Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2012, 19:17
Takkeling
Takkeling is offline
Morgen is de première van The Hobbit!

Wie gaat 'm allemaal kijken?

Ik wil hem graag gaan zien, maar in de bioscoop hier draait 'ie pas over twee weken dus ik moet nog even geduld hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2012, 21:47
*oma*
*oma* is offline
Ik ga deze zeker in de bioscoop kijken, maar heb wel lage verwachtingen
Oud 11-12-2012, 21:58
bloodyb
bloodyb is offline
Ik verwacht er ongeveer het zelfde van als Lord of the Rings.
Oud 12-12-2012, 03:42
MiBe
MiBe is offline
Mij niet gezien bij fantasy-meuk.
Oud 12-12-2012, 09:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, bedankt.
Oud 12-12-2012, 10:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ga vandaag

Ik verwacht geen meesterwerk, maar wel gewoon een toffe film. En ik vermoed dat de "de-film-duurt-te-lang!1!"-geluiden vooral afkomstig zijn van typische add-mongooltjes. Toen LotR draaide had je ook van dat soort figuren en die hadden het allemaal bij het verkeerde eind.

Maar we zullen zien.
Oud 12-12-2012, 10:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik verwacht er ongeveer het zelfde van als Lord of the Rings.
Oud 12-12-2012, 15:06
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ga vandaag

Ik verwacht geen meesterwerk, maar wel gewoon een toffe film. En ik vermoed dat de "de-film-duurt-te-lang!1!"-geluiden vooral afkomstig zijn van typische add-mongooltjes.
Ik ben benieuwd hoe lang jij kunt kijken naar een stel irritante dwergen die een troep maken van een huis en stomme liedjes zingen, voordat je het zat bent.

Als ze eindelijk de deur uitgaan, heeft ie wel een prima tempo. Maar honderdertig pagina's van een kinderboek verfilmen in twee uur en drie kwartier is gewoon geen goed idee.
Oud 12-12-2012, 15:28
Verwijderd
Ik ga volgende week kijken. Ben wel benieuwd, de hobbit was de enige van de boeken die ik ook daadwerkelijk uit heb gekregen. Waarschijnlijk stelt het niet veel voor maar mijn oom die is opgegroeid met LotR trakteert dus ik klaag niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 15:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe lang jij kunt kijken naar een stel irritante dwergen die een troep maken van een huis en stomme liedjes zingen, voordat je het zat bent.

Als ze eindelijk de deur uitgaan, heeft ie wel een prima tempo. Maar honderdertig pagina's van een kinderboek verfilmen in twee uur en drie kwartier is gewoon geen goed idee.
Ik heb het idee dat mensen zich nogal blindstaren op het feit dat de film gebaseerd is op een dun boekje. Een boekje dat voor een groot gedeelte bestaat uit achterafjes en voetnootjes. Het is zelfs zo beknopt, dat ik bijna geneigd ben om het als een veredelde synopsis te zien. Als iets dat nog verder uitgewerkt moet worden. Fuck, dat geldt eigenlijk voor de conceptualisering van alle originele films.

Ik denk dat het echte probleem bij veel mensen gewoon tussen de oren zit en dat ze moeten leren accepteren dat het geen rechttoe rechtaan boekverfilming is, maar een complete retooling. Inclusief een lager tempo, veel nieuwe dingen en een hele hoop Middel-Earth lore uit andere verhalen. Waarom zou dat niet lang mogen duren?
Oud 12-12-2012, 15:39
Ieke
Ieke is offline
Ik ga zaterdag in de Imax, ben benieuwd. Heb er erg veel zin in en ben heel erg benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben, zeker met die delen die onder andere uit de Silmarillion komen
Oud 12-12-2012, 17:22
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat mensen zich nogal blindstaren op het feit dat de film gebaseerd is op een dun boekje. Een boekje dat voor een groot gedeelte bestaat uit achterafjes en voetnootjes. Het is zelfs zo beknopt, dat ik bijna geneigd ben om het als een veredelde synopsis te zien. Als iets dat nog verder uitgewerkt moet worden. Fuck, dat geldt eigenlijk voor de conceptualisering van alle originele films.

Ik denk dat het echte probleem bij veel mensen gewoon tussen de oren zit en dat ze moeten leren accepteren dat het geen rechttoe rechtaan boekverfilming is, maar een complete retooling. Inclusief een lager tempo, veel nieuwe dingen en een hele hoop Middel-Earth lore uit andere verhalen. Waarom zou dat niet lang mogen duren?
Waarom wel? We hebben het niet over een complex, filosofisch werk, waarbij veel tijd besteed wordt aan een nauwkeurige ontleding van de thema's. Het is popcornescapisme met een paar plattitudes over heldendom.

Als je dat drie uur vermakelijk weet te houden, oké, prima. En zoals ik zei, als ze eenmaal goed op weg zijn, krijgt de film de vaart die hij nodig heeft. Maar mijn god, wat duurt het lang voordat dat moment aangebroken is.

Maar goed, je hebt hem nog niet gezien, dus discussie is op dit moment zinloos. Mijn voorspelling is dat zelfs jij dat hele stuk met de dwergenmassa is het huis van Bilbo aan de lange kant vindt. We zullen zien.
Oud 12-12-2012, 17:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Waarom wel? We hebben het niet over een complex, filosofisch werk, waarbij veel tijd besteed wordt aan een nauwkeurige ontleding van de thema's. Het is popcornescapisme met een paar plattitudes over heldendom.

Als je dat drie uur vermakelijk weet te houden, oké, prima. En zoals ik zei, als ze eenmaal goed op weg zijn, krijgt de film de vaart die hij nodig heeft. Maar mijn god, wat duurt het lang voordat dat moment aangebroken is.

Maar goed, je hebt hem nog niet gezien, dus discussie is op dit moment zinloos. Mijn voorspelling is dat zelfs jij dat hele stuk met de dwergenmassa is het huis van Bilbo aan de lange kant vindt. We zullen zien.
Wilde Jackson er geen twee delen van maken? Dus 6 uur lang wandelende dwergen

Maar ik vond The Hobbit wel een leuk boek. Van de film verwacht ik dat het erg gaat lijken op LOTR, maar dan met 13 Gimli's ipv één. Alleen Martin Freeman lijkt me een welkome afwisseling
Oud 12-12-2012, 18:05
Turk February
Turk February is offline
Freeman is goed. Ik verwachte wel vaak dat hij verbaasd de camera in zou kijken.
Oud 12-12-2012, 19:11
O RLY
O RLY is offline
Ik ga hem vrijdag zien. Het enigste waar ik me een beetje aan erger is de acteur die Bilbo speelt. Ik ken hem als Tim Canterbury van The Office dus voor mij is het Tim’s unexpected journey. Ik moet toegeven dat hij wel echt een hobbithoofd heb.
Oud 12-12-2012, 19:32
Turk February
Turk February is offline
Martin Freeman is geboren om een Hobbit te spelen.
Oud 12-12-2012, 19:40
O RLY
O RLY is offline
Citaat:
Martin Freeman is geboren om een Hobbit te spelen.

Dat klopt maar voor mij blijft hij Tim Canterbury uit The Office .
Oud 12-12-2012, 19:51
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat klopt maar voor mij blijft hij Tim Canterbury uit The Office .
Ja, daar kom je tijdens de film dus ook niet vanaf. Hij speelt natuurlijk in essentie dezelfde rol.
Oud 13-12-2012, 09:02
Carn
Carn is offline
ja, de ietwat socially awkward maar wel normale sul.
Oud 13-12-2012, 09:08
Carn
Carn is offline
Maar goed, om te zeggen dat het alleen een verfilming is van The Hobbit is ook wat kort door de bocht gezien men best wat heeft toegevoegd uit later door Tolkien geschreven appendixen. Appendii. whatever. Laat niet weg dat de film zeker een half uur korter kon; en ik las al dat men sowieso al 20 extra minuten klaar heeft voor een Extended Edition
Oud 13-12-2012, 13:10
Verwijderd
Appendices.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 13:37
Carn
Carn is offline
Danku.
Oud 15-12-2012, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Drie toch?

Ik zal hem wel zien, maar ondanks dat ik van fantasy hou, sta ik niet te springen om hem per se in de bioscoop te zien. Zo boeiend vind ik het niet. En het feit dat ze blijkbaar drie films ervan moeten maken, vind ik eerder klinken als 'kassakassa' en niet als 'oh we willen het verhaal zo goed mogelijk vertellen'.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 10:47
Verwijderd
Drie inderdaad, wiki zegt:

Citaat:
The Hobbit is een driedelige film gebaseerd op het gelijknamige boek van J.R.R. Tolkien. Oorspronkelijk zou het verhaal in twee delen verfilmd worden: het eerste deel zou het verhaal van De Hobbit vertellen en het tweede deel de overgang van De Hobbit naar The Lord of the Rings. Op 30 juli 2012 maakte regisseur Jackson echter via Facebook bekend dat de filmadaptatie een trilogie zal worden. Deel 1 zal in december 2012 en deel 2 in december 2013 worden uitgebracht. Deel drie wordt verwacht in de zomer van 2014.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2012, 17:48
Turk February
Turk February is offline
Het einde dat hij toen voor deel één in gedachten had, is nu trouwens ook het einde van An Unexpected Journey.
Oud 17-12-2012, 08:52
Carn
Carn is offline
Brrr, een hele film over The Battle of Five Armies zeker
Oud 17-12-2012, 11:55
Vice
Vice is offline
Citaat:

Maar ik vond The Hobbit wel een leuk boek. Van de film verwacht ik dat het erg gaat lijken op LOTR, maar dan met 13 Gimli's ipv één. Alleen Martin Freeman lijkt me een welkome afwisseling
Dat had ik ook verwacht, maar ik vond de dwergen nogal tegenvallen.
Oud 19-12-2012, 00:10
Verwijderd
Kom net terug. Ik stoorde me niet zozeer aan de lange inleiding. Het was meer de hele film die me aanzet tot het vermoorden van onschuldigen. Ik weet dat het fantasy is enzo maar zo doen wel erg veel moeite om 'onrealistisch' opnieuw uit te vinden. Het ene gelukkig toeval is nog nauwelijks afgelopen of je loopt al in de andere muur van kans waar een willekeurige hoofdpersoon door puur geluk of hoofdpijngevende achterlijkheid van de tegenstand uiteraard weer uitkomt als winnaar.
Het moet een groot publiek aanspreken, dat begrijp ik, maar behalve wat afgechopte koppen had het wat mij betreft net zo goed een kinderfilm kunnen zijn. Die worden wat makkerlijker opgelicht.

Wel degelijk CGI, alleen doet het pijn om te zien dat dat weggegooid wordt aan een melkproduct in plaats van iets degelijks.

Dat ik deel 2 en 3 in de VIP plaatsen ga zien omdat mijn oom me meesleurt staat al vast. Maar voor de volgende keer neem ik in ieder geval een bitch mee zodat ik bij gebrek aan vermaak nog wat kan vingeren ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 14:16
hppa
hppa is offline
Het zou wat prettiger zijn als er een echt gevoel van spanning was. Continu weet je gewoon dat ze het toch wel overleven - en dat maakt het saai. Maar ja, bronmateriaal.
Al met al had het inderdaad wel een uur korter gemogen (minder zingen, minder Radagast), maar ik heb me er prima mee vermaakt.
Oud 19-12-2012, 16:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
Het zou wat prettiger zijn als er een echt gevoel van spanning was. Continu weet je gewoon dat ze het toch wel overleven - en dat maakt het saai. Maar ja, bronmateriaal.
Al met al had het inderdaad wel een uur korter gemogen (minder zingen, minder Radagast), maar ik heb me er prima mee vermaakt.
Bij veel populaire films weet je van te voren al dat de hoofdpersoon blijft leven. Zeker als ook nog een vervolg komt.

Laatst gewijzigd op 20-12-2012 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2012, 19:23
O RLY
O RLY is offline
Ik had er meer van verwacht. Ik viel gewoon soms weg tijdens de film. Tim deed het goed als Bilbo. Die badguy, Blabla The Defiler, vond ik dat ze de plank volledig mis sloegen. De zoveelste badguy die een ledemaat mist en dat vervangt met een stuk metaal. Gandolf en Gollum waren geniaal zoals gebruikelijk. Ik vond de muziek van de film wel echt heel mooi. Wel leuk dat ze stukken van de Lord of the Rings in een nieuw jasje steken.

en

Spoiler
Oud 20-12-2012, 10:11
hppa
hppa is offline
Citaat:
Bij veel populaire films weet je van te voren al dat de hoofdpersoon blijft leven. Zeker als ook nog een gevolg komt.
Nou ja, bij LOTR wilden er nog wel een paar sterven. Hier heb je 15 hoofdpersonen die allemaal zo comfortabel zijn alsof ze in Disneyland lopen.
Oud 20-12-2012, 14:15
Martiño
Martiño is offline
Het bronmateriaal is natuurlijk wel een kinderboek, dat verklaart denk ik ook wel de lichtere toon en het mindere bloedvergieten.
De stijl van de Hobbit is ook heel erg verschillend van In de Ban van de Ring, dat wel een boek voor volwassenen is, en de film zal dat ongetwijfeld reflecteren. Dus diegenen die LOTR deel 4 verwachtten qua stijl en actie zullen inderdaad teleurgesteld zijn.
Oud 03-01-2013, 01:29
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Dat ik deel 2 en 3 in de VIP plaatsen ga zien omdat mijn oom me meesleurt staat al vast. Maar voor de volgende keer neem ik in ieder geval een bitch mee zodat ik bij gebrek aan vermaak nog wat kan vingeren ofzo.
Zelf versnaperingen meenemen is in de meeste bioscopen verboden!
Oud 03-01-2013, 17:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, bij LOTR wilden er nog wel een paar sterven. Hier heb je 15 hoofdpersonen die allemaal zo comfortabel zijn alsof ze in Disneyland lopen.
Gaan er heus wel een paar dood hoor, in deze reeks. Bij LOTR was het overigens alleen Boromir Maar verder ben ik het wel eens dat het geen moment spannend was.
Oud 03-01-2013, 20:43
Martiño
Martiño is offline
Boromir + een hoop soldaatjes natuurlijk
Oud 07-01-2013, 19:28
*oma*
*oma* is offline
Gisteren eindelijk gezien en dankzij mijn verwachtingen vond ik hem enorm meevallen. Ik vind het wel heel jammer dat er zoveel ingevuld moet worden met een computer waardoor alles zo nep lijkt. En door de high frame rate leek het ook nepper. Maar goed. Ik vond het een leuke film en kijk uit naar het tweede deel
Oud 09-01-2013, 14:40
hppa
hppa is offline
Citaat:
Gaan er heus wel een paar dood hoor, in deze reeks. Bij LOTR was het overigens alleen Boromir Maar verder ben ik het wel eens dat het geen moment spannend was.
En Gandalf.
Reageren

Regels voor berichten