Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2012, 18:58
Verwijderd
Hallo iedereen,

Ik ben een week geleden met mijn vriend (Geen relatie) naar Frankrijk vertrokken.
Ik ben zelf 12 jaar en hij 14 jaar.
We zijn samen naar Frankrijk gegaan.
We zitten hier op een jongere camping waar we het erg gezellig hebben.

Vakantie:

Het is hier erg leuk en heb hier ook een leuke vriendin gevonden. (Geen relatie)
Ik ben 12 en zij is 15. We vinden elkaar erg aardig en hebben ook een erg goede band.
We gaan elke avond met elkaar om.
En praten veel met elkaar.

Nu komt mijn vraag?

Ik heb al een keer met haar geslapen in een tent wij met zijn 2e.
Veel jongere op deze camping vinden dit niet normaal.
Omdat ik nog zo jong ben, en ook omdat ik haar overdacht een keer gekust had.
En ik had haar borsten gezien. Nou heftig zeg, nee dus. Ik heb het wel ooit vaker gezien

Wat vinden jullie hier van?

Alcohol:

Ik ben nu 12 en drink af en toe wel eens een biertje.
Ik ging samen dus met mijn vriendin van het verhaal daar boven ^^ een desperados drinken.
Veel jongere vonden dit ook niet normaal omdat ik nog te jong ben.....
Wat vinden jullie hier van?

Mvg, Tijmen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2012, 19:23
Verwijderd
Waarom wil je weten wat anderen hiervan denken? Wat wil je met dit topic bereiken?

Ik vind het gek dat jij (12) met een vriend (14) op vakantie mag (vooral van je ouders!), onder de 15 mogen de meeste kinderen alleen op vakantie zonder hun ouders als ze meegaan met de ouders van anderen. Toen ik 15 was en met een vriendin van 16 op vakantie ging, was zij officieel gezien mijn begeleider, om te mogen overnachten bij jeugdhostels, kun je nagaan. Dat je dan je eerste ervaringen in de richting van seks opdoet en je eerste biertje drinkt, is niet eens heel vreemd.. Bedenk wel dat je later misschien beseft dat het snel-snel ervaren met een meisje op een random camping niet zo heel erg leuk is, en dat je hersenen op 12-jarige leeftijd nog lang niet volgroeid zijn. Handig is het dus zeker niet, maar het begint met dat jij niet onder toezicht van een volwassene staat en dat op 12-jarige leeftijd best kunt gebruiken, aangezien je niet altijd de meest handige beslissingen op termijn voor jezelf kunt nemen op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 13:33
Verwijderd
Ik vind er niet zoveel van man, sorry. Leef je lekker uit, trek je niet zoveel aan van wat anderen vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:27
Mark52
Mark52 is offline
Je kunt beter geen alcohol drinken, omdat dit er voor zorgt dat je hersenen zich niet goed ontwikkelen. Je hersenen zijn in ontwikkeling tot zeker je 21e levensjaar. Als je nu begint met drinken dan levert het vrijwel zeker hersenschade op. Niet doen dus!

En of jij in een tent wilt slapen met een meisje van 15 en haar borsten bekijkt moet je zelf weten! Mocht het op seks uitdraaien, doe het dan wel veilig (gebruik een condoom).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:39
Em.
Em. is offline
Ik vind dat je wel niet heel erg overkomt als 12 met wat je doet en mag. En heeeel apart dat je al alleen op vakantie mag op je 12e (mijn broertje is bijvoorbeeld net 11 en die laat zich schminken en speelt riddertje en gromt - als in: dierengeluiden nadoen - de halve tijd, die is nog gewoon een kind). Maar goed, als dat goed voelt, prima. Alleen bij bier is het wat minder prima, want dan zijn je hersenen nog écht wel 12-en-kwetsbaar al kun je je nog zo goed voordoen als 16-jarige (die trouwens eigenlijk ook nog te jong zijn voor alcohol, pas na je 25e stopt het verhaal van hersenontwikkeling en dus extra schadelijk).
Oud 18-07-2012, 12:07
Verwijderd
Inderdaad, als ik op twaalfjarige leeftijd had gezegd tegen mijn ouders: "mag ik op vakantie, met een vriend?'' dan hadden ze me uitgelachen omdat ze hadden gedacht dat het een grapje was. Maar goed, jij mag het dus wel. Maar ik begrijp best wel dat de anderen op de camping het niet normaal vinden dat jij het dat meisje in een tent slaapt, en haar borsten bekijkt. Misschien kun je het beter even rustig aan doen, zowel op seksterrein als op het drankterein.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten