![]() |
||
Citaat:
Daarom is het ook zaak om uiterlijk 3 uur nadat je opgestaan bent, te ontbijten, om je spijsvertering op te starten.
|
Verwijderd
|
Energie in = Energie uit
Dan val je niet af/kom je niet aan. Energie in < energie uit Nu val je af. Energie in > energie uit Nu kom je aan. Energie in = wat je eet Energie uit = bmr inclusief beweging Je mag kiezen: a) Minder eten zodat energie in < energie uit b) Meer sporten zodat energie in < energie uit ![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Deze stukjes leggen uit waarom die theorie niet klopt: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
TythorZeth, als je een tijdje niks in je lijf stopt (dus wanneer het stil komt te liggen), gaat je lichaam zuiniger doen. Dat klinkt leuk maar hebben we niet nodig: je komt dan sneller aan. Praat maar eens met een diëtiste, het eetpatroon is méér dan hoeveelheid per tijdseenheid.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Je doet er beter aan wat wetenschappelijke bronnen te gebruiken. Ik heb weinig zin om te zoeken dus heb een van de eerste hits maar genomen. Mocht iemand tien minuten hieraan willen besteden dan heb je er nog zo'n 70.
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er is een verschil tussen een opgelegd schema aanhouden (waar jouw bronnen op ingaan), of zelf iets veranderen in je huidige eetpatroon (waar ts mee zit). Jouw bronnen gaan enkel in op het effect van een vaststaand schema, mijn stelling is dat je craving minder is en je energieinname en eetpatroon gunstiger zijn (want die staan gewoon niet vast voor individuen).
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Buikspieroefeningen zullen echter je niet helpen met afvallen noch helpen met het niet aankomen. Als je meer wilt verbranden moet je cardiovasculaire oefeningen doen. Joggen helpt (doe dat heel vroeg als je verlegen bent). |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
(Groene) thee en water drinken in plaats van frisdrank/drinken met veel suiker helpt ook wat. 'T zal geen wonderen verrichten maar is wel gezond.
|
Verwijderd
|
Ik kan zelf overigens wel zeggen dat als ik minder eet ik wel aankom. Als in; ik kom net uit een periode waarin ik slecht en moeilijk kon eten vanwege het gebruik van medicijnen en mijn algemene gezondheid. Wat ik at was op zich prima; yoghurt met muesli, brood en avond eten. Tussendoor hoogstens nog wat fruit. De porties die ik at waren alleen ontzettend klein. Als gevolg toen ik wel weer normaal begon te eten, of af en toe een dagje had waarin eten gewoon prima ging, ben ik dus wel mooi een paar kilo aangekomen. Terwijl ik natuurlijk gemiddeld gezien nauwelijks at.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Less frequent eating predicts greater BMI and waist circumference in female adolescents. // A lower eating frequency predicts a greater gain in adiposity in adolescent females. Intervention trials are needed to test if changing the frequency of eating can affect obesity risk. Februari 2012. Associations between snacking and weight loss and nutrient intake among postmenopausal overweight to obese women in a dietary weight-loss intervention. // These results suggest that snack meals can be a source for additional fruits, vegetables, and fiber-rich foods; however, snacking patterns might also reflect unhealthy eating habits and impede weight-loss progress. Future dietary weight-loss interventions should evaluate the effects of timing, frequency, and quality of snacks on weight loss. December 2011. Eating frequency is higher in weight loss maintainers and normal-weight individuals than in overweight individuals. // Number of daily snacks consumed was highest in NW, followed by WLM, and then OW (2.3±1.1 snacks/day, 1.9±1.1 snacks/day, and 1.5±1.3 snacks/day, respectively; P<0.001). No significant group differences were observed in mean number of meals consumed (2.7±0.4 meals/day). Eating frequency, particularly in regard to a pattern of three meals and two snacks per day, may be important in weight loss maintenance. November 2011. Het gaat alle kanten op. Sommige studies geven jou gelijk, anderen wijzen een andere kant op en stellen dat er wel verschil zit in hoe vaak je per dag iets eet. Ik kan er niet direct wijs uit en ga ook niet alle reviews van alles zoeken ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vet verbranden prulletje | 2 | 30-08-2009 17:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Advies over vet verbranden Mr. de Wit | 10 | 30-06-2006 19:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #10 Verwijderd | 351 | 30-01-2006 07:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Centraal] Buik(spieren) Verwijderd | 19 | 08-08-2005 03:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vet verbranden Dumbass | 15 | 11-06-2004 17:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #16!!! Snufje | 310 | 06-10-2003 20:09 |