Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2012, 16:07
scholiertje445
scholiertje445 is offline
Hallo allemaal!
Ik zit met een, hoe zal ik het zeggen, probleempje.
Eind vorig jaar heb ik besloten dat ik naar een andere school wil, aangezien ik mij niet fijn voel op mijn huidige school, en ik daar niet goed met de mensen kan opschieten. Hier heb ik goed over nagedacht, en ik heb ook met mijn ouders en de afdelingsleider hierover gepraat. Zoals het er toen uitzag zou ik naar 5VWO gaan op de nieuwe school. Die school hanteerde echter andere overgangsnormen dan mijn school, waardoor dit niet mogelijk bleek te zijn.
Voor mijn laatste toets in de toetsweek had ik een voldoende moeten halen om op mijn school wel naar de 5e te kunnen, maar dat is niet gelukt. Nu heb ik deze week nog een herkansing. Als ik deze haal, dan ga ik naar 5VWO op mijn oude school (waar ik het dus niet naar mijn zin heb) en als ik de toets niet haal ga ik naar 4VWO op die andere school (waar ik graag heen zou willen).
Nu is mijn probleem: Wil ik nou over maar op een school waar ik me niet fijn voel, of blijven zitten en naar een school waar ik me hoogstwaarschijnlijk beter op m'n plek voel?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze, want ik weet het echt niet meer! De herkansing is al over een paar dagen, en dan moet ik het weten..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2012, 16:37
Verwijderd
Tsja, dat is toch echt een beslissing die je zelf moet maken. Wat er op het spel staat is duidelijk: Of je duurt een jaar langer over je opleiding, óf je bijt ff door en maakt VWO af op die school.

Je weet wat de voordelen en nadelen zijn, voor de rest is het jouw leven en dus jouw beslissing.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2012, 17:41
Verwijderd
Dat is een jaar van je leven die je dan over doet, ik zou het gewoon afmaken op dezelfde school.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 14:18
S0meone
S0meone is offline
Hangt er van af... Word je heel veel gepest ofzo? Of wat is er aan de hand? Als het is dat je mentor je niet mag, Tsja

1 jaar is wel weer 1 jaar en je hebt al 4 jaar achter de rug dus die andere 2...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 12:24
Verwijderd
Ik zou er persoonlijk geen zin in hebben om een jaar over te doen als dat niet nodig zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 17:49
Regenboogpanda
Regenboogpanda is offline
Moeilijk ,
Je moet weten , als je op je school blijft dan moet je maar 1jaartje meer ,en kun je rapper werken.
Het is maar een school , ts is het alleen om te studeren en ja ...
ik zou het ook niet weten
greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten