![]() |
|
![]() |
Dit jaar heb ik een wiskunde A examen op het HAVO-Niveau, maar wat betreft Formules met 2 of meer variabelen, Lineaire verbanden en Exponentiële verbanden ben ik het helemaal vergeten..
Ik was bezig met wat oefenexamens, maar ik begrijp die drie onderwerpen helemaal niet meer... Helemaal vergeten.. Waar kan ik de theorie etc.. opfrissen, zodat ik alles goed begrijp en verder kan met de oefenexamens/examenbundel? http://www.examenblad.nl/9336000/1/j...f=/bestand.pdf Dit is de syllabus 2013 wiskunde a, het betreft domein E op blz 4. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() Dit is bijvoorbeeld een vraag die ik niet snap en daar zijn nog vele meer van in het hoofdstuk.. Kan iemand mij de basis uitleggen? Zonder basis lukt het mij echt niet.. Formules met één variabelen lukt mij wel daarintegen, dus bijvoorbeeld; y=ax+b Laatst gewijzigd op 09-09-2012 om 19:46. |
![]() |
|
![]() |
De basis in een eindexamenklas? Ik kan het via het internet niet zo goed inschatten hoor. Maar is het misschien niet handig om ff met je docent te praten?
1) als dTemp moet je 18-buiten doen Dus dat wordt 6 =(18-12) Dan wordt je V iets minder dan 2,2 miljoen kcal. Deel dat door 6050 want zo veel kcal zitten er in 1 kuub gas. Dan kom je inderdaad goed uit. 2) Zet alle gegevens even op en rijtje: Opp=30m^3 dTemp=6° 119m^3 aardgas is 119*6050= 719000 kcal Wat wil je nu weten? Dat is R. Deze moet je dus naar de andere kant van de forumule halen Vermenigvuldig dus met R (zowel links als rechts) Dan krjg je VR=A*t*dat (A=opp) Nu moet v nog naar de andere kant... R=(A t dat)/V Nu kan je alles invullen R is dan 1,5 Dit was eerst 0,5 er is dus 1,0 bijgekomen door dat steen wol. Iedere cm is 0,25. Dus voor 1,0 heb je 4 cm steenwol nodig. Ik hoop dat je dit nu snapt. En zelf 3 kan doen. Bereken daar eerst de nieuwe hoeveelheid doorgangsverlies. Kijk dan hoeveel energie het huis verlaat en hoeveel er in komt (zonder gas) Het verschil moet je compenseren mrt het gas. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|