|
Hey allemaal,
bij ons thuis krijgen we om het half jaar een dikke som zakgeld, omdat we dat niet in kleine porties krijgen, per maand bijvoorbeeld.
Dit is al zo sinds ik het me kan herinneren.
En bij ons is ook de regel (vanaf dat je 16 bent) dat je mag kiezen of je mee op vakantie gaat of niet, en als je niét meegaat met het gezin, krijg je 'reisgeld', dus geld dat normaal gezien in je geïnvesteerd wordt als je wel zou meegegaan zijn.
Nu, mijn probleem.
Maand augustus was ik bij mijn vader (mijn ouders zijn gescheiden) en er waren dagelijks wel veel ruzies en discussies, ik ben ook eens weggelopen, maar wel teruggekomen.
Eén van die dagen kwam ik thuis en weigerde hij mij ook het middagmaal te geven.
Absurd.
Nu, hij moest mij nog van al die maanden zakgeld + reisgeld in totaal €670.
Plots kwam het idee in zijn hoofd om maar €300 te geven op in zijn hoofd,
wegens mijn 'onbeleefd gedrag'. (ik ben trouwens 17)
Ik vind dit heel onredelijk. Een ouder mag toch niet weigeren het beloofde geld te geven aan zijn kind, wegens 'ruzies'.
En ik ken mijn vader, hij is zo koppig als een ezel: hij zal dat nooit geven.
Op zich maakt het geld me niet extreem veel uit, het is gewoon het principe.
Bovendien heeft hij dit nog nooit gedaan bij één van mijn duizenden broers of zussen, enkel bij mij, omdat ik gewoonweg anders in elkaar zit dan hen.
Wat moet ik doen?
Ik wil mij niet laten doen, het is mijn geld.
En bovendien moest ik dit geld begin deze maand al krijgen, alleen jammer dat hij geen zin had om het geld af te halen en dat we daarna die hevige ruzies kregen, dus deze situatie slaat al helemaal nergens op.
Geef jullie mening!
|