Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herken het wel, ik heb het ook een beetje. Als mijn vriend bijvoorbeeld vreemd zou gaan, zou ik niet echt boos kunnen zijn, of als hij iets heeft achtergehouden ofzo. Vaak zie je dat in films, dat een geheim uitkomt en dat ze dan boos worden, maar dat zou ik niet kunnen, omdat ik degene niet kwijt wil. Ik denk dat het juist een goede eigenschap is, maar dat je toch eens moet proberen iets meer aan jezelf te denken, want het klinkt alsof je over je heen laat lopen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nee kan niet goed doen alsof. En als ik echt boos ben dan zal ik ook geen rekening mee houden of het gecontroleerd is of met redelijkheid. Enige waarbij ik dan dat heb is tegen mijn ouders om de zoveel tijd. |
![]() |
|
Ik ben eigenlijk ook niet echt boos te krijgen. Ik reageer altijd heel kalm op vervelende situaties.
Soms ben ik 'boos' op een stuk gereedschap of een apparaat dat niet werkt, maar dat is meer teleurstelling in eigen vermogens dan 'woede'. Ik kan in situaties met personen ook sowieso enkel boos worden als iets mij echt aan het hart gaat. Dat duurt echter een hele lange tijd. Meestal probeer ik mensen mijn standpunt duidelijk te maken door middel van een rustige conversatie. Als mensen mij boos proberen te maken probeer ik er zelf altijd voor te zorgen dat juist zij boos worden (op hun onvermogen mij boos te krijgen).
|
Verwijderd
|
Hier heb je er nog zo 1 die heel moeilijk boos te krijgen is
![]() Maar je moet er inderdaad voor zorgen dat dat niet als resultaat heeft dat je over je heen laat lopen. Ik denk dat je je er gewoon wat meer van bewust moet worden, en goed moet kunnen aanvoelen wanneer je over je heen laat lopen en wanneer niet, en daar actie op ondernemen. Verder is het alleen maar goed dat je niet snel boos wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
met gewoon je mening geven bereik je vaak veel meer als boos worden, dus waarom zou je het willen?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor daar niet van, want heel soms is het gewoon relaxed even helemaal door te draaien en te schreeuwen enzo, maar als je iets voor elkaar wil krijgen of een discussie hebt dan bereik je veel meer met rustig blijven. |
![]() |
|
![]() |
Dankje voor jullie reacties. Gaat in mijn geval / in mijn ogen wel redelijk hand in hand hoe Tythor dat uitlegde. Assertiviteitstraining klinkt niet zo gek.
Wou ook niet boos worden omdat ik juist niet wou met haar ruzie te hebben en haar te verliezen. Maar ook al wou ik boos worden kon ik dat niet. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Psychologie |
Zusje niet uit kunnen staan Denise_kaas | 23 | 26-05-2013 22:05 | |
Liefde & Relatie |
wie van jullie vindt stoere jongens leuk??(voor de meiden dan) Verwijderd | 66 | 05-06-2004 21:35 | |
Psychologie |
Heb jij professionele hulp? Miracle | 78 | 12-02-2004 19:09 | |
De Kantine |
Wat zou jij doen... (tegen de regels van pappie en mammie in) Joanie | 25 | 27-06-2002 10:01 | |
ARTistiek |
Okay... niet lachen.. een verhaal van mij... Ilsch | 12 | 03-09-2001 21:27 |