![]() |
|
![]() |
Hoi, de straling kan je wel degelijk voelen en ik merk dat zelf ook als ik aan het internetten ben met mijn telefoon. Ook als ik thuis aan de wifi zit en veel download..
Het is nog helemaal niet bewezen dat straling ongezond en niet schadelijk voor je is. Wie financiert deze onderzoeken? Het kan wel degelijk schadelijk voor de mens zijn echter zal dit pas over lange tijd bekend worden. Een mens is geen machine en we zijn wel degelijk gevoelig voor straling. Het is maar welke google term je gebruikt. Typ je in: "wifistraling ongezond" of typ je in "wifistraling wel degelijk schadelijk". De straling waarmee onze wifi en draadloos internet fungeert wijkt maar een fractie af van onze magnetronstraling, dat is een feit. En daar hebben we een deurtje voorzitten om ons eten in op te warmen (wat overigens ook erg ongezond is voor je eten maar dat terzijde) Dus PureTranquility, probeer zoveel als mogelijk de straling te vermijden als is dat tegenwoordig nauwelijk meer mogelijk. Wel kun je ervoor zorgen dat je zelf er niet al teveel gebruik van gaat maken.. Zoals ik al zei, ik merk het ook een beetje en probeer er minimaal van gebruik te maken. Je bent gevoelig ervoor en daar is niks mis mee, wees er trots op. Groetjes, Willem |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Het enige wat in theorie mogelijk is, is dat je opwarmt (door microgolven, zie hieronder), maar voor een significante temperatuurstijging moet je gedurende lange tijd direct naast een hele sterke radiozender staan (duizenden keren sterker dan de gemiddelde radiozender), en dan zal je lichaamstemperatuur hoogstens met een paar graden stijgen. Daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan door verschillende instituten, dus je complottheorie gaat niet op. Citaat:
In theorie is alles mogelijk schadelijk (als je daarmee 'gevoelig' bedoelt), maar dat is afhankelijk van golflengte/energie en intensiteit. Citaat:
Wifi-netwerken bevinden zich in het radiodomein. Deze velden zijn zoals ze in de huidige maatschappij worden gebruikt bij lange na niet sterk genoeg om ook maar enige schade aan te richten aan het lichaam. Citaat:
Radiogolven is gewoon de naam die aan de golven met golflengte van 1mm tot 1 km is gegeven, microgolven is de naam die aan radiogolven met een golflengte van 1mm tot 1 m is gegeven. Er kan dus in theorie een verschil van een factor 105 tussen een radiogolf en een microgolf zitten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En verdiep je even in elementaire natuurkunde en biologie voordat je terugkomt met meer berichten over dit onderwerp.
Laatst gewijzigd op 13-04-2012 om 14:18. |
![]() |
|
![]() |
Hoi Martiño,
Leuk uitleg van je en ik begrijp het volledig. Iedereen heeft zijn eigen inzicht hierin. Er zijn genoeg mensen te vinden die werkelijk ziek worden van stralingen en de zendmasten van mobiele telefoons. Helaas zijn onderzoeken nooit betrouwbaar, aangezien het zakelijk en daarmee financieel belang er hoog meespelen. De gevolgen voor straling zijn nooit direct vast te stellen of terug te herleiden naar een wifi of mobiel netwerk. Zoals ik al zei, ik merk het ook af en toe. Voor mij einde topic, iedereen moet doen waar die zichzelf goed bij voelt. Jammer dat mensen met serieuze klachten direct afgewinpeld worden met "gevalletje tussen de oren". De toekomst zal het uitwijzen of het werkelijk schadelijk is en zoals ik al zei tegen die tijd is de directe oorzaak niet terug te herleiden. Bedankt voor de reactie in ieders geval. Groetjes. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had gezegd dat je terug kon komen als je je verdiept hebt in elementaire natuurkunde en biologie, maar dat heb je niet gedaan. Post dus alsjeblieft niet in dit topic tenzij je de moeite hebt gedaan om wat meer te leren over straling en hoe het werkt, voordat je terugkomt met ongefundeerde complottheoriën, daar hebben we hier geen behoefte aan. Wat betreft het "afwinpelen van klachten": hieruit blijkt ook dat je het topic niet goed hebt gelezen. Er wordt niemand afgewimpeld. Er zijn mensen met klachten, en die klachten worden door iets veroorzaakt. Ik zeg niet dat die klachten er niet zijn. Maar ze worden niet (nee, écht niet) veroorzaakt door radio- of microgolven.
|
Verwijderd
|
Martiño: Jouw verhaal eah. Dat rammelt nogal. Er zijn indicaties dat bepaalde soorten straling ook slecht kunnen zijn op de sterktes zoals uitgezonden door een mobiele telefoon.
http://arxiv.org/abs/1104.5008 Verder is er door geen enkele wetenschapper ooit gezegd dat het onmogelijk is dat straling ongezond is. Er is door het grootste gedeelte tot nu gezegd dat de kans klein lijkt te zijn. Ook zijn er zeer zeker wel veranderingen in het menselijke lichaam: http://jama.jamanetwork.com/article....ticleid=645813 & http://www.theglobeandmail.com/techn...article567649/ alleen het is onbekend wat de gevolgen van deze veranderingen zijn. Of gewoon een hersentumor: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/arti...tool=pmcentrez Hier nog een studie waaruit blijkt dat je langer over bepaalde taken doet als je een uurtje gebeld hebt: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...0FDC351.d03t04 Ik heb er nog een paar, moet ik nog even doorgaan? |
![]() |
|||
Citaat:
En trouwens, ik had het niet over mobiele telefoons, maar over wifi/mobiele netwerken. Over zenders had ik het volgende gezegd: Citaat:
In dat opzicht is het trouwens ook wel eens interessant om te kijken of er bijvoorbeeld een correlatie is tussen afwijkingen in het rode beenmerg en/of heupbotten en EM-straling van mobiele telefoons. Telefoons worden namelijk vaak in broekzakken bewaard; ik ben wel benieuwd of daar ook een toename in het aantal afwijkingen wordt gevonden. ![]()
Laatst gewijzigd op 06-08-2012 om 23:53. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-08-2012 om 11:42. |
![]() |
||
Citaat:
In het geval van zendmasten/wifinetwerken/etc. is voor zover ik weet geen enkel bewijs geleverd dat er meer (hersen)tumoren of andere afwijkingen voorkomen bij de bevolking dan voorheen. Dan nog zou het nogal bijzonder zijn dat het alleen de incidentie van neurologische tumoren zou verhogen (een beeld dat bij veel mensen leeft), terwijl er weefsels in het lichaam zijn die veel sneller delen en dus ook veel vatbaarder zijn voor DNA-schade en het ontwikkelen van een tumor.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[ANW] Vraag: Straling Verwijderd | 3 | 24-11-2014 18:12 | |
De Kantine |
And SAAAAAAAAI will always love you! #1644 fizzle-fluffy | 500 | 15-04-2012 14:59 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
tips beschouwing Nederlands dark*dizzie* | 4 | 30-03-2007 09:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Get Chipped! david_again | 40 | 20-07-2004 12:59 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] UTP-kabel Preaper | 36 | 13-04-2004 12:28 | |
De Kantine |
Maak je je weleens druk over electromagnetische stralingen rockyj | 7 | 28-05-2002 16:10 |