Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2012, 23:46
Boogschuttertje
Boogschuttertje is offline
Hee, vinden jullie een zandloper figuur mooi? Ik heb het namelijk, en aangezien ik best wel onzeker ben weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Wat vinden jullie?
X
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 00:01
DAH
DAH is offline
ik vind het wel mooi zolang er geen wespentaille aanvast zit.
Je bedoelt dus enigszins brede heupen, dunner bij de buik en weer breder bij de borst/schouders? Ik kan dat meestal wel waarderen.
Oud 05-08-2012, 00:30
Volk
Volk is offline
Dus in plaats van zelf te bedenken wat je van jezelf vindt ga je je mening over jezelf ophangen aan wat anderen van je vinden?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 08:53
Boogschuttertje
Boogschuttertje is offline
Ja dat bedoel ik ja En nee ik wil gewoon weten wat mensen ervan vinden. Ik ben over mijn 'zandloper figuur' best wel onzeker omdat, andere meisjes van mijn leeftijd dat nog niet hebben. Omdat ik al best ver volgroeid ben, voor mijn leeftijd. En ik weet niet hoe ik zekerder van mezelf moet worden..

Laatst gewijzigd op 05-08-2012 om 09:04.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 10:33
Pluis
Pluis is offline
ik heb zelf een zandloperfiguur en ik vind het heel mooi en vrouwelijk. Het enige nadeel is dat ik daardoor wel altijd getailleerde kleren moet dragen omdat ik anders dik lijk. Maar op die manier heeft elk lichaam zijn eigen beperkingen qua kleding.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 11:05
Verwijderd
Citaat:
ik heb zelf een zandloperfiguur en ik vind het heel mooi en vrouwelijk. Het enige nadeel is dat ik daardoor wel altijd getailleerde kleren moet dragen omdat ik anders dik lijk. Maar op die manier heeft elk lichaam zijn eigen beperkingen qua kleding.
Dit. En bovendien het is puur subjectief, ik mensen die vallen op Kort/Lang/Breed/Small/Dik/Dun. Sterker nog ik denk dat je met een zandloper figuur nog vrij goed zit ook!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 11:38
Em.
Em. is offline
Het alternatief is dat je een stuk 'rechter' bent (zonder borsten/heupen/taille) en dan vind ik minder mooi en vrouwelijk. Een zandloperfiguur is heel vrouwelijk. Al kan ik me voorstellen dat je wat onzeker wordt doordat je al een figuur hebt voordat je leeftijdsgenoten dat hebben, maar die krijgen dat vast ook nog wel (de één wat meer dan de ander en de jongens hopelijk niet ). Volgens mij heb ik een 'halve' zandloper, trouwens, want mijn tetten stellen niet zo heel veel voor maar taille en heupen heb ik wel. Als ik mocht kiezen welk figuur ik had, zou ik wat meer borst erbij doen zodat ik een zandloper had.
Oud 05-08-2012, 13:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ik vind het wel mooi zolang er geen wespentaille aanvast zit.
Je bedoelt dus enigszins brede heupen, dunner bij de buik en weer breder bij de borst/schouders? Ik kan dat meestal wel waarderen.
Wat is er dan mis met een wespentaille? Dat houdt alleen in dat de heup-tailleverhouding groter is dan 0.6.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 14:54
Jason_2
Jason_2 is offline
altijd mooi om te hebben
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 15:50
DAH
DAH is offline
Citaat:
Wat is er dan mis met een wespentaille? Dat houdt alleen in dat de heup-tailleverhouding groter is dan 0.6.
Ik vind het gewoon minder mooi als er niets bij de buik zit.
Oud 05-08-2012, 17:29
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik vind het gewoon minder mooi als er niets bij de buik zit.
Hoe bedoel je 'niets bij de buik'. Bedoel je dat iemand dan geen buikje heeft? Dat het helemaal strak is? Want volgens mij is dat niet hetzelfde als een wespentaille hebben.
Oud 05-08-2012, 17:33
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Ik heb het volgens mij ook en ik vind het wel mooi, ja. Maar omdat ik het zelf heb is de lol eraf dus vind ik andere dingen mooier. Diversiteit
Oud 05-08-2012, 18:52
DAH
DAH is offline
Citaat:
Hoe bedoel je 'niets bij de buik'. Bedoel je dat iemand dan geen buikje heeft? Dat het helemaal strak is? Want volgens mij is dat niet hetzelfde als een wespentaille hebben.
Wespentaille is toch dat het vrij dun is bij de buik (buik als in 'gebied boven de heupen en onder de borst')?
Oud 05-08-2012, 21:25
Em.
Em. is offline
Citaat:
Wespentaille is toch dat het vrij dun is bij de buik (buik als in 'gebied boven de heupen en onder de borst')?
Nou ja, dat (van vooraanzicht of achteraanzicht) de taille een stuk smaller is dan de heupen. Volgens mij kun je best een smalle taille hebben en tóch een buikje, net zoals je een brede maar platte buik kan hebben.
Oud 05-08-2012, 22:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een wespentaille is alle tailles vanaf 0.7 (het ideaalbeeld 90-60-90) en kleiner. Ik heb 60-100, een behoorlijk smalle taille in verhouding dus (0.6). Ter illustratie ziet dat er zo uit:
Spoiler

Het heeft dus niets te maken met 'er zit niets bij de buik' ofzo; bij mij is het gewoon dat mijn ribbenkast veel smaller is dan mijn heupbotten. Ik kon geen vooraanzicht vinden maar ik heb toch een aanzienlijk buikje, ondanks dit figuur. Dat buikje zit dan ook onder mijn navel, die taille erboven. Ik weet eigenijk niet zo goed hoe jij het je had voorgesteld
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 22:23
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Nou ja, dat (van vooraanzicht of achteraanzicht) de taille een stuk smaller is dan de heupen. Volgens mij kun je best een smalle taille hebben en tóch een buikje, net zoals je een brede maar platte buik kan hebben.
mischien bedoelt DAH met de wespentaille de taille die je vaak ziet bij een redelijk strak korset.
zoiets dus:

zelf vind ik een zandloperfiguur best iets aantrekkelijks en het is volgensmij toch ook iets van de natuurlijke vorm van het vrouwelijke lichaam.

@fizzle-fluffy: volgens mij zijn de ideen over een wespentaille nogal verspreid dan . ik vind het op die foto eigenlijk een gewoon normaal zandloperfiguur
Oud 05-08-2012, 22:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
de wespentaille is met getallen gedefinieerd, niet met meningen
Dat op die foto is trouwens extreem, zo vaak zie je dat ook bij korsetten niet (gelukkig).
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 22:39
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
de wespentaille is met getallen gedefinieerd, niet met meningen
Dat op die foto is trouwens extreem, zo vaak zie je dat ook bij korsetten niet (gelukkig).
dat is inderdaad zo en maar gelukkig ook. en dat was nog niet eens de meest extreme die ik tegenkwam.

hmm dat is dan iets nieuws voor me en wikipedia gaf er vrij weinig informatie over alleen of dat wat ik liet zien als mode beld uit de jaren 20 van de vorige eeuw.
en dit stukje uit een liedje waar ik eigenlijk wel om moest lachen
Spoiler
Oud 05-08-2012, 22:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat liedje
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 22:42
huntingyade
huntingyade is offline
nouja gezien die wespentailles van toen zou ik het nog best geloven
Oud 05-08-2012, 23:35
Verwijderd
Een wespentaille zoals fizzle-fluffy laat zien vind ik een aantrekkelijk beeld in tegenstelling tot de foto van huntingyade, wat ik afschuwelijk vind.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 00:12
DAH
DAH is offline
Ik had mezelf een beetje slecht verwoord, geloof ik, maar zoals op die foto van,huntingyade was wel erg extreem, maar dat was min of meer waar ik op doelde.
Ik vind niets verkeerd aan,die eerste wespentaille, trouwens. Nu weet ik ook weer dat dat ook een wespentaille,is. Weer wat geleerd.
Oud 08-08-2012, 21:43
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik vind een zandloperfiguur het mooist bij vrouwen, ik zou zelf graag een smallere taille willen. Volgens mij vinden mannen dat ook het mooist.

http://estilo-tendances.com/wp-conte...otendances.jpg
Oud 08-08-2012, 21:48
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik vind een zandloperfiguur het mooist bij vrouwen, ik zou zelf graag een smallere taille willen. Volgens mij vinden mannen dat ook het mooist.

ik vind dit dan nog net gaan voor dat het eng dun begint te worden. mischien omdat het ook heel goed bij haar houding op die foto past of omdat het niet lijkt alsof ze een veels te strakke riem om heeft
Oud 12-08-2012, 09:22
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik vind het prachtig en heel vrouwelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 10:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Ik vind dit dus HEEL erg mooi. <3 Als ik geen zangeres was zou ik altijd korsetten dragen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 23:35
Diamera
Diamera is offline
Dat vind ik prachtig, heel erg mooi, nou ja mits niet al te extreem. Het zijn meer de brede heupen dan de smalle taille die ik daar mooi aan vind; waar ik ook wel op let is als de schouders dan niet al te breed zijn t.o.v. de heupen. De dame uit Sneeuwzwarts linkje is niet wat ik een mooi getailleerd figuur zou noemen, dat vind ik een beetje eng. Ik ga even Kim Kardashian googlen, dat is waar ik aan dacht bij een mooi zandloperfiguur:

Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 07:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh ik vind die vrouw uit sneeuwzwarts link mooier. Maar ik vind juist het heel-dunne-taille mooi.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten