Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2012, 19:12
panda17
panda17 is offline
Hee allemaal,
Ik zit nu in 6 vwo dus zou dit jaar eindexamen moeten doen, maar mag niet door en moet dus terug naar de 5e. Dit komt door slechte cijfers in de vorige periode, weinig basiskennis, en slechte motivatie. Ik heb het nogal moeilijk gehad met faalangst en motivatie problemen. Nu heb ik wel het inzicht gekregen dat ik een diploma moet hebben. Ik ben alleen bang dat als ik nu naar de 5e ga en volgend jaar eindexamen moet doen, het alsnog niet ga halen en dan stel ik alleen maar ied teleur. Is er dus een andere manier om dit diploma te kunnen halen ipv 6 vwo. Ik had gehoord dat je met een overgangsbewijs van 5 naar 6 vwo een propedeuse kan gaan halen aan de hbo, (en daarna naar de uni) is dat zo? En verder zou ik naar het Luzac college kunnen, hier kan je twee jaar in een jaar doen, probleem is dat mijn ouders dit niet kunnen financieren. Zijn er niet andere mogelijkheden nog, want volwassenenonderwijs is ook niet geschikt, ben nog 17 en heb wel veel begeleiding nodig anders gebeurt er niks. Ik hoop van mensen te horen, die hier ervaring mee hebben??!! =)
xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2012, 20:58
Verwijderd
Doe gewoon 5 vwo opnieuw, DOE KEIHARD JE BEST en je haalt het. Weet je, die faalangst verdwijnt vanzelf naarmate je zelf meer bezig bent met school. Door hard te werken verlaat de angst vanzelf omdat je weet dat jij je best hebt gedaan. De meest voor de hand liggende keuze is nu 5 vwo. Niet meteen denken aan wat er mis kan gaan, denk aan wat er goed kan gaan. Neem het risico en do it!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 10:52
Verwijderd
Volgens mij kun je niet met een overgangsbewijs van 5 naar 6 vwo niet een HBO propedeuse halen. Overigens lijkt het me sowieso een beter idee om in ieder geval een middelbare school diploma te halen.

Het lijkt me voor jou de beste optie om gewoon op je middelbare school te blijven, je basiskennis op te doen en volgend jaar gewoon je diploma te gaan halen. Als je bang bent dat je het niet gaat halen dan ga je 2 jaar in 1 al helemaal niet halen en dan kun je beter op een rustiger niveau doorgaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten