Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
In principe kun je alleen een wapenvergunning voor een (hand)vuurwapen krijgen als je minimaal 1 jaar lid bent van een sportschietvereniging (die is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie). Kijk hier eens: http://www.knsa.nl/verenigingen_zoeken.asp
Voor een luchtdrukgeweer heb je in principe geen wapenvergunning nodig. Voor een jachtgeweer kun je een vergunning krijgen als je toestemming hebt om (ergens) te jagen en het jachtexamen met succes hebt gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
en voordat je je vergunning krijgt moet ook een kluis in huis hebben waar het wapen in opgeborgen moet worden die voldoet aan een aantal regels. 1 daarvan is dat de kluis vast zit aan de grond of een muur. en als je je vergunning hebt moet je een bepaald aantal schietbeurten per jaar maken omdat hij anders niet verlengd wordt en je geen wapen meer mag bezitten.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik weet niet hoe de wereld zal vergaan, ik heb ook geen specifieke theorieën hierover. Het kan ook dat de wereld gewoon implodeerd, verbrand word door een zonnestorm of overstroomd met water. Maar als één van die andere dingen (wat volgens mij nog niet eens alles is) gebeurd ben je in ieder geval voorbereid.
||
Citaat:
![]() Plus als je goed leest; "Maar hiermee bedoel ik echt niks raar ik betwijfel of we het überhaubt ook daadwerkelijk gaan kopen maar ik ben er nieuwsgierig naar." -.-"
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Waar aan zou ik anders me tijd en geld moeten besteden? Dat doe ik nu al amper.
Laatst gewijzigd op 10-08-2012 om 16:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar oke 't is eigenlijk kinderachtig van me dat ik er überhaubt op in ga, dat moet ik eigenlijk niet doen. Je zal wel in een kinderlijke bui zitten of zo ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Even ter informatie, een luchtbuks dat enigszins lijkt op een echt wapen (ook al is die groen/rood) is net zo illegaal als een vuurwapen. De straffen voor bezit van een luchtbuks zijn even zwaar als dat voor een echt vuurwapen, en die kun je dan ook zeker niet in Nederland aanschaffen
![]() En die angst voor het einde van de wereld: dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, dus ik zou me maar met andere dingen gaan bezig houden ipv het verkrijgen van een wapen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik maak me er niet al te druk om, en als het zou gebeuren hoeft dat nog niet op een manier te zijn dat alles in één keer weg is. De wereld kan ook langzaam vergaan waar het handig bij zou zijn dat je een wapen heb. Bijvoorbeeld als het water of eten of gas/olie/stroom op raakt, dan zul je maat regelingen moeten nemen waar je nu niks bij zou kunnen voorstellen. En het kan gerust dat de wereld tijdens mijn levensjaren vergaat, UFO waarnemingen zijn in de laatste 2 jaar 30% omhoog gegaan en dat is lang niet alles. Plus de tijd die ik in het feit dat het eng is als de wereld zou vergaan steek is veel minder als ik in computeren in 't algemeen steek, wat nog nuttelozere tijd besteding is.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
ik denk dat alles de wereld dat werkelijk redelijk ver naar de klote zou gaan een wapen echt niet je belangrijkste zorg is. wat denk je van eten maken, vuur maken, fatsoenlijk water vinden dat schoon is om te drinken. of verwacht je dat je kraan thuis gewoon blijft werken ?.
en een pistool vereist munitie. dit kan je deels zelf maken maar daar heb je veel spullen voor nodig. dus tenzij jij een ware shitload aan munitie onder je huis ofzo wilt opbergen (wat ook niet al te goed gaat want munitie wordt minder betrouwbaar als het lang ligt).heb je na een bepaalde tijd toch niet zoveel meer aan je pistooltje. dan denk ik toch dat een pijl en boog het beter gaat doen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je je wel eens verdiept in sterrenkunde? Dan zou je namelijk weten dat er nog geen planeet is gevonden waar buitenaards leven op is te vinden. Je weet ook dat de maximale snelheid de snelheid van het licht is? Dat betekent dat zo'n planeet zich relatief dicht bij de aarde zou moeten bevinden, anders duurt de reis van die planeet naar de aarde veel te lang, waardoor een bezoekje onmogelijk is. Conclusie: Je houdt jezelf voor de gek. (En wellicht word je ook voor de gek gehouden door je ma, of ze heeft er zelf ook niet zoveel verstand van.) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het was rond, het had lichtjes aan de onderkant en het was helemaal stil, het maakte geen geluid. Het hing gewoon stil en dichtbij genoeg om de vorm ervan te zien. Hoe weet jij of de overheid niet dingen voor ons verborgen houd? Dat weet je niet. Volgens nieuws blijkt dat de overheid ook bepaalde dingen stil houd over het Roswell Incident in Amerika, een ex CIA agent heeft bewijs materialen blootgelegd over fotoos van het incident en nu zijn er weer twijfels. Sterrenkunde en het feit dat wij géén buitenaardse organisme hebben gevonden bewijst helemaal geen ene kloot of Aliëns wel of niet bestaan. Het universum is ontiegelijk groot, hoe ver we ook hebben weten te kijken we hebben lang niet alles gezien. En als aliëns bestaan en met UFO's onze dampkring binnengaan zijn zij óverduidelijk al veel verder dan ons met onze poep techniek. Dan is het ook niet gek dat ze lichtjaren kunnen afreizen. Oh en, voor ONS is de snelheid van het licht het snelst. Er is wel degelijk een mogelijkheid dat er iets is dat die snelheid kan overtreffen.
||
Citaat:
geweer. Dan zou ik me daar ook wel mee redden denk ik. Ik ga wel oefenen met me broers boog xD
|
http://forum.scholieren.com/showthre...=#post32670115
Ik zie hier nu dat de TS zegt dat hij het Syndroom van Asperger heeft. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken dat hij soms wat vreemd op ons over komt en is de TS dus niet psychotisch. |
![]() |
|
Beste Apate, zet er maar een slotje op ik heb al mijn informatie
![]()
|
Oh en de discussie was over dat ik op mijn leeftijd geen wapenvergunning aan mag schaffen of een wapen mag kopen, wat ik wel in mijn post gezet heb maar jij niet goed heb gelezen.
P.S. aan Apate; Dit is wel on topic toch? Het gaat over die wapenvergunning?
|
En mijn hele doel van dit topic was niet psychotisch bedoeld ik was er benieuwd naar omdat ik met mijn pa en me broer het er over hadden en benieuwd werden hoe je het kon krijgen. Ik dacht er tegelijkertijd aan dat het handig zou kunnen zijn voor het einde van de wereld wat uiteindelijk niet het geval is ben ik dank zij sommige van jullie nu achter.
Dat iemand een topic over een wapenvergunning start met daarbij de angst dat de wereld vergaat betekend nog niet dat dat persoon dan psychotisch is. Hoe kun je iemand zomaar zo noemen? Je kent mij niet eens en toch kom je na 1 topic meteen tot de conclusie dat ik psychotisch ben. Ik heb dan wel het Syndroom van Asperger maar dat heeft er nou helemaal niks mee te maken, het is nu meer een kwestie van meningsverschillen over mijn topic onderwerp.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wapenbezit daanpiek | 52 | 12-04-2011 19:15 | |
Algemene schoolzaken |
wapens op school..? Elder lycan | 59 | 08-11-2005 17:10 | |
Schietles keuzevak op school Verwijderd | 51 | 03-02-2003 13:47 | |
scooter opvoeren illegaal, waarom? alwaysgood | 73 | 15-08-2002 05:22 | |
Stelling: t is terrecht als je als winkeleigenaar een crimineel gewapend aanvalt! MissLopez | 58 | 14-04-2002 20:03 | |
beveiliging tegen mp3 maken van cd's JJzD | 14 | 22-12-2001 16:58 |