Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 19:27
Hippie :peace:
Hippie :peace: is offline
Hallo,

Ik heb soort van een probleem, ik heb moeite met boos worden.
Dit klinkt waarschijnlijk apart, maar als voorbeeld, mijn ex (sinds paar maanden uit) lokte het soms expres uit om mij boos te krijgen, maar werd alsnog niet boos. Niet alleen bij haar maar in algemeen word ik ook niet snel boos.

Hoe kan ik wat sneller boos worden en ofterwel mijn gedachte van het onderwerp / discussie ervan zeggen ?

Iemand tips ?

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2012, 19:34
Verwijderd
Ik word nooit boos. Vind het ook niet nodig, eigenlijk. Onvrede kan ik op andere manieren laten merken. Waarom zou je boos willen worden? En kan je wel goed doen alsof?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 19:37
Em.
Em. is offline
Het lijkt me juist fijn als je niet snel boos wordt. Zolang het er maar niet voor zorgt dat je over je heen laat lopen. Het lijkt me trouwens ook wat kinderachtig dat je ex je expres boos probeert te krijgen? Waarom zou ze dat willen?
Oud 07-08-2012, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me juist fijn als je niet snel boos wordt. Zolang het er maar niet voor zorgt dat je over je heen laat lopen. Het lijkt me trouwens ook wat kinderachtig dat je ex je expres boos probeert te krijgen? Waarom zou ze dat willen?
Als ze ervan overtuigd is dat 'niet boos kunnen worden' iets slechts is, kan ik me voorstellen dat ze het 'probleem' wil verhelpen. Ik denk alleen niet dat het makkelijk op die manier kan. Wellicht duurt het heel lang tot de persoon weet te ontladen, maar wanneer hij dat doet, dat de hel losbreekt. Ik denk van mijzelf dat als ik toch eens boos word, dat er niet gerekend hoeft te worden op redelijkheid of controle. Misschien is dat het resultaat van jarenlang zuinig sparen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 19:59
Verwijderd
Ik herken het wel, ik heb het ook een beetje. Als mijn vriend bijvoorbeeld vreemd zou gaan, zou ik niet echt boos kunnen zijn, of als hij iets heeft achtergehouden ofzo. Vaak zie je dat in films, dat een geheim uitkomt en dat ze dan boos worden, maar dat zou ik niet kunnen, omdat ik degene niet kwijt wil. Ik denk dat het juist een goede eigenschap is, maar dat je toch eens moet proberen iets meer aan jezelf te denken, want het klinkt alsof je over je heen laat lopen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 21:00
Verwijderd
Ik word ook niet zo snel boos en ik heb ook echt een hekel aan mensen met een kort lontje dus niks aan veranderen!!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 22:02
Citaat:
Ik herken het wel, ik heb het ook een beetje. Als mijn vriend bijvoorbeeld vreemd zou gaan, zou ik niet echt boos kunnen zijn, of als hij iets heeft achtergehouden ofzo. Vaak zie je dat in films, dat een geheim uitkomt en dat ze dan boos worden, maar dat zou ik niet kunnen, omdat ik degene niet kwijt wil. Ik denk dat het juist een goede eigenschap is, maar dat je toch eens moet proberen iets meer aan jezelf te denken, want het klinkt alsof je over je heen laat lopen.
Dit heb ik idd, nja heb wel denk wat over me heen laten lopen. Ze deed dat (toen we nog hadden) omdat ze gewoon keertje ruzie wou om nja dunno why . Gaat idd richting dat ik over mij heen laat lopen soms, daarom wil ik iets sneller boos kunnen zijn dan nu.

Nee kan niet goed doen alsof. En als ik echt boos ben dan zal ik ook geen rekening mee houden of het gecontroleerd is of met redelijkheid. Enige waarbij ik dan dat heb is tegen mijn ouders om de zoveel tijd.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 22:32
Verwijderd
Ik ben ook niet echt snel boos te krijgen, maar dat is toch niet iets slechts? Dat je ex het als iets slechts beschouwd betekent niet dat het ook slecht ís.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 00:44
Daantjer
Daantjer is offline
Ik ben eigenlijk ook niet echt boos te krijgen. Ik reageer altijd heel kalm op vervelende situaties.
Soms ben ik 'boos' op een stuk gereedschap of een apparaat dat niet werkt, maar dat is meer teleurstelling in eigen vermogens dan 'woede'.
Ik kan in situaties met personen ook sowieso enkel boos worden als iets mij echt aan het hart gaat. Dat duurt echter een hele lange tijd. Meestal probeer ik mensen mijn standpunt duidelijk te maken door middel van een rustige conversatie.
Als mensen mij boos proberen te maken probeer ik er zelf altijd voor te zorgen dat juist zij boos worden (op hun onvermogen mij boos te krijgen).
Oud 08-08-2012, 01:18
Verwijderd
Hier heb je er nog zo 1 die heel moeilijk boos te krijgen is
Maar je moet er inderdaad voor zorgen dat dat niet als resultaat heeft dat je over je heen laat lopen. Ik denk dat je je er gewoon wat meer van bewust moet worden, en goed moet kunnen aanvoelen wanneer je over je heen laat lopen en wanneer niet, en daar actie op ondernemen. Verder is het alleen maar goed dat je niet snel boos wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 01:21
Volk
Volk is offline
Ik lees 2 dingen, dat je niet snel boos wordt en dat je soms over je heen laat lopen. Die twee dingen hebben niks met elkaar te maken. Niet snel boos worden is goed, over je heen laten lopen niet. Probeer daar wat aan te doen. Misschien is een assertiviteitstraining iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 01:25
Verwijderd
Citaat:
Ik lees 2 dingen, dat je niet snel boos wordt en dat je soms over je heen laat lopen. Die twee dingen hebben niks met elkaar te maken. Niet snel boos worden is goed, over je heen laten lopen niet. Probeer daar wat aan te doen. Misschien is een assertiviteitstraining iets voor jou?
Ik denk dat die twee dingen wel wat met elkaar te maken hebben. Als je zoiets hebt van "ik word niet boos, no matter what" dan word je dus aan de ene kant niet boos als iemand vervelend doet, maar aan de andere kant ook niet wanneer er over je wordt heengelopen. Je moet er echter wel een onderscheid in kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 01:33
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik denk dat die twee dingen wel wat met elkaar te maken hebben. Als je zoiets hebt van "ik word niet boos, no matter what" dan word je dus aan de ene kant niet boos als iemand vervelend doet, maar aan de andere kant ook niet wanneer er over je wordt heengelopen. Je moet er echter wel een onderscheid in kunnen maken.
Ik word niet boos, no matter what. Maar dat betekent niet dat ik geen grenzen kan aangeven en bewaken. Je hoeft helemaal niet boos te worden om niet over je heen te laten lopen. Daarom heeft het niks met elkaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 11:42
Verwijderd
Klinkt als naarstig ergens een probleem van maken wat geen probleem is.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 12:55
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
met gewoon je mening geven bereik je vaak veel meer als boos worden, dus waarom zou je het willen?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor daar niet van, want heel soms is het gewoon relaxed even helemaal door te draaien en te schreeuwen enzo, maar als je iets voor elkaar wil krijgen of een discussie hebt dan bereik je veel meer met rustig blijven.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 13:15
Dankje voor jullie reacties. Gaat in mijn geval / in mijn ogen wel redelijk hand in hand hoe Tythor dat uitlegde. Assertiviteitstraining klinkt niet zo gek.

Wou ook niet boos worden omdat ik juist niet wou met haar ruzie te hebben en haar te verliezen. Maar ook al wou ik boos worden kon ik dat niet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 13:59
Verwijderd
Je moet je minder druk maken om haar verliezen. Door steeds maar timide te zijn werk je relatiebehoud niet in de hand.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 18:56
Dat heb ik inderdaad gemerkt . Van fouten maken leer je gelukkig .
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 20:16
Verwijderd
En met voortschrijdend inzicht vermijd je weer boosheid. Wat is de wereld toch een spel van ironie
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 20:59
Haha klopt. Nja hoop in ieder geval dat ik op de goeie manier van mijn fouten leer, dus weet dat ik boos kan worden zonder gevolgen.

Voor de rest hoop ik dat karma zijn werk doet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Haha klopt. Nja hoop in ieder geval dat ik op de goeie manier van mijn fouten leer, dus weet dat ik boos kan worden zonder gevolgen.

Voor de rest hoop ik dat karma zijn werk doet.
Karma is een bitch ^_^
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 21:30
Let's hope so n_n eh.. als je dat in de positieve zin bedoeld
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten