Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2012, 14:04
marc86
marc86 is offline
Ola!

Begin juli deed ik mee aan een prijsvraag op Facebook. Vandaag kwam ik er achter dat ik die prijsvraag heb gewonnen. Wat is er gebeurd? Diezelfde nog werd op de Facebookpagina gemeld dat ik de winnaar ben en of ik mijn gegevens wil verzenden. Ik ben nooit meer op de Facebookpagina geweest, dus dit bericht heb ik niet gezien. Vervolgens hebben ze me een dag erna een privebericht op Facebook gestuurd. Hierin stond dat ik heb gewonnen. Ze vragen naar mijn gegevens. Je raad het al: dit bericht heb ik ook niet gezien. Ik ontving geen notificatie van Facebook. Het bericht zag ik pas vandaag. Zonet contact gehad met het bedrijf: de prijs zou aan iemand anders gegeven zijn omdat ik niet reageerde.

Wat vinden jullie? In het privebericht of op de Facebookpagina stond niet binnen welke termijn je de prijs moet claimen.

Marc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2012, 15:53
Martiño
Martiño is offline
Er stonden nergens voorwaarden? Normaal heeft een prijsvraag die wel namelijk.
Oud 29-08-2012, 16:21
marc86
marc86 is offline
Nee geen voorwaarden! Je kon een prijs winnen door te reageren op een bericht met het goede antwoord.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 16:36
Axel11
Axel11 is offline
Volgens de Wet op de Kansspelen kun je je prijs tot een jaar na bekendmaking claimen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:00
Verwijderd
Is de wet op kansspelen niet alleen van toepassing op zaken waarbij je ook een inleg heb geplaatst? (als in: betaal 10 euro om kans te maken op 20 oid)

Verder tsja, als je meedoet met een wedstrijd is het natuurlijk wel zo slim om in de gaten te houden of je gewonnen hebt. Ik vind het niet vreemd dat ze de prijs aan iemand anders geven als je niet reageert.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:02
Axel11
Axel11 is offline
Nee, inleg is niet noodzakelijk.

Er valt onder: "gelegenheid (te) geven om mede te dingen naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winnaars geschiedt door enige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen"
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:15
marc86
marc86 is offline
Citaat:
Volgens de Wet op de Kansspelen kun je je prijs tot een jaar na bekendmaking claimen.
Ik kan het niet vinden in de wettekst.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:18
marc86
marc86 is offline
Citaat:
Is de wet op kansspelen niet alleen van toepassing op zaken waarbij je ook een inleg heb geplaatst? (als in: betaal 10 euro om kans te maken op 20 oid)

Verder tsja, als je meedoet met een wedstrijd is het natuurlijk wel zo slim om in de gaten te houden of je gewonnen hebt. Ik vind het niet vreemd dat ze de prijs aan iemand anders geven als je niet reageert.
Dank voor je eerlijke mening.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:19
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik kan het niet vinden in de wettekst.
Artikel 38.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:26
marc86
marc86 is offline
Artikel 38 luidt als volgt:
Alle aanspraken, voortvloeiende uit de uitslag van kansbepalingen in een gelegenheid, gegeven met vergunning ingevolge deze wet verleend, vervallen na verloop van een jaar na de dag waarop zij zijn ontstaan.

Er moet dus een vergunning voor de prijsvraag zijn verleend. Lees ik dat goed? Wel vreemd: als de vergunningplicht niet geldt, dan geld deze bepaling niet. Ik denk niet dat het bedrijf een vergunning heeft... Sterker nog: ik weet niet of het vergunningplichtig is. De vraag luidde als volgt: wie presteert in de wedstrijd het beste. Antwoord A, B of C.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:32
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Artikel 38 luidt als volgt:
Alle aanspraken, voortvloeiende uit de uitslag van kansbepalingen in een gelegenheid, gegeven met vergunning ingevolge deze wet verleend, vervallen na verloop van een jaar na de dag waarop zij zijn ontstaan.

Er moet dus een vergunning voor de prijsvraag zijn verleend. Lees ik dat goed? Wel vreemd: als de vergunningplicht niet geldt, dan geld deze bepaling niet. Ik denk niet dat het bedrijf een vergunning heeft... Sterker nog: ik weet niet of het vergunningplichtig is. De vraag luidde als volgt: wie presteert in de wedstrijd het beste. Antwoord A, B of C.
Aangezien ongetwijfeld een heleboel mensen hetzelfde antwoord hebben gegeven, is er duidelijk sprake van een kansbepaling.

Als het bedrijf geen vergunning heeft, leidt dat er volgens mij toe dat de termijn verlengd wordt naar 5 jaar (bevrijdende verjaring?).
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:39
marc86
marc86 is offline
Citaat:
Aangezien ongetwijfeld een heleboel mensen hetzelfde antwoord hebben gegeven, is er duidelijk sprake van een kansbepaling.

Als het bedrijf geen vergunning heeft, leidt dat er volgens mij toe dat de termijn verlengd wordt naar 5 jaar (bevrijdende verjaring?).
Dank voor het meedenken. Het civiele recht is niet zo mijn ding
'T gaat mij niet om de prijs an zich (die is al weg: het ging om gesigneerde sportkleding). Ik heb wel een sterk boerenverstand dat niet tegen onrechtvaardigheid kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten