Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2012, 13:56
Nemo
Nemo is offline
Hoi, ik woon samen met een huisgenoot in een appartement. Zijn en mijn kamer worden gescheiden door een glazen muur/deur. (Zoals in die oude appartementen) Aan zijn en mijn kant staan er grote kasten voor en een gordijn zodat we elkaar niet horen/zien en wat privacy hebben.
Alleen ik merk dat ik wel echt veel hoor en dat vind ik persoonlijk best lastig en vervelend.

Heeft iemand een idee of er goedkope oplossingen zijn om wat minder van elkaar te horen. Nu is het alleen glas en een kast dus ik kan het wel horen als hij bezoek heeft en ik neem aan hij ook van mij.

Ik hoorde van iemand dat een matje met van die ei-dingen aan de achterkant helpt. Klopt dat? Of piepschuim? Misschien dat er iemand is die hier al ervaring mee heeft
Oud 21-08-2012, 14:12
bloodyb
bloodyb is offline
Je bedoelt waarschijnlijk die eierdoosjes. Dan moet je wel een heleboel eieren opeten! Ga eens bij de Gamma of Praxis ofzo kijken voor isolatiemateriaal. Al denk ik dat je kamer daar niet mooier van wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2012, 15:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wellicht van die ondervloerplaten die je normaal onder laminaat in appartementen legt? Dat is ook wel makkelijk aan te brengen maar dan moet je wel zorgen dat er geen ruimte meer tussen zit.
Oud 21-08-2012, 15:54
Axel11
Axel11 is offline
Technisch het beste is al het glas vervangen door gelaagd glas met daartussen akoestische folie, maar dat is te duur gok ik zo. Of vervangen door een echte geisoleerde muur natuurlijk

Verder weet ik dat (platen van) glaswol of steenwol betere geluidsisolatie bieden dan piepschuim.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 10:27
Adore
Adore is offline
Je kunt voor de deur isolatiemateriaal plaatsen en daarvoor weer een wand. Je hebt relatief dunne, gipsen wanden die je ook weer kunt verwijderen. Samen met de isolatie geeft dat een redelijke isolatie en als je het goed aanbrengt, een grotere privacy.

Maar daarvoor heb je toestemming van de verhuurder nodig en ik vermoed ook zijn medewerking.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 15:01
Martiño
Martiño is offline
Kun je niet in de kozijnen van de ramen/muur (ik weet niet precies hoe het er uit ziet) van die schuimisolatie matten bevestigen (die "eierdozen" die je bedoelt), op zo'n manier dat je ze ook weer kunt weghalen (als je het zelf kunt herstellen hoef je het niet te melden bij de verhuurder)? Als die kast er voor staat zie je het niet, dus dan is die gipswand die Adore voorstelt niet nodig (want dat is wel een flink klusje, en misschien wat overdreven voor een studentenkamer).

Laatst gewijzigd op 23-08-2012 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 15:06
bloodyb
bloodyb is offline
Als ik het goed gelezen heb zit er alleen glas tussen de kamers. Het simpelste is denk ik grote platen isolatiemateriaal of piepschuim kopen. Dat is eenvoudig op maat te snijden en te bevestigen met dubbelzijdige tape of smeltlijm. En ook makkelijk weer weg te halen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 12:50
Rationeel
Rationeel is offline
je kunt zoveel eierdozen plakken als je wilt, maar daar zal de geluidsoverlast niet echt minder van worden. eierdozen (of noppenschuim e.d.) zullen het geluid 'vangen', wat erg goed is voor de akoestiek; leuk als je op professioneel niveau een instrument bespeelt, maar meer ook niet.
piepschuim is licht en zal ook niet zoveel uithalen, je hebt namelijk massa nodig.

het beste wat je kunt doen (hoeft helemaal niet prijzig te zijn!) is een extra wandje van regelwerk voor (dus niet pal tegen) de glazen wand (?) maken en deze volstoppen met geluidsisolatieblokken en het geheel aftimmeren met gipsplaten.

je hebt dan dus: glazen wand - spouw - wandje
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 09:10
Nemo
Nemo is offline
Dankjewel voor het meedenken!

Dit is hoe het eruit ziet:

En dit is hoe mijn kasten ervoor staan:

(sorry voor de donkere foto)

Ik wil eigenlijk niets doen waarbij ik de verhuurder nodig heb. Het hoeft ook niet helemaal geluidsdicht te zijn, als het geluid maar iets gedempt is (vooral als hij zijn vriendin/scharrel mee neemt )
Ik dacht zelf inderdaad ook aan steenwol of dat matje tegen het glazen gedeelte zetten. Zoals je kan zien is het glazen deel ook niet heel groot.
Maar mocht iemand nog een handige tip hebben hoor ik het graag
Oud 27-08-2012, 10:20
bloodyb
bloodyb is offline
Het zijn dus glazen schuifdeuren(die niet worden gebruikt) met kasten ervoor? Dan lijkt me het simpelste om die gordijnen weg te halen en platen steenwol o.i.d.op maat te snijden. Als je dat op het glas vastzet met dikke dubbelzijdige tape is het ook eenvoudig weg te halen. Het zal niet geluiddicht worden maar het scheelt denk ik wel een paar decibel gekreun......
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 10:24
Axel11
Axel11 is offline
Beter niet direct op het glas (lijkt me bij dat glas in lood ook niet heel makkelijk), maar iets ervoor.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 10:28
bloodyb
bloodyb is offline
Als je een paar lagen dik tape op elkaar plakt blijft het glas vrij. Je kunt het ook op het hout plakken maar dan kan je mss de verf eraf trekken als je het weghaalt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 10:32
Martiño
Martiño is offline
Gewoon een groot vel karton oid voor de ramen plakken.
Oud 27-08-2012, 10:42
bloodyb
bloodyb is offline
Denk niet dat karton goed isoleert. Als de kasten groter zijn dan de deur zou je ook het isolatiemateriaal op de achterkant van de kasten kunnen plakken en dan strak tegen de deur zetten. En vraag of je huisgenoot het zelfde doet!

Laatst gewijzigd op 27-08-2012 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 10:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Denk niet dat karton goed isoleert. Als de kasten groter zijn dan de deur zou je ook het isolatiemateriaal op de achterkant van de kasten kunnen plakken en dan strak tegen de deur zetten.
ja duh ik bedoel natuurlijk ook om het glas te beschermen tegen lijmresten en dergelijke
Oud 27-08-2012, 11:05
bloodyb
bloodyb is offline
Als het gewoon glas is krijg je het wel weg met wasbenzine denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten