Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2012, 20:49
Ulygan
Ulygan is offline
Ik heb een vraag!
Ik moet vandaag ongesteld worden, maar daar is nog niks van te merken.
Ik heb 2 weken geleden met een jongen seks gehad, zonder condoom...
Ik slik de pil regelmatig nog wel eens een aantal weken door, maar over
het algemeen ben ik vrij regelmatig ongesteld.
Blijft de ongesteldheid uit in verband met het idee dat ik denk dat ik misschien zwanger kan zijn? of zou het echt zo kunnen zijn??
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 20:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Daar hebben ze iets voor uitgevonden: de zwangerschapstest.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2012, 20:59
Em.
Em. is offline
Ik verplaats je topic naar L&G, want daar horen dit soort dingen.

Verder: de pil doorslikken maakt 'm niet minder veilig. Het gaat erom dat je minstens één strip doorslikt en maximaal 7 dagen geen pil slikt in je stopweek. Volgens mij zou ie van doorslikken hooguit veiliger worden in plaats van minder veilig.

Een pil is verder niet 100% veilig, dus je zóu zwanger kunnen zijn, hoewel die kans indien goed geslikt (dus geen pil vergeten!) niet zo groot is. Anderzijds is het ook goed mogelijk dat je door spanningen (bijvoorbeeld angst dat je zwanger bent) later ongesteld wordt, of gewoon door andere omgevingsfactoren ofzo. Het best kun je een zwangerschapstest doen (die mag je doen vanaf het moment dat je ongesteld zou moeten worden, dácht ik), dan weet je het meteen zeker.
Oud 30-07-2012, 20:59
bierkoning
bierkoning is offline
En stress kan je regelmatige ongesteldheid wat ontregelen. Dus wacht het nog even af, en anders doe je een test idd.

dus wat Em zegt idd.
Oud 30-07-2012, 21:06
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Van mij heeft het eens vier dagen langer geduurd, en ik neem m'n pil ook soms door, door stress etc kan het inderdaad wat ontregeld worden.. je kan natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 07:58
Ulygan
Ulygan is offline
Pff.. Het is nog niet helemaal zo ver,... Ik begin me nu wel zorgen te maken, vannacht slecht geslapen. Toch maar een testje halen denk ik, kan dit via internet. Ik voel me niet geroepen om dit in de winkel te doen namelijk...
Hopelijk word ik nog ongesteld, ik zou een gat in de lucht springen!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 08:20
bierkoning
bierkoning is offline
Het zal allemaal best wel meevallen. En ga gewoon even naar het kruidvat, niemand zal raar opkijken als je een testje koopt. Het kan vast via internet, maar het is een beetje omslachtig lijkt me. Niet zo aanstellen, als je seks hebt, neem dan dit ook voor lief.
Oud 31-07-2012, 10:22
Ulygan
Ulygan is offline
Mmh, nu komt er een klein beetje rood/bruinig uit... Dit kan toch te maken hebben dat ik de pil nog wel eens doorslikt, zonder de stopweek? Kan ik dit rekenen als ongesteld zijn of....toch niet!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 10:24
bierkoning
bierkoning is offline
Dat zou kunnen, maar als je het zeker wil weten doe je even een test.
Oud 31-07-2012, 10:29
Em.
Em. is offline
Citaat:
Mmh, nu komt er een klein beetje rood/bruinig uit... Dit kan toch te maken hebben dat ik de pil nog wel eens doorslikt, zonder de stopweek? Kan ik dit rekenen als ongesteld zijn of....toch niet!
Dat is inderdaad geen zekerheid dat je niet zwanger bent. En haal gewoon een zwangerschapstest voor de zekerheid. Mensen kunnen net zo goed denken dat je verstandig bent om zo'n test te halen (verstandiger in ieder geval dan wanneer je zoiets niet zou doen) als je bang bent voor wat mensen denken.
Oud 31-07-2012, 11:37
Pluis
Pluis is offline
Door stress en schuiven met je stopweek wil het nog wel eens even duren voor je ongesteld wordt. als je nu straks gewoon ongesteld wordt (dus met voor jou normale hoeveelheden bloed) is er niks aan de hand. Blijft het een beetje prutten zoals het nu doet dan is het slim om voor de zekerheid even een testje te halen bij de kruidvat ofzo.
Oud 31-07-2012, 15:29
Ulygan
Ulygan is offline
Nou, ik heb de moed al opgebracht op een test te kopen... clearblue, er staat dat ik die het beste 's ochtends kan testen, maar ben natuurlijk nu ook heeel nieuwsgierig... Wat is het beste om te doen?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 15:33
Pluis
Pluis is offline
even wachten tot morgenochtend. anders is je urine namelijk te veel verdund om zwangerschapshormoon goed te kunnen detecteren. en waarom zo'n dure clearblue? die is niet beter dan de rest hoor.
Oud 31-07-2012, 15:38
Ulygan
Ulygan is offline
Pff, geen idee... ik stond in de winkel met knikkende knieën, en deze herkende ik van de tv... verder helemaal niet over na gedacht!!
Ik had maandag en vanmorgen wel wat rood/bruin spul.. pfff waarom zo dom!! Ik zit er zooo tegenop...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 15:40
Pluis
Pluis is offline
ah joh je bent vast niet zwanger. zelfs met de pil wil het soms nog wel eens schommelen, lichamen kunnen nou eenmaal niet klokkijken.
Oud 31-07-2012, 15:45
Ulygan
Ulygan is offline
Mmh, eigenlijk is mn ongesteldheid altijd hetzelfde, ik stop op vrijdag en word het maandag, eigenlijk heb ik er ook nooit heel erg last van, vaak 1 dag wat erger, en de rest vrij weinig.
Toch ben ik heeel bang dat het wel zo is... ik weet niet!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 15:51
bierkoning
bierkoning is offline
en?
Oud 31-07-2012, 15:51
Ulygan
Ulygan is offline
Morgenvroeg maar doen!!
En ik moet nog eens de hele dag werken,...!!
Hoe erg kan je tegen iets opzitten... :-))
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 15:54
bierkoning
bierkoning is offline
haha nou ja een wijze les maar weer ^^
Oud 31-07-2012, 15:55
Ulygan
Ulygan is offline
Nou idd... mocht het idd niet zo zijn, ben ik heel eerlijk.. spring ik een gat in de lucht!
Mocht het wel zo zijn, dan tja... geen idee!!
Een wijze les inderdaad.... noooit meer zonder concoom!! Noooit!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 16:03
bierkoning
bierkoning is offline
nou ja als je je pil gewoon goed slikt is er maar een kleine kans hoor^^ maar met condoom en pil zit je helemaal veilig natuurlijk..... of denk is aan een spiraaltje
Oud 31-07-2012, 16:06
Ulygan
Ulygan is offline
Het stomme is, ik slik de pil zoals ik al, nog wel eens door, zonder stopweek. Maar ik slik de pil over het algemeen vrij regelmatig, elke ochtend. (is het erg als het qua tijd wel soms verschilt??) dus wat dat betreft zou er niks aan te hand moeten zijn. Maar dan vraag ik me af, waarom word ik dan haast tot niet ongesteld, is toch raar!? En dan krijg je allemaal bij gedachten, lijkt het net of ik vaker moet plassen, mss wel zenuwen? Dat soort dingen... en dan begin ik toch wel te twijfelen...!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 16:16
bierkoning
bierkoning is offline
Ik ben natuurlijk geen vrouw, maar de stress die je nu hier ten toon stelt duid erop dat dat wel is de reden kan zijn dat je het wat later/minder bent. Denk niet dat het heel erg is als er een paar uur verschil in zit met innemen. Het langer doorslikken van de pil maakt in principe niks uit volgens mij. Je kan hem gewoon door blijven slikken. Een stopweek is eigenlijk niet eens verplicht, maar het is wel een goede check als je ongesteld wordt. Dan weet je dat je wss niet zwanger bent.
Oud 31-07-2012, 16:21
Ulygan
Ulygan is offline
Nee je hebt ook wel gelijk! Ik hoop dat het de stress is van het mindere ongesteld zijn. Anders zou ik niet weten wat ik moet... en hoe ik dit uberhaupt ga vertellen, pff! Proberen maar niet aan te denken.
Voor nu is het alleen maar wachten op morgenvroeg... dit word een lange avond en nacht!! :-)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 16:25
bierkoning
bierkoning is offline
Nou ja mocht je zwanger zijn is het heus nog niet te laat voor een abortus, maar dan moet je wel nadenken over wat je precies wil ja. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen.... Waarom doe je het niet gewoon nu dan? of moet je tot morgenochtend werken?
Oud 31-07-2012, 16:28
Ulygan
Ulygan is offline
Nee dan is het ook nog niet het einde van de wereld, maar dan komt er gewoon zoveel bij kijken.. pfff!! Ik moet er gewoon nu nog niet aan denken! Ik zou me prima met een kind redden, ik werk tenslotte in een kinderdagverblijf... maar nee!! Hope so....
Er staat op, dat het beste is om de ochtendurine op te vangen... dan laat ik dat maar doen!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 16:30
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Nee dan is het ook nog niet het einde van de wereld, maar dan komt er gewoon zoveel bij kijken.. pfff!! Ik moet er gewoon nu nog niet aan denken! Ik zou me prima met een kind redden, ik werk tenslotte in een kinderdagverblijf... maar nee!! Hope so....
Er staat op, dat het beste is om de ochtendurine op te vangen... dan laat ik dat maar doen!
Aha, ja dat waar. nou ja morgen de dag van de waarheid dan
Oud 31-07-2012, 18:34
Ulygan
Ulygan is offline
Oooh, dit is niks voor mij!! Ik maak mezelf helemaal gek.... Ik eet normaal altijd goed, kan best goed eten en nu... krijg bijna geen hap door m'n keel...
Wat is dit joh...
Kan ik ook desnoods vannacht, rond 4u, ff testen? Pfff.. help!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 20:43
Martiño
Martiño is offline
Doe eens rustig aan, de kans dat je zwanger bent is erg klein. Gewoon morgenochtend even testen.
Oud 31-07-2012, 21:14
Ulygan
Ulygan is offline
Ik ben wat rustiger dan vanmiddag, vanavond kwam er weer
wat 'spul' uit.. Maargoed.. wachten op morgenvroeg.
Wat lijkt me dat een kut moment zeg... Phoee
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 21:15
Ulygan
Ulygan is offline
Ik ben wat rustiger dan vanmiddag, vanavond kwam er weer
wat 'spul' uit.. Maargoed.. wachten op morgenvroeg.
Wat lijkt me dat een kut moment zeg... Phoee
Mijn buikpijn is ook minder, minder rommelig...
Ik moet maar van het ergste uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 21:24
Pluis
Pluis is offline
doe normaal je bent echt niet zwanger! Je kan met de pil ook wel eens een menstruatie overslaan of anders hebben zonder dat je gelijk zwanger bent.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 21:59
Ulygan
Ulygan is offline
Hope so...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 23:51
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
even wachten tot morgenochtend. anders is je urine namelijk te veel verdund om zwangerschapshormoon goed te kunnen detecteren. en waarom zo'n dure clearblue? die is niet beter dan de rest hoor.
Zelfs in de goedkoopste kruidvattest staat dat je het op ieder moment van de dag kan testen.

Toen ik nog een relatie had (en anticonceptie slikte) deed ik eens per 2 maanden een testje. Gewoon om alles uit te sluiten, ik vond dat wel rust geven dat het een routine was ipv stressen als je ongestelheid een keertje anders verliep en dan een test gaan doen.
Oud 01-08-2012, 05:28
Ulygan
Ulygan is offline
Ik heb nog noooit zoo erg staan trillen op de vroege ochtend.
Maar het is gelukt en ben niet zwanger! Er viel een last
van mn schouders af.
Sorry dat ik hier soms zo bang over kwam... Maar dat was ik echt.
En je haalt je dan gewoon allerlei scenarios in je hoofd.
En je voelt ineens van alles, dingen die er eigenlijk niet zijn.

Toch allemaal bedankt voor de reacties.
Dit is een heeele wijze les voor de volgende keren!!!
Ik ga rustig aan het werk met een glimlach op mn gezicht.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 06:52
bierkoning
bierkoning is offline
nou goed zo! viel het toch allemaal mee!
Oud 01-08-2012, 12:39
Ulygan
Ulygan is offline
Idd, gelukkig wel!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 13:35
Balance
Balance is offline
Een beetje rood / bruin aan het begin van je menstruatie is heel normaal. Kan gewoon de aanzet tot je menstruatie zijn, die misschien niet in een keer door zet. Dus op zich was dat ook al aanwijzing genoeg, zeker als je weet dat je de pil gewoon netjes slikt (en doorslikken is dus ook gewoon netjes).

Regels voor berichten