Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2012, 22:58
16meteenvraag
16meteenvraag is offline
van m'n ouders mag ik maar tot 11 uur uit gaan maar van de meest mensen hoor ik allemaal tijd van rond om 2 uur (s avonds) in het weekend

ps ik ben 16 jaar oud
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2012, 23:00
Axel11
Axel11 is offline
Welkom!

Dit past beter op ons subforum Tieners & Pubers, dus ik verplaats het even voor je.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2012, 23:02
Verwijderd
Ik zelf vind dat wel wel verstandig. Als je vaak uit gaat. <
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 00:49
Sebastien
Sebastien is offline
ik ga meestal pas weg om 23 uur! ook toen ik nog 16 was.. ik vind het knap stom van je ouders dat je maar tot 23 uur mag. de discotheek gaat hier pas open rond 00 uur. en het wordt pas gezellig rond 1.30 uur. dus 23 uur is tegenwoordig echt veel te vroeg. ligt trouwens wel aan of je een meisje of een jongen bent. als je een meisje bent kan ik me voorstellen dat je rond 23 uur naar huis gaat. maar als iemand je gewoon thuis brengt moet het geen probleem zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 11:22
Verwijderd
Ongelukkig voor je.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 13:21
Croque
Croque is offline
Wow dat is erg, ik mag tot 3-4 uur meestal. Om 23 uur beginnen de mensen pas te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 17:04
Em.
Em. is offline
Kans dat je ouders ook niet zo'n goed idee hebben wat nu 'normaal' is, dus misschien kun je ze laten zien dat uitgaan eerder vanaf dan tot 11 uur is. En dan niet alleen aankomen met 'ja, maar al mijn vrienden en klasgenoten mogen tot veel later!' want dat is niet zo'n sterk argument (iedereen heeft altijd vriendjes die precies mogen wat diegene wilt, of het nu echt zo is of niet) - dus misschien kun je laten zien hoe laat uitgaansgelegenheden opengaan. En ook heel belangrijk: wees bereid afspraken te maken én je daaraan te houden. Dus bijvoorbeeld alleen uitgaan als je de dag erna niets hebt en de maandag erop geen toets, of zoiets. Dan laat je zien dat je volwassen genoeg bent om ook later thuis te mogen komen.
Oud 09-09-2012, 17:11
Verwijderd
Maaaar je bent 16, blijf gewoon langer weg?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 20:27
Verwijderd
Praten met je ouders en vertrouwen opbouwen dat als je een keertje tot 1 mag, je dan ook wel echt om 1 thuis bent
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 20:39
Em.
Em. is offline
Citaat:
Maaaar je bent 16, blijf gewoon langer weg?
Want als je 16 bent, dan hebben je ouders niets meer over je te zeggen? Volgens mij mag je pas zelf bepalen wanneer je thuis komt als je het huis uit bent (of als het van je ouders mag) - dat lijkt me tenminste redelijk.
Oud 09-09-2012, 20:52
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
van m'n ouders mag ik maar tot 11 uur uit gaan maar van de meest mensen hoor ik allemaal tijd van rond om 2 uur (s avonds) in het weekend

ps ik ben 16 jaar oud
Ik zou er proberen achter te komen waarom je ouders je zo vroeg thuis willen hebben, dan kun je pas een suggestie voor een oplossing aan ze voorleggen.

Ik heb een te grote hekel aan feesten om uit te gaan, maar als ik dat wel zou doen dan zou het eerste bezwaar van mijn ouders zijn dat hun kind nog diep in de nacht alleen op straat is. Ik denk niet dat ze daar nog problemen mee zouden hebben als ik in gezelschap was of zelfs thuis werd gebracht, en ze bovendien wisten waar ik uithing. Misschien denken jouw ouders er ook zo over, en kun je ze op die manier geruststellen, mobiel meenemen enzo, en duidelijke afspraken maken over op welke manier en hoe laat je thuiskomt

Ze moeten in het begin vast ook nog wennen aan het idee dat je écht uitgaat, dus dat zal niet in één keer 2h, 3h worden. Maar als je ze uitlegt dat het pas volloopt en gezellig wordt tegen twaalven, begrijpen ze misschien dat 23h niets voorstelt en krijg je er misschien steeds een uurtje bij zodra ze zien dat ze zich geen zorgen hoeven maken over je veiligheid of verantwoordelijkheidsgevoel! Moet je je er natuurlijk wel voor inzetten in het begin

Daarna zouden ze moeite hebben met mogelijk slaaptekort, en dat school eronder lijdt. Als je doordeweeks gewoon in je ritme blijft, braaf aan de slag gaat en je cijfers goed blijven, moet dat ook wel goed zitten.

Dus praat er met je ouders over, zoek het probleem en vind samen de bevrijdende oplossing ^.^
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 07:02
BorderCross
BorderCross is offline
Ik ga meestal pas om half 11 de stad in. Zo'n vaste disco gaat pas 11 uur open. Meestal rond 4 uur terug.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 21:11
icetea296
icetea296 is offline
dat is kloten voor je ik ga meestal ook tot 1 of 2 uur
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 12:31
MarcWeller
MarcWeller is offline
Ik ben 15 e n mag tot hoe laat ik wil, maar ik heb ook chille ouders, en 16 jaar en dan
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 18:01
Verwijderd
Ik mag helemaal niet uitgaan van mijn ouders, maar hier word je in elkaar geramd als je uitgaat. dus dan zit ik ook liever thuis.

Laatst gewijzigd op 22-09-2012 om 08:10.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2012, 21:24
Verwijderd
Ik mag wel uitgaan, maar ik moet ook op tijd thuiskomen. Dit varieert per zaterdag. Morgen word ik (omdat het bij iemand is) om 1 uur opgehaald. Ik moet wel een eind naar huis toe fietsen altijd, en die weg is niet even veilig overal
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 10:48
Cucumber.
Cucumber. is offline
Oh, ik mag ook gewoon gaan stappen of naar feestjes, maar als ik zonder mijn vriend ga, word ik ook redelijk op tijd opgehaald: meestal rond 1 uur of half 2. Ik vind 't zelf niet zo fijn om alleen terug te fietsen 's nachts en de meiden waar ik altijd mee ging, waren altijd ladderzat, dus ik vond het ook niet echt verantwoord om met hen mee te fietsen.
Als ik samen met mijn vriend was en we samen terug naar huis konden fietsen, bleven we wel altijd tot het einde ongeveer.

Nu is 't echt al heeeeeeel lang geleden dat ik ben wezen stappen om eerlijk te zijn, ik geef er nu gewoon niks meer om. Ik blijf nu lekker een avondje chillen met mijn vriend bij mij thuis of bij hem, veel relaxter en gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 09:01
aziz100
aziz100 is offline
Hoezo wil je dat nou weer? Er is niks aan, er zijn veel betere dingen te doen en je kan gewoon overdag ergens naar toe.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ik mag helemaal niet uitgaan van mijn ouders, maar hier word je in elkaar geramd als je uitgaat. dus dan zit ik ook liever thuis.
Waar woon je dan?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 12:46
BorderCross
BorderCross is offline
Citaat:
Nu is 't echt al heeeeeeel lang geleden dat ik ben wezen stappen om eerlijk te zijn, ik geef er nu gewoon niks meer om. Ik blijf nu lekker een avondje chillen met mijn vriend bij mij thuis of bij hem, veel relaxter en gezelliger.
Dit dus . Ik heb ook veel liever een gezellig avondje samen, op de bank lekker kroelen
Ook een stuk romantischer dan dat je in een discotheek los staat te gaan en aardig wat drank naar binnen giet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 21:41
S0meone
S0meone is offline
Ik weet niet maar 11 uur op je zestiende lijkt me wel heel vroeg, op men 16e kwam ik pas 2/3 uur thuis :\
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 21:53
Thomas.
Thomas. is offline
11 uur lijkt me héél vroeg, de grote massa komt pas rond half 12 ofzo. Niet dat ik uitga, want ik wacht netjes tot mijn 16de, maar genoeg van die stoere ubermegamacho taal gehoord van vrienden die dat wel doen.
Leuk joh
Reageren

Regels voor berichten