Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2012, 10:15
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Hai,

Ik heb als bijbaantje de ochtendkrant, maar in juli ben ik 3 weken op vakantie geweest.
Ik zag daarna alleen dat ze wel voor 4 weken salaris hebben gestort op mijn rekening.
Nou ga ik daar niets van zeggen, want hun zijn degene die de fout maken, ik vroeg me alleen wel af, is er tijd vastgesteld dat ze het binnen die tijd terug moeten vragen? Of kan dat ook over een jaar nog gebeuren?
Oud 06-08-2012, 10:25
bloodyb
bloodyb is offline
Het zou een betere indruk maken als je het zegt of het geld terugstort. Je zou het toch ook hebben gezegd als ze je een week te weinig zouden hebben betaald? En als ze er achterkomen kunnen ze het altijd terugvragen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 13:37
Verwijderd
Ik zou je per direct ontslaan als ik ontdek dat je dit soort informatie achterhoudt. Of het nou 1 dag of 1 jaar na dato is.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 13:59
Mark52
Mark52 is offline
Volgens mij is de verjaringstermijn minimaal 5 jaar, maar daar zitten ook weer voorwaarden aan vast. Over het algemeen kan je werkgever het teveel betaalde bedrag terugvragen en anders kan hij het zelfs inhouden op je loon.

Je kunt ervoor kiezen om net te doen alsof je neus bloedt, maar zoals hierboven al gezegd wordt maakt dat geen goede indruk wanneer je werkgever er alsnog achter komt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 10:52
Adore
Adore is offline
Betaalt je werkgever aan het eind van de maand over die gewerkte maand? Het gebeurt veel dat je pas een maand later je loon uitbetaald krijgt. Dus wat je in juni hebt gewerkt, zou je dan nu pas hebben ontvangen. Met die constructie hoor je pas volgende maand maar ongeveer één week loon uitbetaald te krijgen.

Als blijkt dat je werkgever toch een fout heeft gemaakt, mag je dat loon natuurlijk niet houden. Jij moet je gedragen als een goed werknemer (arbeidsrecht) en daar valt het doen van een melding van die fout en het terugstorten van het loon ook onder. Zoals gezegd kan je werkgever het loon terugvorderen, het inhouden van je nieuwe loon of je ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 07:14
feniks
feniks is offline
een typisch gevalletje van: de baas is niet lief geweest voor mij, dus meld ik lekker een salarisfoutje niet!!!1!!1!1!!!one!

Je komt er niet mee weg. Dus ik zou het zelf rechtzetten. Maar dat lukt pas als je jezelf even niet als middelpunt van het universum stelt.
Je kunt het! Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 12:24
Verwijderd
Ik zou deze instelling ook vermelden op je CV
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 13:00
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Jullie hebben gelijk, ik zit fout.
Ik krijg meestal wel gewoon meteen betaald en dus niet zoals Adore zegt.
Ik denk eerder dat de fout erin zit dat de depothoudster het door moet geven aan de rayonmanager als iemand met vakantie is, maar nu was de depothoudster zelf met vakantie en waarschijnlijk is het dus niet goed doorgegeven door de vervanger daarvan.
Over een week is die depothoudster er weer en dan zal ik het meteen even melden. Ik zou dat nu ook wel kunnen doen maar ik betwijfel of ik heel ver kom met die vervanger.
Oud 08-08-2012, 13:18
Adore
Adore is offline
Een week wachten moet geen probleem geven. Als je heel correct wil zijn kun je vast een melding doen bij de vervanger, dat je het regelt over een week.

Heel goed dat je van mening bent veranderd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 13:29
Verwijderd
Ik ben blij dat je van mening veranderd bent inderdaad. Je zal wel geen geldelijke beloning krijgen voor je eerlijkheid, maar je maakt een goede indruk op de baas. Daarnaast leer je jezelf een goede gewoonte aan, wat op de lange termijn meer waard is dan de 75 euro (ofzo?) die je nu zou kunnen houden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 15:10
gurl19
gurl19 is offline
Komen ze toch wel achter, dus ik zou ook zo eerlijk zijn. Dan maak je een betere indruk dan dat ze jou er op aan spreken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 11:51
Verwijderd
Als ik jou was zou ik het melden.
Zo maak je natuurlijk ook nog eens direct een goede indruk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 11:59
Verwijderd
Ach, fuck een goede indruk bij een krantenwijk-baas. Dat levert je verder echt niets op. Het gaat erom dat je geen geld moet houden wat niet van jou is.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 20:07
Balance
Balance is offline
Ik weet niet of het met een krantenwijk anders werkt, maar kan het niet gewoon zijn dat je je vakantie doorbetaald krijgt ivm opgebouwde vakantie uren? Of krijg je die altijd meteen uitbetaald?
Reageren

Regels voor berichten