Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2012, 01:51
Rikje18
Rikje18 is offline
Ik heb best wel een goeie neus ik ruik dingen behoorlijk snel en ik vind geuren belangrijk.
Is het raar dat ik heel erg op geuren van mensen let en ik het ook belangrijk vind hoe iemand ruikt zonder parfum/deo op?
Ik weet bijna al mijn vrienden de geur wel van en ik hield er van aan mijn ex vriendin's haar te ruiken omdat dat gewoon lekker was om naar te ruiken. Blind zou ik me vrienden nog kunnen vinden, maar de vraag is: Is het raar dat ik dit doe?
Zo nee, wie doet dit nog meer?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 08:47
Verwijderd
Ik ben ook heel erg gefixeerd op geurtjes en vind het ook ontzettend belangrijk dat iemand goed ruikt. Maar ik denk dat het in jou geval wel iets verder gaat, met dat blind ruiken enzo Als je er geen last van hebt, wat maakt het dan uit ? Ik vind het wel een leuke eigenschap !
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 09:23
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik ben er ook gefixeerd op zoals jullie ik ruik ook altijd aan m'n eten voor ik het opeet, m'n moeder vindt het een hatelijke gewoonte !
Ik onthou ook geuren van mensen, of ze nu deo/parfum ophebben of niet !
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 10:22
bloodyb
bloodyb is offline
Nee hoor,is niet raar, ik vind het knap dat je je vrienden kunt herkennen aan hun geur. Al kan ik me wel voorstellen dat het minder prettig als je mensen ontmoet die ong. 1 x per week douchen!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 11:46
Verwijderd
Dat is extreem raar en ik zou er per direct mee stoppen nu je weet hoe raar het is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 13:18
Em.
Em. is offline
Volgens mij verschilt iedereen wel een beetje qua fixatie op zintuigen. De één is bijvoorbeeld meer op beelden ingesteld en de ander (relatief) wat meer op geluid of, zoals bij jou, op geur. Ik denk wel dat je wat meer op geur gericht bent dan de gemiddelde medemens, maar dat maakt verder niet zoveel uit.
Oud 18-07-2012, 13:48
Martiño
Martiño is offline
Nee hoor, het is niet raar, je hebt die zintuigen nu eenmaal om ze te gebruiken! Dat is o.a. om te kijken of voedsel bedorven is (smaak en geur zijn trouwens sterk gerelateerd, als je een verstopte neus hebt zul je merken dat eten ook heel anders smaakt), om dingen/gebieden/personen te herkennen, enzovoorts. Dat komt omdat je brein (vaak onbewust) de link legt tussen o.a. geur en bepaalde gebeurtenissen of personen/objecten, omdat het op hetzelfde moment plaatsvindt.
Bij de een is dat wat meer ontwikkeld dan bij de ander, en sommige mensen zijn zich daar ook meer bewust van.
Oud 18-07-2012, 13:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben er ook gefixeerd op zoals jullie ik ruik ook altijd aan m'n eten voor ik het opeet, m'n moeder vindt het een hatelijke gewoonte !
Dat is heel normaal het is een instinct om te controleren dat je geen bedorven voedsel eet.
Oud 18-07-2012, 18:42
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Ik onthou ook geuren van mensen, of ze nu deo/parfum ophebben of niet !
Nou ja, aan me eten ruiken doe ik weer niet, alleen als ik niet zeker weet of het nog goed is. Maar verder ben ik heel erg gefocust op geuren en heb er soms best wel profijt van
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:42
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Dat is extreem raar en ik zou er per direct mee stoppen nu je weet hoe raar het is.
Trololol
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 22:13
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nou ik weet ook wel de geuren van m'n vriendinnen enzo, en als een jongen deo op heeft kan ik niet stoppen met inhaleren dus ja :3
zo raar ist niet ^^
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten