Hee allemaal,
Ik zit nu in 6 vwo dus zou dit jaar eindexamen moeten doen, maar mag niet door en moet dus terug naar de 5e. Dit komt door slechte cijfers in de vorige periode, weinig basiskennis, en slechte motivatie. Ik heb het nogal moeilijk gehad met faalangst en motivatie problemen. Nu heb ik wel het inzicht gekregen dat ik een diploma moet hebben. Ik ben alleen bang dat als ik nu naar de 5e ga en volgend jaar eindexamen moet doen, het alsnog niet ga halen en dan stel ik alleen maar ied teleur. Is er dus een andere manier om dit diploma te kunnen halen ipv 6 vwo. Ik had gehoord dat je met een overgangsbewijs van 5 naar 6 vwo een propedeuse kan gaan halen aan de hbo, (en daarna naar de uni) is dat zo? En verder zou ik naar het Luzac college kunnen, hier kan je twee jaar in een jaar doen, probleem is dat mijn ouders dit niet kunnen financieren. Zijn er niet andere mogelijkheden nog, want volwassenenonderwijs is ook niet geschikt, ben nog 17 en heb wel veel begeleiding nodig anders gebeurt er niks. Ik hoop van mensen te horen, die hier ervaring mee hebben??!! =)
xxx
|