Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2012, 19:42
Silvano08
Silvano08 is offline
Dit is ongetwijfeld het weet-ik-hoeveelste topic over het PWS, maar ook voor mij zit 'ie eraan te komen en ik moet binnen twee weken met een goed onderwerp op de proppen zien te komen. En aangezien ik vrij weinig vindingrijk ben, roep ik de hulp van de forummers in. Dus, wie weet er een PWS-onderwerp met biologie als hoofdvak en natuurkunde als bijvak óf met biologie als hoofdvak en scheikunde als bijvak? Voorwaarde moet eigenlijk zijn dat er echt wat te onderzoeken valt, het is ons namelijk nadrukkelijk vertelt dat wij niet geacht worden klakkeloos literatuur(onderzoek) bij elkaar te rapen en als PWS in te leveren.

Wie o wie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2012, 19:46
Verwijderd
Heb je er al eens met je leraar over gepraat? De combinatie van biologie en scheikunde levert mij de gedachte aan farmacie op. Ik weet niet of je daar iets mee kunt? Bij biologie en natuurkunde denk ik aan verschillende bewegingen eventueel in de richting van fysiotherapie? Echt concreet weet ik niet echt iets, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 06:24
Silvano08
Silvano08 is offline
Nee, ik ga er binnenkort met mijn leraar over praten. Maar ik denk dat ik, ofja, wij als groep, natuurlijk wel eerst met een initiatief zullen moeten komen. Maar met jou suggesties kan ik denk ik wel wat, dat zijn ook wel de dingen waar ik aan zou denken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 07:44
Verwijderd
Ik herinner me dat vorig jaar mensen met hun profielwerkstuk bij biologie iets gedaan hebben met gezichtsbedrog. Hoe dat binnenkomt en hoe dat vervormd wordt in de hersenen enzo, dat lijkt me ook heel interessant. Ze hadden er ook een (klein) onderzoekje bij.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 18:45
vlindertje07
vlindertje07 is offline
- Je zou misschien iets kunnen doen met maagzuur/maagzuurremmers? Dat je verschillende middelen (bijv. Rennie, Zantac, Gaviscon) met elkaar vergelijkt, wat betreft zuurbindend vermogen of werkingsduur. Wij hebben dat ooit eens moeten doen, dmv titratie, en dat is op zich goed te doen.
- Of iets met de bloeddruk? Dat is meer natuurkunde. Je kunt dan bijvoorbeeld de bloeddruk opmeten in rust en na inspanning en dat vergelijken, ik noem maar wat..
- Of wat Uomi ook zegt, iets over fysiotherapie en/of sportblessures?
- Je zou ook het effect kunnen onderzoeken van Dextro Energy/Red Bull/iets anders leuks op het concentratievermogen of de reactiesnelheid?
- Of iets met de longfunctie (met zo'n spirometer). Het verschil tussen jongens en meisjes, of tussen sporters en niet-sporters, of de correlatie met de lichaamslengte..
- Of je kunt de bloedsuikerspiegel meten (hebben jullie daar een apparaatje voor op school?) en dan bijv. kijken welke voedingsmiddelen de bloedsuikerspiegel het sterkst doen stijgen.

Je ziet, er zijn mogelijkheden te over, maar het is belangrijk, denk ik, dat je iets kiest wat je gewoon erg leuk vindt. En idd even met je leraar overleggen. Wij hadden bijv. op school een spirometer, bloeddrukmeter en glucose-check apparaatje, maar ik weet niet hoe dat bij jou is en of, en zo ja hoe, dat evt. te regelen valt..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 21:57
Silvano08
Silvano08 is offline
Heel erg bedankt, vlindertje! Ik denk dat ik met deze suggesties wel uit de voeten kan
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 12:47
Silvano08
Silvano08 is offline
Update'tje:

Ik heb voor om volgend schooljaar misschien Technische Geneeskunde te gaan studeren. Weet iemand misschien een onderwerp dat daarmee te maken zou kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 15:58
Peter1989
Peter1989 is offline
Ik deed mijn PWS destijds voor Biologie over kleurenpsychologie. Wat eigenlijk ook over natuurkunde gaat. Het is wel een beetje een abstract onderwerp, ben er met een zesje vanaf gekomen..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 17:18
Silvano08
Silvano08 is offline
Wat houdt dat dan zo'n beetje in?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten