Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2012, 13:59
Silvano08
Silvano08 is offline
Voor velen is het alweer een tijdje geleden, voor anderen zit de eerste schooldag van de vakantie er pas net weer op. Ik ben benieuwd: wat is de eerste indruk van het nieuwe schooljaar, en van je nieuwe klas? Van je nieuwe school, misschien? Welk schooljaar zit je nu, en ga je nog bepaalde manier werken die verschilt van vorig jaar? Misschien goede voornemens voor het nieuwe schooljaar? Hoe hoog schat je je kansen dat je het dit jaar gaat maken?

TS begint, zoals gebruikelijk: ik denk dat dit wel even een schooljaartje blokken wordt. Het is namelijk mijn laatste jaarte, 6 vwo gymnasium, dus dan komen toch wel belangrijke dingen eraan als schoolexamens, het PWS en natuurlijk het eindexamen. Maar gelukkig heb ik een leuke klas, dat helpt natuurlijk ook mee aan je prestaties. Veel verschillen in de tactiek van vorig jaar heb ik niet, en de kans dat ik ga slagen schat ik vrij hoor. Maar dat moeten we allemaal nog even zien. Goede voornemen is natuurlijk met mooie cijfertjes in een keer slagen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2012, 18:39
quintyy
quintyy is offline
Hee, ik zit nu in 4 gymnasium en net een nieuwe klas. Het is wel oké =]
Veel succes dit jaar met je examens.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 15:41
iemand95
iemand95 is offline
Hee

Ik ben deze week weer begonnen met school,zit in 5 havo en heb dus ook pws en examens.
De klassen zijn wel oke en ik denk wel dat dit jaar moet gaan lukken want ben overgegaan met 7's en 8'en
Met citaat reageren
Oud 08-09-2012, 08:23
Verwijderd
Mijn nieuwe klas is echt super! Alle meiden die vorig jaar bevriend waren zitten nu in één klas, waardoor het eigenlijk één grote vriendengroep is. Echt heel gezellig!
Verder heb ik wel de indruk dat het hard leren wordt, maar dat komt wel goed. Het laatste jaartje dus ik heb helemaal zin om eindelijk (hopelijk natuurlijk) mijn diploma te gaan halen. Hopelijk slaag ik inderdaad ook met goede cijfers en wordt dit een leuk jaar.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2012, 08:51
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Kikaa, fijn dat je klas zo fijn is! En ik gun het je om te slagen en een goed jaar te hebben!!
Oud 08-09-2012, 20:51
Verwijderd
Dezelfde klas als vorig jaar, en dat is niet zo erg maar ook niet bepaald fantastisch. Bij vakken die we niet met de hele klas hebben hebben ze wel iedereen door elkaar gegooid. Minder leuk dan vorig jaar na de eerste indruk (heb net de eerste week gehad) maar niet heel erg.

Ik doe nu 6vwo en ik zie het niet echt zitten. Veels te moeilijk en nu al bergen huiswerk en dan moet ik ook nog een pws gaan maken dit jaar. Maar ik heb wel een geweldig rooster, lekker vroeg vrij op dinsdag en vrijdag
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 13:10
Cucumber.
Cucumber. is offline
Tsjaa, ik heb net een week les gehad op 't HBO, en 't is wel wennen hoor. Ik maak soms lange dagen, ben vaak de klok rond weg (7 uur 's ochtends in de bus, 7 uur 's avonds) en na zo'n dag ben ik wel kapot. Sowieso kost het reizen wel veel energie en word je daar echt een beetje moe/duf van. Tot nu toe is 't nog niet erg zwaar, wel lastig natuurlijk en heel anders dan vakken die je op de middelbare school kreeg, maar het wordt nog wel erger. In ieder geval moet je nu gewoon écht gaan bijhouden. Ik heb 't vwo gevolgd op de middelbare school en dan kon je nog best veel bereiken zonder al te veel te doen, maar dat gaat in 't hoger onderwijs niet meer.

't Worden vier pittige jaren I guess, maar de beloning (een diploma + hopelijk 45 jaar werk in een ontzettend mooie sector: de zorg) maakt alles goed.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 08:06
Attention
Attention is offline
Citaat:
Voor velen is het alweer een tijdje geleden, voor anderen zit de eerste schooldag van de vakantie er pas net weer op. Ik ben benieuwd: wat is de eerste indruk van het nieuwe schooljaar, en van je nieuwe klas? Van je nieuwe school, misschien? Welk schooljaar zit je nu, en ga je nog bepaalde manier werken die verschilt van vorig jaar? Misschien goede voornemens voor het nieuwe schooljaar? Hoe hoog schat je je kansen dat je het dit jaar gaat maken?

TS begint, zoals gebruikelijk: ik denk dat dit wel even een schooljaartje blokken wordt. Het is namelijk mijn laatste jaarte, 6 vwo gymnasium, dus dan komen toch wel belangrijke dingen eraan als schoolexamens, het PWS en natuurlijk het eindexamen. Maar gelukkig heb ik een leuke klas, dat helpt natuurlijk ook mee aan je prestaties. Veel verschillen in de tactiek van vorig jaar heb ik niet, en de kans dat ik ga slagen schat ik vrij hoor. Maar dat moeten we allemaal nog even zien. Goede voornemen is natuurlijk met mooie cijfertjes in een keer slagen.
Was er toen nog vakantie? jeetje ik ben alweer een maand bezig stelletje bofkonten ik heb mijn eerste proefwerkcijfers alweer terug (verlang al weer naar de herfstvakantie)

Ik zit nu ook in leerjaar 2 en dan mag ik het ook wel druk hebben. Maar ik zit nu op VMBO en dus mag ik dit jaar gaan kiezen maar ik heb nog geen flauw idee wat het gaat worden en over 3 jaar is de middelbare al voorbij. Dat is toch wel een flinke reality check!!

Maar ik zit wel in een fijne klas ik ga het wel halen dit jaar

Laatst gewijzigd op 11-09-2012 om 08:11.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 20:02
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Mijn nieuwe klas is echt super! Alle meiden die vorig jaar bevriend waren zitten nu in één klas, waardoor het eigenlijk één grote vriendengroep is. Echt heel gezellig!
Verder heb ik wel de indruk dat het hard leren wordt, maar dat komt wel goed. Het laatste jaartje dus ik heb helemaal zin om eindelijk (hopelijk natuurlijk) mijn diploma te gaan halen. Hopelijk slaag ik inderdaad ook met goede cijfers en wordt dit een leuk jaar.
Heel erg leuk, geniet ervan want dat jaar vlíégt om!

OT: Ik mis school en het hele gebeuren rond de eerste dag na de vakantie wel een beetje, maar ben aan de andere kant ook wel blij dat ik nu het papiertje binnen heb waar ik zo lang op heb moeten wachten! Ik werk weer en sprokkel zo centjes bij elkaar om dit jaar werken en leren in het buitenland te kunnen combineren en die veelgenoemde 'onvergetelijke ervaringen' op te doen. Alle schoolgangers en examenkandidaten hier: maak er wat van

Laatst gewijzigd op 11-09-2012 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 17:20
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Was er toen nog vakantie? jeetje ik ben alweer een maand bezig stelletje bofkonten ik heb mijn eerste proefwerkcijfers alweer terug (verlang al weer naar de herfstvakantie)

Ik zit nu ook in leerjaar 2 en dan mag ik het ook wel druk hebben. Maar ik zit nu op VMBO en dus mag ik dit jaar gaan kiezen maar ik heb nog geen flauw idee wat het gaat worden en over 3 jaar is de middelbare al voorbij. Dat is toch wel een flinke reality check!!

Maar ik zit wel in een fijne klas ik ga het wel halen dit jaar
Ja, ik woon in Flevoland, en En dat wordt nog tot Noord-Nederland gerekend. Wij beginnen 2 weken later dan de zuiderlingen en 1,5 week later, geloof ik, dan regio Midden-Nederland.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 17:21
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Heel erg leuk, geniet ervan want dat jaar vlíégt om!

OT: Ik mis school en het hele gebeuren rond de eerste dag na de vakantie wel een beetje, maar ben aan de andere kant ook wel blij dat ik nu het papiertje binnen heb waar ik zo lang op heb moeten wachten! Ik werk weer en sprokkel zo centjes bij elkaar om dit jaar werken en leren in het buitenland te kunnen combineren en die veelgenoemde 'onvergetelijke ervaringen' op te doen. Alle schoolgangers en examenkandidaten hier: maak er wat van
Dus je begint eigenlijk nog niet aan je studie? Gewoon even een tussenjaartje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten