Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2012, 15:11
Verwijderd
Weet niet zeker of het hier kan, maar beter subforum kon ik niet vinden, dus mijn excuses als het fout ziet.

Ik heb volgende week donderdag een date met een meisje. 1e keer enzo dat we elkaar gaan ontmoeten. We hebben een goede klik, veel gemeen, en hebben samen veel dezelfde dingen meegemaakt. Laatst appte ze, dat ze een cadeau voor me had gekocht. Maar ik weet niet wat ik moet.. Heb beetje nagedacht en op google rond gekeken, en vaak gelezen dat het dan meer klikt als.. Dat je niemand beters kan krijgen, en daarom een cadeau koopt. Maar ik denk nu, zij koopt iets, dan voel ik me min of meer verplicht ook iets te kopen, wou ik in principe ook wel doen.. Weet alleen niet wat ik moet kopen, aangezien het 1e date is, en een bos bloemen zo standaard is.. Heeft iemand een idee?

En alleen serieuze reacties graag..

Als iemand een goed idee heeft om te gaan doen, is dat ook welkom, alhoewel ik een redelijk idee in me hoofd heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2012, 15:47
DAH
DAH is offline
Wat is je idee?
En hoe oud zijn jullie?
Oud 25-09-2012, 15:59
Verwijderd
Nou.. Ik weet dat ze wel van films houd, dus ik dacht een soort romantische film ofzo. En in de buurt zit ook een lekkere ijs winkel, dus dan een ijsje halen. En anders ja.. Is er in de buurt nog wel wat te doen.

Ik zit meer in over me cadeau, dan over de date

18 (bijna 19) en 23.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 16:04
Verwijderd
Ze kwam waarschijnlijk een prulletje tegen dat haar aan jou liet denken, dus ga gewoon geen duur cadeau voor haar kopen. Dat is gewoon gek en nergens voor nodig. Wil je old fashion galant zijn, dan betaal jij het uitje.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 16:08
Verwijderd
Nee, dat begrijp ik. Gaat mij meer om de gedachte, of het nou 50 euro is of 50 cent, vind beide goed. Maar ja, ik vind het beetje lullig, om daar straks met lege handen te staan.. Ik wil sowieso ook alles zelf betalen, heb haar uitgenodigd, dus lijkt me niet meer dan logisch. Alleen daarnaast zoek ik nog een kleinigheidje..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Ze kwam waarschijnlijk een prulletje tegen dat haar aan jou liet denken
Dat.

Niet teveel over nadenken en trakteer haar op een ijsje oid. Bitches zijn dol op ijsjes.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 19:03
DAH
DAH is offline
Ik ging ook een ijsje halen op mijn date.
Maar ga dus op zoek naar iets wat echt bij haar past. Vind ze Snoopy helemaal geweldig? Geef haar een potlood met Snoopy erop. Etc.
Oud 25-09-2012, 19:22
Verwijderd
Toevallig haha

Ik weet wel wat ze leuk vind.. Maar ik dacht meer iets aan een knuffeltje ofzo, kan ook toch? Aangezien ik mezelf vaak knuffelbeer noem. Dacht, dan is dat wel iets leuks. Maar ik heb nog ff de tijd!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 19:31
Afrodiete
Afrodiete is offline
Ik vind het nog altijd wel leuk om een roosje te krijgen al is dat 'afgezaagd'.
Oud 25-09-2012, 20:47
DAH
DAH is offline
Het gaat inderdaad meer om het feit dat je blijk geeft aan je waardering voor haar, dan dat je een cadeau geeft, denk ik.
Oud 25-09-2012, 21:33
bloodyb
bloodyb is offline
Mss is een knuffeltje oid niet zo gek. Koop geen ring of andere sieraden of zo want dan zou ze zich verplicht moeten voelen om daar ook echt rond te mee lopen.
Oud 26-09-2012, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het nog altijd wel leuk om een roosje te krijgen al is dat 'afgezaagd'.
Dat had ik ook in me hoofd, maar ik dacht.. Ja, dan moet ze daar de hele tijd mee lopen, dat leek me niet zo'n slim idee.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 08:52
Verwijderd
Ik ga gewoon voor het knuffeltje denk ik, alleen ff kijken waar ik een leuke kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Ik ging ook een ijsje halen op mijn date.
Maar ga dus op zoek naar iets wat echt bij haar past. Vind ze Snoopy helemaal geweldig? Geef haar een potlood met Snoopy erop. Etc.
Citaat:
Mss is een knuffeltje oid niet zo gek. Koop geen ring of andere sieraden of zo want dan zou ze zich verplicht moeten voelen om daar ook echt rond te mee lopen.
Citaat:
Ik ga gewoon voor het knuffeltje denk ik, alleen ff kijken waar ik een leuke kan vinden.
Aan je nick te zien ben jij die van 18 en zij 23. Koop geen snoopypotlood of een knuffeltje voor een meisje van 23. Tenzij jullie allebei graag een relatie voor 14-jarigen willen starten.

Met een knuffel moet ze ook rondlopen, en da's heel genant zelfs al is er een kermis in de buurt. Een roos is cheesy maar weinig vrouwen die het erg vinden ermee rond te lopen als ze er trots op zijn van wie ze hem kregen. Geef geen rommel tenzij het grappig is en voortkomt uit jullie contact/gesprekken. Of geef bij voorkeur gewoon niks.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Aan je nick te zien ben jij die van 18 en zij 23. Koop geen snoopypotlood of een knuffeltje voor een meisje van 23. Tenzij jullie allebei graag een relatie voor 14-jarigen willen starten.

Met een knuffel moet ze ook rondlopen, en da's heel genant zelfs al is er een kermis in de buurt. Een roos is cheesy maar weinig vrouwen die het erg vinden ermee rond te lopen als ze er trots op zijn van wie ze hem kregen. Geef geen rommel tenzij het grappig is en voortkomt uit jullie contact/gesprekken. Of geef bij voorkeur gewoon niks.
Niks vind ik dan weer zo, dom overkomen.. Alsof je weinig waarde aan de date hecht ofzo. Heb jij een goede suggestie dan?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 09:30
Verwijderd
Als ik iets mee neem voor iemand hoef ik echt niet iets terug hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 09:31
Verwijderd
Niks komt niet dom over, niks is de norm En je geeft niet niks, je neemt haar mee op date. In mijn vorige post zei ik ook al dat een roos of iets grappigs uit jullie gesprekken een optie is als het per se moet. Met een snoopypotlood geef je niet aan dat je meer waarde hecht aan de date. Goed nadenken over de date zelf geeft aan dat je waarde hecht aan de date.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Als ik iets mee neem voor iemand hoef ik echt niet iets terug hoor.
Staat dat niet dom dan? Ik bedoel, ze is waarschijnlijk gewoon per ongeluk iets kleins tegen gekomen. Maar ik denk dan, het gaat om het gebaar. En het lijkt me geen goed gebaar, als ik daar met lege handen sta, dat is min of meer m'n twijfelpunt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Staat dat niet dom dan? Ik bedoel, ze is waarschijnlijk gewoon per ongeluk iets kleins tegen gekomen. Maar ik denk dan, het gaat om het gebaar. En het lijkt me geen goed gebaar, als ik daar met lege handen sta, dat is min of meer m'n twijfelpunt.
Er is toch geen regel dat je op een eerste date iets voor de ander mee moet nemen? Sterker nog, je neemt haar mee op date. Ik hecht meer waarde aan leuke dingen doen met iemand en leuke herinneringen hebben dan een klein iets krijgen waar ik verder weinig mee zou kunnen. Tenzij het symbool staat voor de relatie tussen ons, maar ik weet niet hoe goed je haar kent. Het is juist een goed gebaar dat je haar mee op date hebt genomen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 10:02
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik vind het eerder dom staan als jij nu snel iets voor haar gaat halen omdat zij iets voor je heeft. Je hoeft haar niet terug te betalen omdat ze iets voor je heeft.

Je staat niet met lege handen, je betaalt al heel de date.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten