Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2012, 18:19
Rikje18
Rikje18 is offline
Ik wilde een topic starten over hoe je aan een vergunning voor wapenbezit komt maar ik weet niet waar ik deze moet plaatsen.
Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar. Ik geloof in het einde van de wereld zou maar zeggen en nou ja een geweer is meestal de oplossing om op dieren te jagen of om jezelf te verdedigen in nood. Om deze redenen lijkt het mij uitermate handig een handpistool of een luchtbuks in bezit te hebben. Maar hiermee bedoel ik echt niks raar ik betwijfel of we het überhaubt ook daadwerkelijk gaan kopen maar ik ben er nieuwsgierig naar.

Ik heb géén kwade bedoelingen verder ik maak me vooral zorgen om het einde van de wereld.
En ik heb ook zo mijn eigen redenen dat ik erin geloof dus probeer me niet van de gedachte af te helpen dat lukt toch niet.

Sorry als ik dit verkeerd geplaatst heb ik kon maar niet bedenken waar je dit moest plaatsen.
Oud 09-08-2012, 18:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kijk eens.
Oud 09-08-2012, 18:21
Martiño
Martiño is offline
En hoe kom je er in hemelsnaam bij om het dan op Lichaam & Gezondheid te plaatsen?

Wat dacht je van Geld & Recht? En het topic een duidelijke titel geven? Hoewel dat soort dingen misschien niet meer belangrijk zijn als je denkt dat de wereld vergaat.
Oud 09-08-2012, 19:56
Verwijderd
Citaat:
En hoe kom je er in hemelsnaam bij om het dan op Lichaam & Gezondheid te plaatsen?
Om het lichaam te beschermen tegen de tenondergang van deze wereld natuurlijk.
Geld en recht klinkt net alsof hij temaken wil hebben met ons rechtsysteem.

Maar ontopic: Ik denk dat je het best kan zoeken naar een jachtforum of even googlen(yahooen of bingen mag ook) naar de vereisten voor een jachtvergunning)
Oud 09-08-2012, 22:50
icetea296
icetea296 is offline
Citaat:
Ik wilde een topic starten over hoe je aan een vergunning voor wapenbezit komt maar ik weet niet waar ik deze moet plaatsen.
Ik ben er gewoon nieuwsgierig naar. Ik geloof in het einde van de wereld zou maar zeggen en nou ja een geweer is meestal de oplossing om op dieren te jagen of om jezelf te verdedigen in nood. Om deze redenen lijkt het mij uitermate handig een handpistool of een luchtbuks in bezit te hebben. Maar hiermee bedoel ik echt niks raar ik betwijfel of we het überhaubt ook daadwerkelijk gaan kopen maar ik ben er nieuwsgierig naar.

Ik heb géén kwade bedoelingen verder ik maak me vooral zorgen om het einde van de wereld.
En ik heb ook zo mijn eigen redenen dat ik erin geloof dus probeer me niet van de gedachte af te helpen dat lukt toch niet.

Sorry als ik dit verkeerd geplaatst heb ik kon maar niet bedenken waar je dit moest plaatsen.
voor een luchtbuks heb je geen wapenvergunning nodig dacht ik als je 18+ bent krijg je hem zo mee, alleen na die snelwegschutter die op auto's schoot met een luchtbuks zijn ze er wel moeilijk over gaan doen maar zolang je ermee op je eigen terrein mee schiet/ oefent moet het goed zijn
Oud 09-08-2012, 22:56
Verwijderd
Einde van wereld?
Hoe denk je dat die eindigt en hoe zou je dan nog een geweer kunnen gebruiken?
Oud 10-08-2012, 10:13
Axel11
Axel11 is offline
In principe kun je alleen een wapenvergunning voor een (hand)vuurwapen krijgen als je minimaal 1 jaar lid bent van een sportschietvereniging (die is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie). Kijk hier eens: http://www.knsa.nl/verenigingen_zoeken.asp

Voor een luchtdrukgeweer heb je in principe geen wapenvergunning nodig.

Voor een jachtgeweer kun je een vergunning krijgen als je toestemming hebt om (ergens) te jagen en het jachtexamen met succes hebt gedaan.
Oud 10-08-2012, 10:28
bloodyb
bloodyb is offline
Interessante stelling Rik, die is eigenlijk wel een nieuw topic waard. Waarom denk je dat de wereld naar de kloten gaat en hoe denk je dat het gebeurt?
Oud 10-08-2012, 11:33
Verwijderd
Als de wereld ten einde is heb je niets aan een wapen.
Oud 10-08-2012, 12:15
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
In principe kun je alleen een wapenvergunning voor een (hand)vuurwapen krijgen als je minimaal 1 jaar lid bent van een sportschietvereniging (die is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie). Kijk hier eens: http://www.knsa.nl/verenigingen_zoeken.asp

Voor een luchtdrukgeweer heb je in principe geen wapenvergunning nodig.

Voor een jachtgeweer kun je een vergunning krijgen als je toestemming hebt om (ergens) te jagen en het jachtexamen met succes hebt gedaan.
en je moet een bepaald aantal schietbeurten hebben onder begeleiding van een ervaren schutter. die dat mag doen van de vereniging. en je mag geen dingen op je strafblad hebben die te maken hebben met geweld explosieve of wapens.

en voordat je je vergunning krijgt moet ook een kluis in huis hebben waar het wapen in opgeborgen moet worden die voldoet aan een aantal regels. 1 daarvan is dat de kluis vast zit aan de grond of een muur. en als je je vergunning hebt moet je een bepaald aantal schietbeurten per jaar maken omdat hij anders niet verlengd wordt en je geen wapen meer mag bezitten.
Oud 10-08-2012, 13:16
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Je bent 16 jaar en dan krijg je geen wapenvergunning minimale leeftijd is 18 jaar.
Oud 10-08-2012, 13:20
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:

Wat dacht je van Geld & Recht? En het topic een duidelijke titel geven? Hoewel dat soort dingen misschien niet meer belangrijk zijn als je denkt dat de wereld vergaat.
Haha, sorry Ik wist niet helemaal waar ik hem moest plaatsen, geld en recht klink inderdaad zoals Daniel al zei alsof ik met het rechtsysteem te maken wil hebben. Ik was een beetje in de war.
Oud 10-08-2012, 13:21
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Je bent 16 jaar en dan krijg je geen wapenvergunning minimale leeftijd is 18 jaar.
Dat snap ik ook wel -_-
Oud 10-08-2012, 13:21
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Dat snap ik ook wel -_-
Als je dat snapt, waarom vraag je dit dan?

of je moet het onder de tafel kopen
Oud 10-08-2012, 13:31
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Als de wereld ten einde is heb je niets aan een wapen.
Dat weetje toch niet? Dat ligt eraan hoe de wereld ten onder gaat, misschien vallen aliëns ons aan, er komen zombies (al is daar maar super weinig kans op), er komt een enorme epidemie of er vinden meerdere kern rampen plaats. Maar stel, de wereld is aan het vergaan een enorme hoop mensen gaan dood en je moet op wat voor een manier dan ook proberen te overleven en aan eten en drinken komen. Dan is het toch handig een wapen te hebben om jezelf te verdedigen tegen die zombies/aliëns/mutaties/andere mensen? Iedereen zal dan waarschijnlijk op een gegeven moment op zoek gaan naar eten en dan kom je elkaar in de weg te zitten. Dan blijven er maar 3 opties over; Onderhandelen, Geweld of Stelen. En bij elk van die dingen is het wel handig een wapen te hebben.

Ik weet niet hoe de wereld zal vergaan, ik heb ook geen specifieke theorieën hierover. Het kan ook dat de wereld gewoon implodeerd, verbrand word door een zonnestorm of overstroomd met water. Maar als één van die andere dingen (wat volgens mij nog niet eens alles is) gebeurd ben je in ieder geval voorbereid.
Oud 10-08-2012, 13:32
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Als je dat snapt, waarom vraag je dit dan?

of je moet het onder de tafel kopen
Ik vraag het uit nieuwsgierigheid? Dat heb ik er duidelijk bij gezet
Plus als je goed leest; "Maar hiermee bedoel ik echt niks raar ik betwijfel of we het überhaubt ook daadwerkelijk gaan kopen maar ik ben er nieuwsgierig naar."

-.-"
Oud 10-08-2012, 14:22
bloodyb
bloodyb is offline
Dus je wilt gewoon een blaffer om je bammetjes te verdedigen?
Oud 10-08-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Dat weetje toch niet? Dat ligt eraan hoe de wereld ten onder gaat, misschien vallen aliëns ons aan, er komen zombies (al is daar maar super weinig kans op), er komt een enorme epidemie of er vinden meerdere kern rampen plaats. Maar stel, de wereld is aan het vergaan een enorme hoop mensen gaan dood en je moet op wat voor een manier dan ook proberen te overleven en aan eten en drinken komen. Dan is het toch handig een wapen te hebben om jezelf te verdedigen tegen die zombies/aliëns/mutaties/andere mensen? Iedereen zal dan waarschijnlijk op een gegeven moment op zoek gaan naar eten en dan kom je elkaar in de weg te zitten. Dan blijven er maar 3 opties over; Onderhandelen, Geweld of Stelen. En bij elk van die dingen is het wel handig een wapen te hebben.
Tsja. De kans dat zoiets gebeurt is momenteel vrij nihil (behalve de zombies dan). Je zou ook kunnen stellen dat je je tijd en geld dus beter kan besteden.
Citaat:
Ik weet niet hoe de wereld zal vergaan, ik heb ook geen specifieke theorieën hierover. Het kan ook dat de wereld gewoon implodeerd, verbrand word door een zonnestorm of overstroomd met water. Maar als één van die andere dingen (wat volgens mij nog niet eens alles is) gebeurd ben je in ieder geval voorbereid.
Het -kan- ook, en dat is een stuk waarschijnlijker, dat niets van het bovenstaande gebeurt. Het kan ook dat er een koe op je hoofd valt. Als je jouw logica zou gebruiken kan je imo beter gewoon alvast chinees gaan leren voor als ze europa binnenvallen en overnemen. Heb je ook nog eens wat aan als dat uiteindelijk niet het geval blijkt te zijn.
Oud 10-08-2012, 14:24
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Ik vraag het uit nieuwsgierigheid? Dat heb ik er duidelijk bij gezet
Plus als je goed leest; "Maar hiermee bedoel ik echt niks raar ik betwijfel of we het überhaubt ook daadwerkelijk gaan kopen maar ik ben er nieuwsgierig naar."

-.-"
Je twijfelt eerst of je een pistool wilt aanschaffen en dan zeg je' Ja, ik ben nieuwsgierig".
Oud 10-08-2012, 16:15
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Je twijfelt eerst of je een pistool wilt aanschaffen en dan zeg je' Ja, ik ben nieuwsgierig".
Ik heb niks over aanschaffen gezegd? Ik heb de hele tijd gezegd dat ik nieuwsgierig ben hoe je een wapen kunt krijgen. (d.m.v. een wapenvergunning dus, en hoe je daar aan komt). Jezus man leer lezen of zo?
Oud 10-08-2012, 16:16
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Tsja. De kans dat zoiets gebeurt is momenteel vrij nihil (behalve de zombies dan). Je zou ook kunnen stellen dat je je tijd en geld dus beter kan besteden.

Het -kan- ook, en dat is een stuk waarschijnlijker, dat niets van het bovenstaande gebeurt. Het kan ook dat er een koe op je hoofd valt. Als je jouw logica zou gebruiken kan je imo beter gewoon alvast chinees gaan leren voor als ze europa binnenvallen en overnemen. Heb je ook nog eens wat aan als dat uiteindelijk niet het geval blijkt te zijn.
Ja okee het kan ook allemaal niet gebeuren, maar ja die angst heb ik gewoon en de kans blijft aanwezig. Een (menselijke) oorlog boeit me niet zoveel dan schieten ze me maar overhoop zal me een worst wezen.
Waar aan zou ik anders me tijd en geld moeten besteden? Dat doe ik nu al amper.

Laatst gewijzigd op 10-08-2012 om 16:22.
Oud 10-08-2012, 16:27
Mark52
Mark52 is offline
Ik vraag me echt af waarom jij je zo´n zorgen maakt over het mogelijke einde van de wereld. Hoe ben je daar zo op gekomen? Heb je aanwijzingen dat de wereld binnenkort zou kunnen vergaan?
Oud 10-08-2012, 21:44
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Ik heb niks over aanschaffen gezegd? Ik heb de hele tijd gezegd dat ik nieuwsgierig ben hoe je een wapen kunt krijgen. (d.m.v. een wapenvergunning dus, en hoe je daar aan komt). Jezus man leer lezen of zo?
Haha. het ligt aan jou en niet aan mij.
Oud 10-08-2012, 23:29
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Haha. het ligt aan jou en niet aan mij.
Mhm, dat zie ik, ik ben anders niet degene die vragen stelt
Maar oke 't is eigenlijk kinderachtig van me dat ik er überhaubt op in ga, dat moet ik eigenlijk niet doen. Je zal wel in een kinderlijke bui zitten of zo
Oud 10-08-2012, 23:31
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Ik vraag me echt af waarom jij je zo´n zorgen maakt over het mogelijke einde van de wereld. Hoe ben je daar zo op gekomen? Heb je aanwijzingen dat de wereld binnenkort zou kunnen vergaan?
Het zijn maar speculaties? Ik weet het ook niet zeker, ik ben er gewoon bang voor.
Oud 11-08-2012, 02:30
Verwijderd
Even ter informatie, een luchtbuks dat enigszins lijkt op een echt wapen (ook al is die groen/rood) is net zo illegaal als een vuurwapen. De straffen voor bezit van een luchtbuks zijn even zwaar als dat voor een echt vuurwapen, en die kun je dan ook zeker niet in Nederland aanschaffen .

En die angst voor het einde van de wereld: dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, dus ik zou me maar met andere dingen gaan bezig houden ipv het verkrijgen van een wapen.
Oud 11-08-2012, 11:01
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Het zijn maar speculaties? Ik weet het ook niet zeker, ik ben er gewoon bang voor.
In theorie is er natuurlijk een kans dat jij meemaakt dat de wereld vergaat. Die kans is wel heel erg klein. En zelfs al zou de wereld tijdens jou levensjaren vergaan, dan kun jij er niks aan veranderen. Het heeft dus geen zin om je er zorgen over te maken. Je maakt jezelf alleen maar gek op die manier. Je kunt er beter niet meer over nadenken en genieten van de tijd die je hebt
Oud 11-08-2012, 15:04
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
In theorie is er natuurlijk een kans dat jij meemaakt dat de wereld vergaat. Die kans is wel heel erg klein. En zelfs al zou de wereld tijdens jou levensjaren vergaan, dan kun jij er niks aan veranderen. Het heeft dus geen zin om je er zorgen over te maken. Je maakt jezelf alleen maar gek op die manier. Je kunt er beter niet meer over nadenken en genieten van de tijd die je hebt
*facepalm*

Ik maak me er niet al te druk om, en als het zou gebeuren hoeft dat nog niet op een manier te zijn dat alles in één keer weg is. De wereld kan ook langzaam vergaan waar het handig bij zou zijn dat je een wapen heb. Bijvoorbeeld als het water of eten of gas/olie/stroom op raakt, dan zul je maat regelingen moeten nemen waar je nu niks bij zou kunnen voorstellen.
En het kan gerust dat de wereld tijdens mijn levensjaren vergaat, UFO waarnemingen zijn in de laatste 2 jaar 30% omhoog gegaan en dat is lang niet alles. Plus de tijd die ik in het feit dat het eng is als de wereld zou vergaan steek is veel minder als ik in computeren in 't algemeen steek, wat nog nuttelozere tijd besteding is.
Oud 11-08-2012, 16:16
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
*facepalm*

Ik maak me er niet al te druk om, en als het zou gebeuren hoeft dat nog niet op een manier te zijn dat alles in één keer weg is. De wereld kan ook langzaam vergaan waar het handig bij zou zijn dat je een wapen heb. Bijvoorbeeld als het water of eten of gas/olie/stroom op raakt, dan zul je maat regelingen moeten nemen waar je nu niks bij zou kunnen voorstellen.
En het kan gerust dat de wereld tijdens mijn levensjaren vergaat, UFO waarnemingen zijn in de laatste 2 jaar 30% omhoog gegaan en dat is lang niet alles. Plus de tijd die ik in het feit dat het eng is als de wereld zou vergaan steek is veel minder als ik in computeren in 't algemeen steek, wat nog nuttelozere tijd besteding is.
Je hebt gelijk. Het is inderdaad veel nuttiger om je bezig te houden met het einde van de wereld. Ik weet niet wat mij bezielde dat ik zo iets doms gepost heb. Veel succes ermee
Oud 11-08-2012, 16:21
Verwijderd
Citaat:
*facepalm*

Oud 11-08-2012, 19:20
Rikje18
Rikje18 is offline
Wat, dat is echt zo. Ik geloofde het zelf ook niet. Me ma zei ze te zien met haar vriend maar ik geloofde haar niet tot het met me eigen ogen te hebben gezien dus ik besloot bij haar te logeren. We waren koffie aan het drinken op het balkon van haar flat appartement en toen zag me ma er één en wees ernaar, tot mijn eigen verbazing bleek het nog waar te zijn ook. Ik geloofde niet in aliëns/UFO's tot donderdagavond.
Oud 11-08-2012, 19:23
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Je hebt gelijk. Het is inderdaad veel nuttiger om je bezig te houden met het einde van de wereld. Ik weet niet wat mij bezielde dat ik zo iets doms gepost heb. Veel succes ermee
Ik heb hou me niet de hele tijd er mee bezig -_- dat zei ik er bij. Maar ik kan me er toch heus wel een paar minuten mee bezig houden of ben ik nou gek, je kunt ook op de bank gaan zitten tv kijken. Wat boeit het dat ik daar een paar seconden/minuten me tijd in steek, ik hou me er heus niet de hele tijd mee bezig dan moet je wel heel levenloos zijn.
Oud 11-08-2012, 22:14
huntingyade
huntingyade is offline
ik denk dat alles de wereld dat werkelijk redelijk ver naar de klote zou gaan een wapen echt niet je belangrijkste zorg is. wat denk je van eten maken, vuur maken, fatsoenlijk water vinden dat schoon is om te drinken. of verwacht je dat je kraan thuis gewoon blijft werken ?.
en een pistool vereist munitie. dit kan je deels zelf maken maar daar heb je veel spullen voor nodig. dus tenzij jij een ware shitload aan munitie onder je huis ofzo wilt opbergen (wat ook niet al te goed gaat want munitie wordt minder betrouwbaar als het lang ligt).heb je na een bepaalde tijd toch niet zoveel meer aan je pistooltje. dan denk ik toch dat een pijl en boog het beter gaat doen .
Oud 11-08-2012, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Wat, dat is echt zo. Ik geloofde het zelf ook niet. Me ma zei ze te zien met haar vriend maar ik geloofde haar niet tot het met me eigen ogen te hebben gezien dus ik besloot bij haar te logeren. We waren koffie aan het drinken op het balkon van haar flat appartement en toen zag me ma er één en wees ernaar, tot mijn eigen verbazing bleek het nog waar te zijn ook. Ik geloofde niet in aliëns/UFO's tot donderdagavond.
Oh ja? En hoe zag dat er dan uit? En hoe weet je zeker dat het een UFO was, in plaats van iets veel logischer zoals een vliegtuig of een vallende ster? En wat denk je dat er zou gebeuren als er daadwerkelijk een UFO door de lucht vloog? Je snapt toch wel dat dat dan wordt opgevangen door De Koninklijke Luchtmacht, die 24/7 het luchtruim bewaakt?
Heb je je wel eens verdiept in sterrenkunde? Dan zou je namelijk weten dat er nog geen planeet is gevonden waar buitenaards leven op is te vinden. Je weet ook dat de maximale snelheid de snelheid van het licht is? Dat betekent dat zo'n planeet zich relatief dicht bij de aarde zou moeten bevinden, anders duurt de reis van die planeet naar de aarde veel te lang, waardoor een bezoekje onmogelijk is.

Conclusie: Je houdt jezelf voor de gek. (En wellicht word je ook voor de gek gehouden door je ma, of ze heeft er zelf ook niet zoveel verstand van.)
Oud 11-08-2012, 22:37
Verwijderd
Jongens, genoeg over het einde van de wereld, laten we ontopic verder gaan ja? Open maar een topic ergens anders over het einde.
Oud 11-08-2012, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Jongens, genoeg over het einde van de wereld, laten we ontopic verder gaan ja? Open maar een topic ergens anders over het einde.
Zou je 'm willen afsplitsen als dat kan? Want ik ben wel benieuwd naar zijn reactie
Oud 11-08-2012, 23:19
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Het einde van dit topic
Oud 12-08-2012, 09:19
feniks
feniks is offline
Beste knul, voor een wapenvergunning is ook een psychologisch onderzoek noodzakelijk. Denk maar niet dat jij met paranoide angsten ook maar de minste kans maakt dat jij ooit een wapenvergunning krijgt. Ze kijken wel uit.
Oud 12-08-2012, 14:14
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Beste knul, voor een wapenvergunning is ook een psychologisch onderzoek noodzakelijk. Denk maar niet dat jij met paranoide angsten ook maar de minste kans maakt dat jij ooit een wapenvergunning krijgt. Ze kijken wel uit.
Touché
Oud 12-08-2012, 14:22
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Oh ja? En hoe zag dat er dan uit? En hoe weet je zeker dat het een UFO was, in plaats van iets veel logischer zoals een vliegtuig of een vallende ster? En wat denk je dat er zou gebeuren als er daadwerkelijk een UFO door de lucht vloog? Je snapt toch wel dat dat dan wordt opgevangen door De Koninklijke Luchtmacht, die 24/7 het luchtruim bewaakt?
Heb je je wel eens verdiept in sterrenkunde? Dan zou je namelijk weten dat er nog geen planeet is gevonden waar buitenaards leven op is te vinden. Je weet ook dat de maximale snelheid de snelheid van het licht is? Dat betekent dat zo'n planeet zich relatief dicht bij de aarde zou moeten bevinden, anders duurt de reis van die planeet naar de aarde veel te lang, waardoor een bezoekje onmogelijk is.

Conclusie: Je houdt jezelf voor de gek. (En wellicht word je ook voor de gek gehouden door je ma, of ze heeft er zelf ook niet zoveel verstand van.)
Ik weet wat ik gezien heb en zoiets kan je je niet verbeelden, een vallende ster is zo weer weg, een vliegtuig kan niet stil hangen in de lucht en een helikopter is niet rond met lichtjes. Ik ga er vanavond een foto van proberen te maken vanaf mijn moeders balkon, op 8 hoog.
Het was rond, het had lichtjes aan de onderkant en het was helemaal stil, het maakte geen geluid. Het hing gewoon stil en dichtbij genoeg om de vorm ervan te zien. Hoe weet jij of de overheid niet dingen voor ons verborgen houd? Dat weet je niet. Volgens nieuws blijkt dat de overheid ook bepaalde dingen stil houd over het Roswell Incident in Amerika, een ex CIA agent heeft bewijs materialen blootgelegd over fotoos van het incident en nu zijn er weer twijfels.
Sterrenkunde en het feit dat wij géén buitenaardse organisme hebben gevonden bewijst helemaal geen ene kloot of Aliëns wel of niet bestaan. Het universum is ontiegelijk groot, hoe ver we ook hebben weten te kijken we hebben lang niet alles gezien. En als aliëns bestaan en met UFO's onze dampkring binnengaan zijn zij óverduidelijk al veel verder dan ons met onze poep techniek. Dan is het ook niet gek dat ze lichtjaren kunnen afreizen.

