Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2012, 18:44
Gish
Gish is offline
Hee, ik doe een onderzoekje naar wat leerlingen het liefst anders zouden willen zien aan hun school/wat beter geregeld kan worden etc.
Indien je wil reageren (heel kort is ook goed als je niet zo veel tijd heb) mag je ook je niveau/type vermelden.

Een voorbeeld antwoord: Er worden incompetente leraren aangenomen, mede door het lerarentekort. Bij Frans is de hele sectie leraren ongeschikt.

Heel veel dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2012, 19:40
Verwijderd
Godsdienst is een onzinnig vak en moet afgeschaft worden. De tijd kan beter besteed worden aan vakken waar jongeren daadwerkelijk iets aan hebben.

Eventueel zou er een hoofdstuk aan besteed kunnen worden bij maatschappijleer oid.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 21:11
Tink*
Tink* is offline
Competente leraren is iets waar veel scholieren denk ik mee zitten. Niet alleen moet je vakkennis hebben, maar juist veel vaardigheden bezitten m.b.t. klassenmanagement. Dat ontbreekt er helaas vaak aan en niet alleen bij beginnende of onbevoegde leraren. Ik vind dat ze daarin beter geschoold moeten worden. Het lerarentekort is hier niet per se een factor in.

Verder was ik ook altijd erg ontevreden over de hygiëne. Laat gewoon elke dag die toiletten goed schoonmaken, ze worden door ontzettend veel scholieren bezocht.
Oud 25-08-2012, 22:38
Verwijderd
Even over mijn school zelf: School is erg gericht op het zo makkelijk maken voor haarzelf, versturen de brieven naar de ouders van de leerlingen terwijl er eigenlijk alleen maar nuttige informatie voor mij instaat. De school straalt geen welkomsgevoel uit.

Hygiëne is zeer goed, alleen jammer dat de meeste wc's om half 5 wel dicht zitten, terwijl ik dan vaak toch even naar de wc moet.

Over de lessen zelf: Die zijn in de meeste gevallen prima te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 22:55
Gish
Gish is offline
Dank allemaal!
Wout, kan je misschien een voorbeeld noemen van dat de school het zichzelf makkelijk maakt?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Dank allemaal!
Wout, kan je misschien een voorbeeld noemen van dat de school het zichzelf makkelijk maakt?
Natuurlijk kan ik dat. Om ons slagingspercentage hoog te houden, worden sommige leerlingen niet toegelaten op 't vwo terwijl ze het wel aankunnen. En bijvoorbeeld als er een uur midden op de dag uitvalt, dan wordt er niet gekeken of er een uur kan opschuiven (zodat de leerlingen eerder uit), nee, dat moeten de leerlingen maar doen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 21:49
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
Citaat:
Godsdienst is een onzinnig vak en moet afgeschaft worden. De tijd kan beter besteed worden aan vakken waar jongeren daadwerkelijk iets aan hebben.

Eventueel zou er een hoofdstuk aan besteed kunnen worden bij maatschappijleer oid.
Dit is misschien niet echt een discussie topic maar ik wil hier toch even op reageren, ik vind godsdienst juist wel een zinnig vak omdat je andere Godsdiensten leert kennen en begrijpen. Veel problemen tussen Nederlandsers en allochtonenen met een andere godsdienst komen voort uit onbegrip en ontwetendheid. Bij Godsdienst leren leerlingen over andere gelovenen en tradities en zal er meer begrip voor andere geloven ontstaan.

Ontopic: De roosters mogen bij ons op school wel wat sneller online komen, op mijn werk vroegen ze vier weken geleden al of ik mijn rooster wou doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 22:32
Gish
Gish is offline
Bedankt fleur.
Voor het overige, naar mijns inzien staat de hele kwestie van de integratie etc. vrij los van godsdienst. De meeste islamieten in nederland gaan niet eens zo vaak naar de moskee/hebben de koran wel op hun nachtkastje maar nemen het niet te letterlijk. Met traditie heb je een goed punt, allicht kan daar meer aandacht aan worden geschonken bij maatschappijleer.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 07:00
Verwijderd
Er zijn wel meerdere dingen.

Incompetente leraren natuurlijk en ik heb het idee dat dat steeds vaker gebeurt. Het valt me op dat sommige leraar totaal geen vakkennis hebben en gewoon random dingen uit het boek voorlezen wat een les in moet houden. Als je vervolgens iets verdiepends vraagt, nog niet eens van een hoog niveau, krijg je een blik en een antwoord met de mededeling dat hij dat niet weet en dat hij dat even moet opzoeken.

De sfeer in mijn school is wel heel prettig dus daar heb ik niks op aan te merken.

Wat wel vervelend is is dingen die geregeld worden: dat kan mijn school schijnbaar niet. Zodra er een excursie geregeld wordt wordt dat volgens onze leerlingen gedaan op de manier van onze school: niemand informeren en het liefste de avond van te voren iéts informatie geven waar niemand iets mee kan. Heel irritant want zo weet niemand waar hij/zij aan toe is.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Dit is misschien niet echt een discussie topic maar ik wil hier toch even op reageren, ik vind godsdienst juist wel een zinnig vak omdat je andere Godsdiensten leert kennen en begrijpen. .
Zoveel valt er niet aan te begrijpen. Daarnaast is dat prima mogelijk in een kleinere oplage bij maatschappijleer ipv dat het op een zichzelf staand vak hoeft te zijn.

Daarnaast is de leerstof natuurlijk totaal irrelevant en kan die tijd voor velen beter besteed worden aan vakken waar je daadwerkelijk iets aan hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten