Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2012, 00:25
luna-23
luna-23 is offline
ik heb beetje probleem, ik ben echt super onzeker. in een groep ben ik echt heel erg stil en durf ik bijna niks te doen terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben. In de klas ben ik super aardig en behulpzaam en zo maar doordat ik zo verlegen ben kan ik bijna geen vrienden maken omdat het lijkt alsof ik echt super saai ben en totaal niet spontaan of grappig. en ik wil heel graag gewoon ontspannen zijn in een groep, een leuke vriend en een gezellig groep vriendinnen met wie ik kan lachen maar ik weet echt niet hoe ik dat moet doen en volgens mij ben ik ook best wel raar of dat word ik doordat ik zo onzeker en verlegen ben. Ik weet wat ik nu precies probeer te vragen maar weet iemand misschien hoe ik hier mee om kan gaan? weet iemand hoe ik iets ontspannerer kan zijn in een groep en gewoon vrienden kan maken en gelukkig zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2012, 08:06
Sri Agni
Sri Agni is offline
Hoi Luna,
Ik heb dit zelf ook gehad dat ik moeilijk nieuwe vrienden maakte omdat ik dacht dat ik niet "leuk" genoeg was.
Bedenk dat mensen ook de moeite moeten nemen om je echt te leren kennen.
Ga anders ergens bij waar je nieuwe mensen leert kennen. Gezamelijke interesses helpt vaak.
En wat de een saai vind vind een ander misschien super interessant.
Oud 27-08-2012, 22:26
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Wees jezelf, TS. Doe wat jij zelf wilt en waar je je prettig bij voelt. Ga om met mensen die een beetje zoals jou zijn. Kijk niet naar de grond maar kijk vooruit en straal zekerheid uit.

Bron: Een zelfverzekerde Punk.
Oud 28-08-2012, 07:08
Verwijderd
Sowieso moet je jezelf zijn natuurlijk, als je je anders voor gaat doen dan je daadwerkelijk bent heb je alleen jezelf er maar mee. Zoek op school gewoon wat mensen op uit je klas en ga erbij staan in de pauzes, dan gaat het meestal vanzelf wel en ontstaat er als er een klik is wel een vriendschap. Als je klasgenoten je langer meemaken zien ze ook steeds beter hoe jij werkelijk in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 12:15
Verwijderd
Je moet niet in je onzekerheid blijven hangen, maar spreek gewoon eens spontaan mensen aan. Dat is heus niet zo eng als het lijkt. Praat gewoon over van alles en nog wat, over het lesuur wat je net achter de rug hebt, over dat je gisteravond zo'n leuke film hebt gezien ... Als je gewoon aardig bent tegen iedereen, krijgt ook niemand een hekel aan je. Wees gewoon jezelf, maar niet je onzekere zelf.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 18:25
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Hey, Ik herken je verhaal. Ik heb dit ook in grote groepen dan klap ik dicht of ik weet niks om te vragen.
Aan het begin vraag ik wel wat maar dat is standaard en ja dan ben je ook snel uitgepraat.
Verder moet je gewoon jezelf blijven! Iedereen is anders en vriendelijk en behulpzaam zijn goede eigenschappen!
Je vind vanzelf je draai wel en mensen die ook minder spontaan zijn of jouw wel aardig vinden en bij de groep betrekken.
Die zijn er bijna altijd wel!
succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten