Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
In Nederland ook. Ik ben op Fok even gaan kijken, omdat de ts niet de moeite doet om even te melden wat de conclusie is: http://www.art1.nl/artikel/1345-Extr...htse_symboliek
Overigens zou ik het behoorlijk zielig vinden als je dit symbool wil dragen om te choqueren. Daarnaast denk ik dat de mensen die je het meeste treft, de generatie is die WO II heeft meegemaakt: onze grootouders. Of tenminste de mijne, als je van een leeftijd bent dat je denkt dat dit leuk is om te doen om te choqueren, dan zullen je grootouders een stuk jonger zijn dan de mijne. En er zijn een hoop chagrijnige bejaarden die mensen het leven zuur kunnen maken (mijn onderbuurman heeft op de dag dat ik afgevoerd ben naar het ziekenhuis het lef gehad tegen mijn moeder te zeggen dat het op moest houden met dat op- en neergeloop op de trap), maar de meerderheid verdient het om gewoon met respect behandeld te worden. Als dit symbool iets voor je betekent op gebied van religie, dan denk ik dat je gewoon genoeg verstand moet hebben om te beseffen dat dit in de Westerse wereld een negatieve betekenis heeft. Het is doodzonde dat iemand als Hitler eeuwenoude symbolen misbruikt om ze in te passen in zijn context, maar het is nu eenmaal niet anders en ik vind dat je daar rekening mee moet houden. Overigens heb ik dat van die witte veters een tijd geleden ook al gehoord en toen vond ik dat al bizar. Ik heb voor die tijd donkere, hogere schoenen gehad (geen kisten, maar wel die hoogte) die ook witte veters hadden. Die heb ik zo gekocht, ik was namelijk niet op de hoogte van deze dresscode. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|