Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2012, 14:39
couple
couple is offline
heee wat vinden julie eigenlijk van een gemend huwelijk of een gemengde relatie,tussen christelijke vrouw en een man die moslim is?? kennen jullie mensen in een gemengd huwelijk,en tegen welke problemen zijn hun aangelopen??

x en alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2012, 14:53
Verwijderd
Ik ken ze niet, maar vanuit mezelf geredeneerd zie ik het gewoon niet gebeuren. Ik vind religieuze mensen totaal niet aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 15:37
Verwijderd
Mijn vriendje gelooft nergens in en ik heb er nooit problemen mee gehad. Mijn geloof zit wel heel diep qua denkwijzen enzo, maar ik ben niet bijzonder religieus, misschien dat dat scheelt. Ik heb wel vaak als hij zich heel erg druk maakt zoiets van 'gewoon vertrouwen', maar ik denk dat dat meer met karakter dan met religie te maken heeft.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk wordt als je allebei (of één van de twee) tamelijk fanatiek aan allerlei regeltjes vasthoudt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 15:54
couple
couple is offline
Citaat:
Mijn vriendje gelooft nergens in en ik heb er nooit problemen mee gehad. Mijn geloof zit wel heel diep qua denkwijzen enzo, maar ik ben niet bijzonder religieus, misschien dat dat scheelt. Ik heb wel vaak als hij zich heel erg druk maakt zoiets van 'gewoon vertrouwen', maar ik denk dat dat meer met karakter dan met religie te maken heeft.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk wordt als je allebei (of één van de twee) tamelijk fanatiek aan allerlei regeltjes vasthoudt.
het is niet zo dat we allebei heel streng gelovig zijn,wat denk ik ook uitmaakt is waar je woont hij woont namelijk op een ander continent (egypte & iknow dat t ingewikkeld klinkt) zelf is ie niet streng gelovig maar veel mensen in zijn naaste omgeving zijn dat wel,hoewel ze het niet raar vinden dat de vrouw een stuk jonger is ,dat maaakt dan weer niet uit,soms snap ik echt helemaal niets van die denkwijze daarr,sorry lang verhaal moet denk ik gwn een beetje mijn frustraties kwijt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:25
couple
couple is offline
andere ??
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:32
Verwijderd
Citaat:
het is niet zo dat we allebei heel streng gelovig zijn,wat denk ik ook uitmaakt is waar je woont hij woont namelijk op een ander continent (egypte & iknow dat t ingewikkeld klinkt) zelf is ie niet streng gelovig maar veel mensen in zijn naaste omgeving zijn dat wel,hoewel ze het niet raar vinden dat de vrouw een stuk jonger is ,dat maaakt dan weer niet uit,soms snap ik echt helemaal niets van die denkwijze daarr,sorry lang verhaal moet denk ik gwn een beetje mijn frustraties kwijt
Waar ken je hem van?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:37
couple
couple is offline
ik heb hem een poos geleden op vakantie ontmoet en nee t was geen vakantieliefde gwn vrienden,later werd het pas meer dan vrienden.. ik heb al geprobeerd hem te vergeten omdat het zo veel problemen met zich meebrengt maar ik kant niet,hij gelooft in ons en denkt dat we het kunnen SAMEN maar ik twijfel,niet aan mijn liefde voor hem,maar over hoe het zal gaan met mijn toekomst
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:56
Mark52
Mark52 is offline
"Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen".

Ik vind dat je zulke relaties over het algemeen het beste kunt vermijden. De grote cultuurverschillen tussen een Nederlandse christen en een moslim zorgen meestal voor onbegrip en problemen. Daarom lopen dergelijke huwelijken ook meestal stuk.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn er zo weinig dat ik het persoonlijk niet zou doen. Of je moet zo'n vrouw zijn die zichzelf wegcijfert en zichzelf compleet aanpast aan haar vriend (en zijn familie) en ook moslim wordt enz. Maar dat vind ik persoonlijk ook weer niet goed.

In jou geval is het ook nog zo dat hij in Egypte woont en jij in Nederland. Dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Maar het is jou keuze natuurlijk. Als jij ervan overtuigt bent dat jullie een uitzondering zijn (in positieve zin) dan ga je ervoor

Hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 17:38
couple
couple is offline
Citaat:
"Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen".

Ik vind dat je zulke relaties over het algemeen het beste kunt vermijden. De grote cultuurverschillen tussen een Nederlandse christen en een moslim zorgen meestal voor onbegrip en problemen. Daarom lopen dergelijke huwelijken ook meestal stuk.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn er zo weinig dat ik het persoonlijk niet zou doen. Of je moet zo'n vrouw zijn die zichzelf wegcijfert en zichzelf compleet aanpast aan haar vriend (en zijn familie) en ook moslim wordt enz. Maar dat vind ik persoonlijk ook weer niet goed.

In jou geval is het ook nog zo dat hij in Egypte woont en jij in Nederland. Dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Maar het is jou keuze natuurlijk. Als jij ervan overtuigt bent dat jullie een uitzondering zijn (in positieve zin) dan ga je ervoor

Hoe oud ben je eigenlijk?
dat over dat vermijden zei ik ook altijd totdat ik zelf in deze situatie kwam,en neee ik ga mezelf niet wegcijferen voor een man ,zo ben ik gewoon niet. hij wil ook niet dat ik mezelf wegcijfer en zijn religie ga volgen,gelukkig zijn we beide helemaal niet streng gelovig,ook heb ik geluk dat hij in het tourisme werkt hierdoor weet hij een beetje wat de normen en waarden over dit onderwerp in de westerse wereld zijn..

en ja hoe oud ik ben,altijd als ik mijn leeftijd zeg (15 jaar) komen mensen meteen met vooroordelen over dat dat niet kan etcetera, omdat ik te jong ben,hiermee ben ik het overigens oneens ik denk dat echte liefde niet met leeftijd te maken heeft.. hij dacht eerst dat ik 20 was ja ik weet dit is weer een standaard verhaal dat ik me volwassener gedraag dan ik eigenlijk ben blablabla..,maar dit is ook het geval door alles wat ik al heb meegemaakt dit word ook gezegd door naasten van mij...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 18:55
couple
couple is offline
upppp
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 20:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom ben je bezig met trouwen als je 15 bent?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 20:38
couple
couple is offline
Citaat:
Waarom ben je bezig met trouwen als je 15 bent?
dat is meer voor later maar we zijn wel bezig over onzee toekomst het heeft gwn nog nooit zo goed gevoelt met iemand..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 21:03
Mark52
Mark52 is offline
Ja het zal best dat het goed voelt. Maar je kent hem alleen van de vakantie? Ik kan je vertellen dat ik zelf ook vakantieliefdes gehad heb en dat het ook allemaal erg goed voelde

Mensen lijken gewoon ook veel leuker als je op vakantie bent. Dan hangt er zo'n bepaalde sfeer. Je hebt de zon, iedereen is vrolijk en als er dan ook nog een meisje (in jou geval jongen) is die een beetje aardig doet dan slaat de vonk al snel over.

Maar jij bent pas 15 en je woont in Nederland. Hij is (hoe oud is hij eigenlijk?) en woont in Egypte. Niet bepaald om de hoek. Je kent hem alleen van de vakantie, dus je hebt geen idee hoe jullie "relatie" in het dagelijks leven zou zijn als jullie gewoon samen zouden zijn. En dan woont hij ook nog in een land/cultuur dat totaal anders is dan Nederland.

Hoe zie je het eigenlijk voor je? Zou jij dan daar gaan wonen, of hij hier?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 10:23
zoef de haas
zoef de haas is offline
Echte liefde heeft vaak niets met leeftijd te maken maar het feit dat je 15 (hoe oud is hij eigenlijk) bent maakt vooral een langeafstandrelatie niet heel makkelijk natuurlijk. Heb je hem na die vakantie nog vaker gezien of hebben jullie alleen via internet ed contact?
En wat vind zijn familie ervan als hij met een niet-moslima aankomt? Ik kan me heel erg goed voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten (om maar even een stereotype erin te gooien). En wil je dat echt wel?
Oud 11-08-2012, 15:40
JustADreamer
JustADreamer is offline
Natuuuuuurlijk heeft liefde nog nooit zo goed gevoeld... Je bent 15, lichamelijk 'klaar' voor alles wat bij liefde komt kijken, je raakt meer en meer geinteresseerd in jongens etc. Maar om je nou op jouw leeftijd al te verbinden aan iemand met een totaaaal andere cultuur, in een ver land, je oogkleppen op te doen voor alles wat er hier in Nederland rondloopt... Nee, lijkt me niet handig of gezond. Je kunt in deze situatie ook niet op een normale manier een relatie opbouwen, als je elkaar regelmatig ziet kijk je toch met andere ogen naar iemand dan wanneer je elkaar heel af en toe een week ziet, lógisch dat dan alles leuk is/lijkt want daar doe je op zo'n moment allebei super je best op.

Daarnaast, ik dacht op m'n 15e ook supervolwassen te zijn, en dat was ik in sommige opzichten ook vast wel, maar er zijn een hoop dingen waar 'normale' 15 jarigen mee bezig zijn die ik later heb moeten inhalen.
Oud 11-08-2012, 21:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Alle 15-jarige meisjes denken dat ze heel volwassen zijn voor hun leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 08:59
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Alle 15-jarige meisjes denken dat ze heel volwassen zijn voor hun leeftijd.
Dit.

@TS: ik denk dat jullie religieuze achtergrond in dit geval juist één van de mindere problemen is. Ik ken wel mensen die een relatie hebben terwijl ze beiden een andere religie aanhangen (hoewel ik denk dat dit alleen mogelijk is wanneer jullie allebei vrij gematigd zijn, want anders botst het te erg), maar in jouw geval zijn er veel meer dingen die een probleem met zich meebrengen. Ten eerste je leeftijd; het is heel normaal dat het allemaal echt voelt en serieus, en dat je het idee hebt voor altijd bij elkaar te blijven, maar in de meeste gevallen is dit niet zo (er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar het overgrote merendeel van relaties op zo'n jonge leeftijd houden geen stand). Ook is er het verschil in cultuur (niet alleen religie dus!) en het feit dat jullie zo ver bij elkaar vandaan wonen. Dat is extra lastig omdat je nog zo jong bent: hoe ga je elkaar zien? Het kost een vermogen om er naartoe te gaan (of hij naar jou), mag het überhaupt wel van je ouders? Zo niet, blijf je dan drie jaar wachten en denk je dat het die drie jaar wel overleeft?

Maar los van wat wij allemaal denken, hoe zie je het zelf gebeuren? Als je er echt over nadenkt, hoe zie jij dit scenario zich uitspelen? Ben je wel reëel, of ben je er over aan het dagdromen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 11:10
Verwijderd
Ik vind het huwelijk sowieso niet heel interessant, maar als 2 mensen met verschillende levensovertuigingen of huidkleuren willen trouwen moeten ze dat vooral doen.

Ik val zelf overigens uitsluitend op intelligente chicks, dus geen relies voor mij.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het huwelijk sowieso niet heel interessant, maar als 2 mensen met verschillende levensovertuigingen of huidkleuren willen trouwen moeten ze dat vooral doen.

Ik val zelf overigens uitsluitend op intelligente chicks, dus geen relies voor mij.
Waarbij dus de meiden die gelovig zijn dom zijn, mwahahaha hoe dom ben je dan zelf...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 09:08
couple
couple is offline
Citaat:
Waarbij dus de meiden die gelovig zijn dom zijn, mwahahaha hoe dom ben je dan zelf...
haha ik dacht dus precies het zelfde

en voor alle andere ik hoef geen commentaar of meningen over mijn relatie,die zit verlopig wel goed, wat ik vraag is wat jullie van gemengde huwlijken vinden blijf dus graag on topic mensen
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Stelselmatig afzweren van ratio heeft verstrekkende gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 11:30
Mark52
Mark52 is offline
Ik ken trouwens wel meerdere voorbeelden van relaties tussen een moslimman en een christelijke/niet gelovige vrouw. In de meeste gevallen leid(de) dit tot (veel) problemen. Ruzies over de positie van de man/vrouw in het gezin, over hoe ze zich naar de buitenwereld moeten presenteren, over de religie (wel of niet bekeren). En als de relatie langer duurt over hoe de kinderen opgevoed moeten worden, welk geloof de kinderen moeten aanhangen enz.

Ik ken één voorbeeld van een relatie die wel werkt. Dat is tussen een Marokkaanse jongen en een Nederlands (niet-gelovig) meisje. Maar die Marokkaanse jongen doet volgens mij net alsof hij nog moslim is voor zijn familie, want als zijn familie er niet is dan drinkt hij gewoon alcohol en hij viert ook gewoon kerst en houdt zich verder, volgens mij, helemaal niet aan de islamitische regels.

En dan ken ik nog een relatie tussen een Nederlands/Indisch meisje met een Marokkaan dat wel "werkt", maar dat is omdat dat meisje zich 100% heeft aangepast aan die jongen. Van bekeren en hoofddoek dragen tot Marokkaans koken, Marokkaans praten enz. Dat vind ik persoonlijk dan weer te ver gaan, maar sommige mensen gaan heel ver om een relatie te laten werken

En dan zijn er nog mensen die ik vaag ken die een dergelijke relatie hebben. Maar daar heb ik niet genoeg zicht op om daar iets over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 11:40
Verwijderd
Citaat:
en voor alle andere ik hoef geen commentaar of meningen over mijn relatie,die zit verlopig wel goed, wat ik vraag is wat jullie van gemengde huwlijken vinden blijf dus graag on topic mensen
Wie geeft er een mening over jouw relatie? Wie weet überhaupt van jouw relatie?

Ik denk dat je hier weinig (geen) mensen gaat tegenkomen die zeggen dat ze gemengde huwelijken afkeuren.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 12:06
Verwijderd
Mijn oom (christen) is getrouwd met mijn tante (moslima) en dat geeft geen enkel probleem. Maar ze zijn ook niet zo streng, allebei. De familie heeft /care.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 12:17
Lente
Lente is offline
wat een ander doet moet ie zelf weten, maar ik wil nooit meer iets met een man die gelooft in wat voor god dan ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2012, 13:47
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
wat een ander doet moet ie zelf weten, maar ik wil nooit meer iets met een man die gelooft in wat voor god dan ook.
En dit. Behalve "meer" want bij mij is het nooit voorgekomen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 15:49
couple
couple is offline
Citaat:
Ik ken trouwens wel meerdere voorbeelden van relaties tussen een moslimman en een christelijke/niet gelovige vrouw. In de meeste gevallen leid(de) dit tot (veel) problemen. Ruzies over de positie van de man/vrouw in het gezin, over hoe ze zich naar de buitenwereld moeten presenteren, over de religie (wel of niet bekeren). En als de relatie langer duurt over hoe de kinderen opgevoed moeten worden, welk geloof de kinderen moeten aanhangen enz.

Ik ken één voorbeeld van een relatie die wel werkt. Dat is tussen een Marokkaanse jongen en een Nederlands (niet-gelovig) meisje. Maar die Marokkaanse jongen doet volgens mij net alsof hij nog moslim is voor zijn familie, want als zijn familie er niet is dan drinkt hij gewoon alcohol en hij viert ook gewoon kerst en houdt zich verder, volgens mij, helemaal niet aan de islamitische regels.

En dan ken ik nog een relatie tussen een Nederlands/Indisch meisje met een Marokkaan dat wel "werkt", maar dat is omdat dat meisje zich 100% heeft aangepast aan die jongen. Van bekeren en hoofddoek dragen tot Marokkaans koken, Marokkaans praten enz. Dat vind ik persoonlijk dan weer te ver gaan, maar sommige mensen gaan heel ver om een relatie te laten werken

En dan zijn er nog mensen die ik vaag ken die een dergelijke relatie hebben. Maar daar heb ik niet genoeg zicht op om daar iets over te zeggen.
Bedankt, aan zulk soort reacties heb ik teminste wat,je hebt me heel wat stof tot nadenken gegeven bedankt hiervoor..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 20:45
Verwijderd
ik ken ze wel en die mensen zijn heel gelukkig samen, de kinderen van hen mogen zelf hun geloof kiezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten