Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het idee van 'geld is niet het belangrijkte, maar leven en gezondheid' compleet vanzelfsprekend. Je moet echter wel je geld kunnen verdienen, en daar is de zorg niet het meest geschikt voor. Verder zijn de meeste zorginstellingen het voorbeeld van hoe het niet moet in de wereld. In de zorg worden levens veel te lang gerekt voor veel te hoge kosten. De onethische kant van het behandelen van zieken wordt al snel duidelijk als je mensen ziet die niet eens meer zelfstandig kunnen eten en plassen, zoals een groot aantal 'klanten' van de zorginstellingen. Ze hebben zelfs vaak het 'bewustzijn' verloren. Alsnog weigeren artsen en verpleegkundigen steeds maar om te stoppen met behandelen en mensen een waardig einde te gunnen. In de horeca hoef je niet gefrustreerd thuis te komen om het 'onbewustzijn' van de mensen die je elke dag ziet. Ik weet dat mijn 'klanten' de volgende dag namelijk gewoon een kater hebben en dan weer volledig bij bewustzijn zijn. Ik hoef ook geen empathie te faken of mensen een beetje 'zielig' te vinden. Ik moet er alleen maar voor zorgen dat mensen een toffe avond hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
http://nos.nl/koningshuis/artikel/40...opgegeven.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
Genaamd: Webdelex/ van den Hoogen Media. (De ene ben ik medewerker) Hier werk ik dus, en hier geef ik online promotie voor website's. En maak ik website's en verkoop ik deze. Dit levert in zo'n 5 dagen (4 uur werken) 100+ euro. Mvg, Tijmen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mvg theo |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Verder vind ik je stelling 'de zorg is niet het meest geschikt voor het verdienen van geld' een twijfelgeval. Het ligt eraan welke functie je hebt en of je het als bijbaan doet (zoals ik) of fulltime. Ik weet wel van collega's die fulltime in de instelling werken, dat het niet echt een vetpot is. Maar ja, dat zijn vaak verzorgenden die een MBO-opleiding (niveau 3) genoten hebben. HBO-opgeleide verpleegkundigen of bijv. de fysiotherapeuten/logopedisten verdienen meer dan de verzorgenden, maar dat ligt aan de hoogte van de opleiding. Artsen verdienen vaak erg goed, dus je stelling klopt ook weer niet helemaal. ![]() ![]() Dat wat je zegt over die 'onethische kant van behandelen', ben ik ook absoluut niet met je eens. ![]() En ja, wat je als laatste zegt, ach, dat is maar hoe ieder mens in elkaar zit hè. ![]() ![]() Lange reactie btw. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Welke tradities hebben/hadden jullie thuis rond de feestdagen? Lorelei | 32 | 16-09-2010 21:08 | |
Werk, Geld & Recht |
Niet genoeg geld voor HBO opleiding Mening Gever | 38 | 30-01-2008 21:07 | |
Werk, Geld & Recht |
Werken in de luchtvaart/het toerisme Pan Am | 5 | 19-10-2003 07:37 | |
Games |
Zelda Wind Waker: Waar zijn jullie inmiddels Some | 6 | 12-05-2003 19:41 | |
Lifestyle |
Waar geven jullie maandelijks je inkomen aan uit? (Enquete) Feilsiyeve | 92 | 05-04-2003 15:00 | |
Drugs & Alcohol |
Waar blowen jullie dan? Verwijderd | 44 | 09-08-2002 17:41 |