Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2012, 18:40
t3-kid
t3-kid is offline
HaiHallo,

Ik heb een vraagje over Geschiedenis Module 1 Nederland en Indonesie

Hier staat: Een van de doelstellingen van het cultuurstelsel was om Java/Indonesie te moderniseren

a. Leg uit dat het cultuurstelsel tot modernisering van indonesie heeft begedragen

..? Ik snap hier niets van

en dan komt er nog een vraagje B

b. Waarom waren veel boeren daar niet blij mee?

Ik dacht iets over: suikerfabrieken? Klopt dat haha?

Kunnen jullie mij helpen?

thnx
t3-kid
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2012, 18:35
AzN
AzN is offline
Heb je wel de theorie doorgelezen? Als je weet en begrijp wat het cultuurstelsel inhoudt, kun je waarschijnlijk wel beredeneren waarom dat heeft bijgedragen aan de modernisering van Indonesië en waarom dit geen gunstige ontwikkeling was voor de boeren daar.
Oud 25-09-2012, 07:56
Verwijderd
Het cultuurstelsel heeft corruptie van de kolonialisten in de hand gewerkt en veel boeren tot bittere armoede gedreven. In feite was dit dus een bewuste beslissing om verschil tussen de Eerste- en Derde Wereldlanden groter te maken. Als je vanuit de huidige stand van zaken terugkijkt (want het nu is erg modern) op toen en goed terugredeneert, zie je zonneklaar waarom dit een moderniserende werking had.

Natuurlijk moet je bovenstaande niet gebruiken want er staan koeien van fouten in. In navolging van AzN vraag ik me af of je de theorie hebt doorgelezen. Gewoon je vraag stellen in afwachting van de oplossing is een beetje een luie manier
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 19:49
t3-kid
t3-kid is offline
Ik snap het al!

Dankje Grimm

Slotjuh!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten