nog, ik denk dat grote migratiestromen zullen leiden tot grote spanningen in de samenleving en daardoor een verhoogde kans op oorlog. Oorlogen kunnen natuurlijk ook plaatsvinden binnen een land. Kijk naar Joegoslavië. Daar ontstond ook oorlog na spanningen tussen verschillende groepen binnen één land. Citaat:
Wat je niet zegt is dat nationalisme zorgt voor sociale cohesie, een gevoel van samenhorigheid die we in Nederland goed kunnen gebruiken, terwijl dit volgens mij wel zo is. Ik ben dus van mening dat nationalisme helemaal niet per definitie slecht is. Het kan zelfs heel positief zijn. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Leuke link, maar wat moet ik hiermee aangezien je geen enkele toelichting geeft? Citaat:
Citaat:
Het is een heel ander voorbeeld, maar ik denk echt dat je het meer op deze manier moet zien en niet zo zwart/wit als je er nu naar kijkt. Citaat:
Ik zeg niet dat je sociale cohesie moet beperken tot een kleine groep. Ik denk wel dat je zeker geen sociale cohesie kunt verwachten tussen wereldburgers als deze er niet eens is tussen buurtgenoten. Zo makkelijk gaat dat namelijk niet. Ik ben zeker niet voor een sociaal isolement en ik vind het belangrijk dat mensen niet in hun directe omgeving blijven hangen en open minded zijn naar de buitenwereld toe. Ik denk wel dat je klein moet beginnen om iets groots te kunnen bereiken en dus heb je een sterk fundament nodig, namelijk sociale cohesie op lokaal niveau om sociale cohesie op internationaal niveau te kunnen bereiken. Laatst gewijzigd op 08-07-2012 om 18:05. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-07-2012 om 18:40. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Omdat kansarme immigranten vaker (en eerder) werkloos worden, meer aanspraak maken op de zorg, vaker in de criminaliteit belanden, maar ook de cultuurverschillen kunnen voor spanningen zorgen. In Nederland heb je gewoon recht op (noodzakelijke) zorg. Je hebt recht op een uitkering wanneer je een half jaar gewerkt hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik gaf duidelijk aan dat ik niet ben voor een sociaal isolement. Ik denk dat sociale cohesie op kleine schaal minstens net zo belangrijk is als sociale cohesie op grote schaal. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien zie ik geen reden waarom die mensen van Turkse origine niet trots zouden kunnen zijn op Nederland. Het zijn immers ook Nederlanders, alleen van Turkse komaf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echt waar haal je dit soort informatie vandaan, het verkiezingsprogramma van de PVV ofzo? |
![]() |
||
Citaat:
http://nos.nl/artikel/378639-ecproce...igepolder.html |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die informatie klopt niet helemaal. Wat er gebeurt is dat het Vlaamse Gewest een procedure start en die loopt via de EC. Dat is in het verdrag zo bedongen. Zelfs al was het zo dat de EC zelf het initiatief nam dan nog snap ik niet helemaal hoe je erbij komt dat dit stom zou zijn? In Nederland is het ook gewoon zo dat het OM kan ingrijpen tussen twee partijen zonder dat een van deze partijen hier om vraagt.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
De meeste partijen willen wel ontpolderen. Volgens mij zijn alleen de PVV en de SP echt tegen ontpolderen. Vanwege de grote maatschappelijk onrust kwamen CDA en VVD uiteindelijk met het idee om 1/3 van de polder onder water te zetten als compromis. De PVV en SP konden hier niet mee leven en bleven bij hun standpunt dat er geen land teruggegeven moet worden aan de zee. |
![]() |
|
Oke, much ado about nothing dus. Het gaat om nog geen 3 vierkante kilometer! Als je deze discussie nog ging voeren VOOR je het verdrag sloot, soit, maar het is nu al eenmaal afgesproken... Gezeik om niks, zet dat land onder water, is het hele gedoe voorbij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij klopt het prima wat ik zeg. Het is een verdrag tussen Vlaanderen en Nederland, maar de Hedwigepolder moet onder water om aan Europese milieu-eisen te voldoen (compensatie van verloren natuurgebied). Maar vanaf nu ga ik het niet meer hebben over de Hedwigepolder, want volgens mij heb ik er wel genoeg over gezegd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Topique de ctrl-c et ctrl-v! hasseltboy | 500 | 31-12-2005 13:46 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
cda vraagje kutprinter | 1 | 17-05-2004 09:38 | |