Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2012, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een smartphone. Ik heb al jaren een Nokia 6600 slide. Op zich echt een top telefoon maar wil nu eigenlijk ook wel graag een telefoon waar ik mee kan internetten. Ik zit al heel lang prepaid bij Vodafone en omdat ik niet zoveel bel en vooral sms of gebeld word is dat met die Blox heel goedkoop. Ik wil dus graag een los toestel wat niet al te duur is, een lange standbytijd heeft, niet te ingewikkeld zodat ik een beetje kan kijken of ik het uberhaupt iets vind. Zelf zat ik al te kijken naar de Samsung Galaxy Y, heeft iemand daar ervaring mee? Vraag me vooral af of het scherm niet wat klein is, of het echt een nadeel is dat flash niet ondersteund word en of het wel een goed en degelijk toestel is. Mijn huidige telefoon is vrij zwaar en stevig en deze voelde een beetje plasticachtig aan.

Mensen met ervaring of suggesties voor een soortgelijke telefoon?
Oud 03-07-2012, 09:05
WolterB
WolterB is offline
Als je een lange accuduur zoekt, raad ik je een smartphone af. Op veel meer dan 1, maximaal 2 dagen standbytijd hoef je niet te rekenen met de huidige generatie smartphones.
Oud 03-07-2012, 20:56
Balance
Balance is offline
Ik heb een Samsung Galaxy Gio. Makkelijk dingetje, al duizend keer gevallen en doet het nog. Wel een storing af en toe in het geluid, dus wie weet hangt dat dan toch samen met het vallen
Lange standby stand heb je bij vrijwel geen enkele smartphone. Twee dagen standby (met wel regelmatig gebruik) = op. Die ervaring had ik met mijn vorige telefoons ook.
Oud 03-07-2012, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, met lange standbytijd bedoel ik dus vergeleken met andere smartphones. Ik snap dat ik geen smartphone kan vinden voor weinig geld die een week mee gaat op z'n accu wat m'n huidige telefoon wel red.

Zit nu in een folder te bladeren en zag daarin idd ook de Gio, eens vergelijken tussen die en de Galaxy Y morgen
Oud 04-07-2012, 20:49
Balance
Balance is offline
Trouwens, ik vond het bij mijn allereerste smartphone in het begin nog best tegenvalen hoe lastig het is om met zo'n ander toetsenbordje te werken. Mijn eerste smsjes gingen beduidend langzamer dan met een gewoon toetsenbord. Nu wen je er wel aardig aan en zeker als je een toestel neemt met swype dan gaat het vanzelf heel wat sneller. Maar schrik er dus niet van in het begin, of overweeg of je een smartphone met toetsenbordje wil.
Oud 05-07-2012, 11:33
Verwijderd
Bijna alle smartphones hebben een lange standbytijd. Bovenstaande heren hebben het over 2 dagen omdat ze er veel mee rotzooien en ja dan gaat 'ie snel leeg.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 08:18
Balance
Balance is offline
Ja klopt, behalve het heren stuk. Maar ik ging er maar vanuit dat Daantje er ook wel meer mee gaat doen dan bellen.
Oud 06-07-2012, 10:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat is wel de bedoeling idd want anders hoef ik geen andere telefoon
Oud 31-08-2012, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik schop dit topic even omhoog want naast naar een nieuwe laptop ben ik ook nog op zoek naar een andere telefoon

Ik twijfel nu een beetje tussen de HTC Explorer, Samsung Galaxy Gio en Samsung Galaxy Ace. Ik kan weinig verschillen ontdekken. Is er iemand die me kan helpen kiezen tussen die drie? De Ace hoor ik goede verhalen over maar die moet ik dan wel ergens in een aanbieding zien te vinden want die vind ik nu wel erg duur. M'n budget is zo'n 150 euro maximaal.
Oud 31-08-2012, 22:06
huntingyade
huntingyade is offline
ik heb ongeveer een jaar de galaxy gio gehad. en dit toestel beviel me zeer goed. ik heb er in die tijd nooit een probleem mee gehad. het is niet het snelste toestel dus een beetje geduld hebben kan heel belangrijk zijn de ace is volgens mij redelijk gelijk aan de gio maar ietsje sneller. zelf weet ik niet zo veel van de HTC Explorer.
Oud 01-09-2012, 08:02
Verwijderd
Ik heb geen verstand van smartphones, maar ik denk wel dat je rekening moet houden met de schermgrootte. Van de Galaxy Ace weet ik dat het scherm echt fijn is. De Galaxy Gio is kleiner (volgens mij) en daarom zou ik die minder snel kiezen. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld spijt dat ze geen groter scherm heeft, omdat het toch allemaal wat onhandiger en onduidelijker is. Eventueel dus iets bijleggen voor een Ace: dan heb je wel een telefoon waarvan je weet dat het scherm groot genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 07:45
M@rco
M@rco is offline
Op zich voldoet het allemaal wel, maar de Galaxy Gio heeft inderdaad een klein scherm. Een slagje groter werkt veel fijner (het is natuurlijk een touch screen) en ziet er bovendien door de hogere resolutie ook vele malen mooier uit.

Kijk ook eens naar de Sony Xperia U, HTC One V of Samsung Galaxy S Advance Die zijn misschien 50-100 euro duurder maar dat is het echt wel waard.
Oud 06-09-2012, 14:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben trouwens voor de HTC explorer gegaan. Heb hem nu een paar dagen in huis en vind het een leuk dingetje. Ik ben niet op zoek naar een heel uitgebreide dure telefoon omdat ik gewoon een beetje wil proberen wat ik ervan vindt en wat ik er nu van zie, voldoet deze prima. Heb er wel een sd-kaartje van 2 GB ingedaan want anders heb je erg weinig intern geheugen. Bijkomend voordeel is dat m'n vriend ook een HTC heeft en me goed op weg kan helpen en dat we nu dezelfde oplader hebben. Ik ben er erg blij mee Bedankt voor alle reacties.
Oud 19-09-2012, 15:38
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
@m@rco, heb zelf de experia u en moet zeggen dat het echt een super toestel is, zeker voor die prijs, behalve dat ik erg veel problemen heb met het bereik. Inet gaat prima, maar heb zelden meer dan 'twee streepjes' bereik en vaker wel dan niet gewoon geen.
Reageren

Regels voor berichten