Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2012, 14:52
astro-rock79
astro-rock79 is offline
Hallo

Ik heb het bijna nooit maar vind het wel een vraag waard.

Ik voetbal en af en toe gaat mijn hart heel snel , anders dan normaal dus. Dus heel snel en na een minuut of 2 heel langzzaam. Dus ik ging wat info hierover zoeken. Ik zit er een beetje over in.

Weet iemand mischien of dit hartkloppingen zijn. Ben ik nu in gevaar?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 15:24
Pluis
Pluis is offline
hartkloppingen hebben betekent niks anders dan dat je je eigen hartslag kan voelen. Dit is heel normaal tijdens sporten en mensen hebben het ook als ze bijvoorbeeld angstig zijn. Ook in rust komen hartkloppingen soms voor. Iedereen heeft wel eens dat gevoel dat z'n hart even "overslaat". Dat kan geen kwaad en is heel normaal.
Merk je nou dat je vaak die hartkloppingen hebt en dat het ook een tijdje duurt voor het over gaat (dus langer dan een minuut) dan is het goed om even langs je huisarts te gaan.
Oud 19-07-2012, 15:35
Martiño
Martiño is offline
Hartkloppingen is niets meer of minder dan het voelen (soms 'horen') kloppen van je hart, het is dus geen hartziekte en zelfs lang niet altijd een symptoom van een andere ziekte. Het voelt soms eng, omdat je je opeens bewust bent van je hartslag, maar het is meestal onschuldig.

Als je sport is het normaal dat je hartslag hoger wordt, je lichaam verbruikt meer zuurstof, dus moet het bloed sneller rondgepompt worden. Zodra je begint met sporten wordt de hartslag plots hoger, omdat je lichaam uit de ruststand opeens in inspanningsstand moet, en dus even wat extra zuurstof nodig heeft om daar te komen. De hartslag kan daarna iets terugvallen, omdat het lichaam gewend is aan het feit dat jij aan het sporten bent.
Daarom is het belangrijk dat je een goede warm-up uitvoert.

Als laatste wil ik je aanraden om niet aan zelfdiagnose te doen en het internet af te struinen naar medische informatie en ziektebeelden. Als je denkt dat er iets aan de hand is, ga dan gewoon naar de dokter.
Oud 19-07-2012, 22:19
Verwijderd
Dit heb ik ook gehad ! Mijn hart klopte dan ineens heel snel, als ik opstond van mijn stoel ofzo en dan moest ik altijd even een paar seconden niks doen, en met niks doen bedoel ik dan ook, niet bewegen en even stil blijven staan/zitten. Hiervoor ben ik naar de huisarts geweest, en mijn huisarts werd net als mij, best wel ongerust. Ik kreeg een hartkastje, met allemaal stickers eraan die op mijn buik en op mijn borsten en op mijn schouders werden geplakt en daar heb ik een dag en een nacht mee doorgebracht. (ik moest daarna zelf de stickers van mijn lijf atrekken, die er met lijm, ja echt lijm, op waren geplakt: zèèèèr) en daarna werd dat harslagkastje geanalyseerd. Er bleek niks aan de hand te zijn, in ieder geval niks om me ernstige zorgen over te gaan maken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten