Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2012, 16:54
Rikje18
Rikje18 is offline
Ik krijg na of tijdens hard werken altijd last van trillende armen en/of benen, ik weet niet hoe dit komt of hoe dit te voorkomen valt en ik irriteer me er dood aan. Ik probeer me armen of benen stil te krijgen maar het lukt gewoon niet.
Dit gebeurd alleen als ik hard aan het werk ga met armen en benen, zijn er mensen met iets soortgelijks en weten jullie misschien wat er tegen te doen valt?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 16:57
Verwijderd
Dit gebeurt mij ook heel vaak als ik bij de fysiotherapeut oefeningen aan het doen ben. Het betekent voor mij simpelweg dat mijn spieren zich heel erg aan het inspannen zijn zodat ze dus niet meer stil kunnen zijn om het zo maar even te zeggen. Het helpt om je spieren te trainen zodat ze meer aan kunnen, en de enige directe oplossing is stoppen met wat je aan het doen bent om je spieren even rust te geven volgens mij.

Overigens als ik dit heb volgt heel vaak ook dat ik mijn spieren/gewrichten heb overbelast, maar dat is denk ik niet per se bij iedereen zo.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 19:18
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Dit gebeurt mij ook heel vaak als ik bij de fysiotherapeut oefeningen aan het doen ben. Het betekent voor mij simpelweg dat mijn spieren zich heel erg aan het inspannen zijn zodat ze dus niet meer stil kunnen zijn om het zo maar even te zeggen. Het helpt om je spieren te trainen zodat ze meer aan kunnen, en de enige directe oplossing is stoppen met wat je aan het doen bent om je spieren even rust te geven volgens mij.

Overigens als ik dit heb volgt heel vaak ook dat ik mijn spieren/gewrichten heb overbelast, maar dat is denk ik niet per se bij iedereen zo.
Dus als dit plaats vind moet ik juist door gaan zodat mijn spieren harder gaan werken en me lichaam meer vet verbrand?
Ik krijg verder geen pijn of zo het blijft bij trillen al ga ik uren door. Samengevat, het heeft dus positieve effecten op je lichaam?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 23:47
Verwijderd
Nee. Voor mij niet in ieder geval, maar mijn gewrichten zijn instabiel, dus echt zeker weet ik het niet, hoe het is voor mensen bij wie de gewrichten wel stabiel zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 05:56
Verwijderd
Dat heb ik ook wel eens, meestal betekent het bij mij dat ik te weinig heb gegeten en te hard gewerkt, of dat ik heel veel stress heb. Ik zou het dan iets rustiger aan doen. Of anders misschien een beetje meer trainen in de sportschool of door te zwemmen o.i.d.? Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als het echt heel intens is zou ik toch even naar de huisarts gaan. Sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 12:09
Verwijderd
Heb ik standaard als ik terug kom van de sportschool en krachttraining gedaan heb. Ik vind het altijd wel een lekker gevoel, dan weet ik tenminste zeker dat mijn spieren het zwaar hebben gehad. Als ik het heb, duurt het meestal 15-20 seconden en dan houdt het trillen weer op, en dan komt het na een tijdje weer terug. Ik irriteer me er totaal niet aan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten