Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2012, 14:13
highplaces
highplaces is offline
Dag iedereen,

Sinds vrijdag heb ik een keelontsteking en het deed gisteren zo'n pijn dat ik naar de dokter ben gegaan, waarna ik antibiotica heb gekregen. Echter, het schiet maar niet op en vannacht werd ik twee keer wakker: alles deed verschrikkelijk veel pijn. Stuk of vijf, zes koppen thee gehad.

Nu zoek ik heel het internet af naar de ultieme tips die de keelpijn op korte termijn kunnen verzachten, maar veel verder dan het zout water gorgelen, waterijsjes en keelsnoepjes kom ik niet. De drie voorgenoemde raadgevingen heb ik opgevolgd; ook slik ik me dood aan verschillende soorten pijnstillers die niet het gewenste effect hebben. De pijn trekt door naar mijn oren waardoor ik er ook nog eens verschrikkelijke oorpijn bij heb.

Wie o wie heeft dé tip? I would be very grateful!
Oud 11-09-2012, 14:23
Pluis
Pluis is offline
De antibiotica is je vriend. Als het goed is zul je merken dat morgen de pijn al gaat afnemen. Tot die tijd kun qua pijnstillers het beste ibuprofen gebruiken, omdat dat ook ontstekingsremmend werkt. En dan niet wachten tot de ene is uitgewerkt als je de volgende neemt, maar neem dan ook echt elke 6 uur 1 zo'n pijnstiller, want dan bouw je tenminste een spiegel op in je bloed.
Oud 11-09-2012, 16:22
Epicurus
Epicurus is offline
Kan ook een virale infectie zijn, waartegen antibiotica niet helpt. Ben je afgelopen tijd op introductiekamp o.i.d. gegaan? Grote kans dat je dan de 'feuten-tyfus' hebt, een virale besmettelijke ontsteking. Bij mij helpen strepsels best goed. (ik heb er nu last van ) Maar over het algemeen gaat keelpijn snel over. (<14 dagen.)

~
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 07:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Tegen normale keelpijn is de beste remedie genoeg vitamines binnenkrijgen door je voeding, op tijd naar bed, voldoende slapen en niet luid praten of schreeuwen. Ook ter voorkoming. Ik raad je dit sowieso aan, ook tegen andere kwaaltjes.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 10:25
highplaces
highplaces is offline
Bedankt voor jullie reacties. Net weer bij de dokter geweest. Het was nog erger geworden; waarschijnlijk Pfeiffer. Direct bloed laten prikken. Hoor vanavond meer.
Oud 12-09-2012, 15:21
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat vervelend! Nouja, dan zul je in elk geval goed slapen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2012, 22:18
JustEline
JustEline is offline
Balen van die Pfeiffer! Ik heb het zelf ook gehad toen ik uit het glas van mn oom had gedronken op mn 8e, is echt zwaar klote om te hebben. Als het Pfeiffer is, sterkte!

OT: Nooit gaan voor Strepsils! Dat zijn eigenlijk gewoon gore zuigsnoepjes met een medisch patent. Zelf heb ik ook wel eens keelpijn, en bij mij helpen Hibitane tabletten. Dat zijn hele droge, zuurachtige tabletten die je op moet zuigen. Best goor, maar het werkt! Of je moet een hoestdrank met codeïne vinden, dat is het stofje in hoestdrank dat zorgt dat de huid om de keel ontspannen is en dus minder pijnlijk aanvoelt. Succes dr mee!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2012, 08:14
highplaces
highplaces is offline
Dank alletwee!
Oud 13-09-2012, 11:30
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb ook sinds de zomer last van keelpijn, wellicht ook samen met Pfeiffer al weigerde de dokter daarop te testen. Het is erg vervelend! Bij mij hielpen drinkbouillon en trachitol samen met Paracetamol wel redelijk tegen de pijn.

Regels voor berichten