Oh en, voor ONS is de snelheid van het licht het snelst. Er is wel degelijk een mogelijkheid dat er iets is dat die snelheid kan overtreffen.
Oud 12-08-2012, 14:28
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
ik denk dat alles de wereld dat werkelijk redelijk ver naar de klote zou gaan een wapen echt niet je belangrijkste zorg is. wat denk je van eten maken, vuur maken, fatsoenlijk water vinden dat schoon is om te drinken. of verwacht je dat je kraan thuis gewoon blijft werken ?.
en een pistool vereist munitie. dit kan je deels zelf maken maar daar heb je veel spullen voor nodig. dus tenzij jij een ware shitload aan munitie onder je huis ofzo wilt opbergen (wat ook niet al te goed gaat want munitie wordt minder betrouwbaar als het lang ligt).heb je na een bepaalde tijd toch niet zoveel meer aan je pistooltje. dan denk ik toch dat een pijl en boog het beter gaat doen .
Nee dat is wel waar, en die heb ik al. Plus je kan ook een kruisboog zelf maken/kopen wat bijna net zo handig is als een
geweer. Dan zou ik me daar ook wel mee redden denk ik. Ik ga wel oefenen met me broers boog xD
Oud 12-08-2012, 16:39
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:
Het einde van dit topic
Een topic word niet gesloten omdat jij niet goed kan discussiëren
Hoe oud ben je? Lol
Oud 12-08-2012, 22:33
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Een topic word niet gesloten omdat jij niet goed kan discussiëren
Hoe oud ben je? Lol
Discussiëren? wat is de discussie dan? Gast, ga naar een dokter en vraag chloorpromazine voor jezelf.
Oud 12-08-2012, 22:50
Mark52
Mark52 is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...=#post32670115

Ik zie hier nu dat de TS zegt dat hij het Syndroom van Asperger heeft. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken dat hij soms wat vreemd op ons over komt en is de TS dus niet psychotisch.
Oud 12-08-2012, 23:01
Verwijderd
Genoeg nu, zoals ik al zei, ontopic. De eerstvolgende krijgt direct een waarschuwing / ban.
Oud 13-08-2012, 00:12
Rikje18
Rikje18 is offline
Beste Apate, zet er maar een slotje op ik heb al mijn informatie Bedankt allemaal, al waren sommige niet bepaald informerend of nuttig. Oh trouwens, dat einde van de wereld gedoe en zo hoort toch ook bij dit topic? Ik heb het niet voor niks ook vermeld in mijn bericht. Al hoewel valt wel te snappen denk ik, mijn hoofddoel was vragen hoe je aan een wapenvergunning komt nee oke nou ja bedankt allemaal.
Oud 13-08-2012, 00:17
Rikje18
Rikje18 is offline
Oh en de discussie was over dat ik op mijn leeftijd geen wapenvergunning aan mag schaffen of een wapen mag kopen, wat ik wel in mijn post gezet heb maar jij niet goed heb gelezen.

P.S. aan Apate; Dit is wel on topic toch? Het gaat over die wapenvergunning?
Oud 13-08-2012, 00:21
Rikje18
Rikje18 is offline
En mijn hele doel van dit topic was niet psychotisch bedoeld ik was er benieuwd naar omdat ik met mijn pa en me broer het er over hadden en benieuwd werden hoe je het kon krijgen. Ik dacht er tegelijkertijd aan dat het handig zou kunnen zijn voor het einde van de wereld wat uiteindelijk niet het geval is ben ik dank zij sommige van jullie nu achter.
Dat iemand een topic over een wapenvergunning start met daarbij de angst dat de wereld vergaat betekend nog niet dat dat persoon dan psychotisch is. Hoe kun je iemand zomaar zo noemen? Je kent mij niet eens en toch kom je na 1 topic meteen tot de conclusie dat ik psychotisch ben.
Ik heb dan wel het Syndroom van Asperger maar dat heeft er nou helemaal niks mee te maken, het is nu meer een kwestie van meningsverschillen over mijn topic onderwerp.
Oud 13-08-2012, 00:57
imbob
imbob is offline
Iedereen chilleh
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten