Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2012, 10:30
Crystalll
Crystalll is offline
Ik werk zelf bij La Place en ik vind het hartstikke leuk! Waar werken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2012, 10:41
xXmathXx
xXmathXx is offline
lol, een paar vrienden van mij werken bij La Place, xD. ik werk zelf achter de bar in een restaurant tegenwoordig, gewoon voor een simpel zak centje haha maar het is wel heel erg leuk, ik leer alles over wines en cocktails en beers
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 13:20
Joeyyvdlee
Joeyyvdlee is offline
Ik werk bij netwerk vsp als folderjongen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 14:36
Verwijderd
Ik heb folders van netwerk vsp gelopen en ik ben koerier geweest dus de paketten naar bezorgers gebracht,
Ik studeer nu met een grote studie financiering en wil na de vakantie wel een bijbaan als taxi chauffeur ofzo ivm behalen van me rijbewijs !
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 16:01
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Ik help mn tante int weekend en de vakanties in een beenmode en ondermode boutique.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 16:28
Fit4Life
Fit4Life is offline
Ik werk als fitness instructeur in Geldrop.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 17:39
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik werk zelf bij La Place en ik vind het hartstikke leuk! Waar werken jullie?
Hey daar mag ik m.i.v. volgende week aan de slag
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 19:29
Crystalll
Crystalll is offline
Citaat:
Hey daar mag ik m.i.v. volgende week aan de slag
Oke! In welke stad?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 23:48
Diamera
Diamera is offline
Utrecht, ik weet niet of er meerdere zijn daar. Goed vooruitzicht dat jij het leuk vindt, ik moet het er toch ook een tijdje uithouden!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 14:29
icetea296
icetea296 is offline
ik werk sinds gister bij de coop en met de zomerfeesten in een cafe
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 10:11
mytholon
mytholon is offline
Verkoper bij een Meubelzaak
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 10:16
xxaerxx
xxaerxx is offline
In een klimhal
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 12:34
Verwijderd
Hm, La Place, das toch wel een goed idee, ik ga eens vragen daar!

Ik werk nu in de tuin, wel gezellig, goed verdienend, maar ben het een beetje beu.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 04:20
Daantjer
Daantjer is offline
In een café, horeca is voor jongeren de branche waarin je het meest leert imo, dus ik zit goed.
Oud 15-07-2012, 14:15
Verwijderd
Snackbar op een camping, hartstikke mooi werk en altijd ouwehoeren met de collega's. We gaan ook 1x per week ofzo uit met de collega's .
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 11:24
JustSylf
JustSylf is offline
Ijssalon lekker ijsjes verkopen (:
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 23:39
liefdesvraag
liefdesvraag is offline
Citaat:
Snackbar op een camping, hartstikke mooi werk en altijd ouwehoeren met de collega's. We gaan ook 1x per week ofzo uit met de collega's .

toeig in renesse?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 12:29
Verwijderd
Nee, winterswijk. Camping Vreehorst.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 12:55
daphneforyou
daphneforyou is offline
ik werk bij het bedrijf van me stiefvader gewoon beetje schoon maken 4 uur lang. doe het alleen voor het geld x'D
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 18:26
Verwijderd
AH
Met citaat reageren
Oud 01-08-2012, 18:39
Verwijderd
Ik werk 3 weken lang bij Iddink, die verzorgt schoolboeken. Beetje boeken inpakken, maar is toch best wel zwaar en je doet 8 uur lang hetzelfde en dat 3 weken lang. Ik ga er denk ik over een week mee stoppen, ben er gisteren mee begonnen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 21:01
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
club2000
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 21:20
Miekje*
Miekje* is offline
Ik werk in de zomer in een bejaardentehuis en in het weekend doe ik hoofdzakelijk vrijwilligerswerk.
Oud 07-08-2012, 23:30
DAH
DAH is offline
Ik bezorg folders onder Netwerk VSP.
Oud 08-08-2012, 21:18
Thomas.
Thomas. is offline
bij de Jumbo, maar ik ga na deze maand als ober in een restaurant werken, lijkt me een best leuk baantje namelijk.
Oud 11-08-2012, 17:09
Bola
Bola is offline
Ik bezorg de Extra krant. 15,- per keer. En ik doe dit al 2 jaar en het verdient lekker. En ik werk in de garage bij een auto bedrijf!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 18:27
RienoBieno
RienoBieno is offline
netwerk vsp en bij EE products (aubergine)

EE=Exclusive Eggplants
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 18:58
Example
Example is offline
Ik werk als F16 piloot bij Jumbo Supermarkten

Nee zonder gein, ik werk bij een vloeronderhoud bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 19:27
konijntje95
konijntje95 is offline
AH
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 19:48
Verwijderd
Vanf september in een kapperszaak.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 12:51
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
In een café, horeca is voor jongeren de branche waarin je het meest leert imo, dus ik zit goed.
Ben ik het niet mee eens. Horeca en veel andere werkplekken zijn allemaal commercieel ingesteld: alles draait om geld, geld en nog eens geld. Ik ben van mening dat niet-commerciële bedrijven/zorginstellingen veel beter zijn voor jongeren: ze leren dat er belangrijkere dingen zijn dan geld.

Ik werk zelf in een zorginstelling voor mensen met een spierziekte en daar besef je pas echt dat geld absoluut niet het belangrijkste is en dat het leven zelf/gezondheid gewoon op #1 staan. Als je in de zorg werkt, leer je het leven veel beter te waarderen zoals het is, imo.

Maar dat is mijn mening hè.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 02:03
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ben ik het niet mee eens. Horeca en veel andere werkplekken zijn allemaal commercieel ingesteld: alles draait om geld, geld en nog eens geld. Ik ben van mening dat niet-commerciële bedrijven/zorginstellingen veel beter zijn voor jongeren: ze leren dat er belangrijkere dingen zijn dan geld.

Ik werk zelf in een zorginstelling voor mensen met een spierziekte en daar besef je pas echt dat geld absoluut niet het belangrijkste is en dat het leven zelf/gezondheid gewoon op #1 staan. Als je in de zorg werkt, leer je het leven veel beter te waarderen zoals het is, imo.

Maar dat is mijn mening hè.
Ik ben het helaas nog steeds niet met je eens. In de horeca leer je, naast hard te werken, ook veel sociale skills, je leert de invloeden van drank te kennen en je leert veel mensen kennen.

Ik vind het idee van 'geld is niet het belangrijkte, maar leven en gezondheid' compleet vanzelfsprekend. Je moet echter wel je geld kunnen verdienen, en daar is de zorg niet het meest geschikt voor. Verder zijn de meeste zorginstellingen het voorbeeld van hoe het niet moet in de wereld. In de zorg worden levens veel te lang gerekt voor veel te hoge kosten.

De onethische kant van het behandelen van zieken wordt al snel duidelijk als je mensen ziet die niet eens meer zelfstandig kunnen eten en plassen, zoals een groot aantal 'klanten' van de zorginstellingen. Ze hebben zelfs vaak het 'bewustzijn' verloren. Alsnog weigeren artsen en verpleegkundigen steeds maar om te stoppen met behandelen en mensen een waardig einde te gunnen.

In de horeca hoef je niet gefrustreerd thuis te komen om het 'onbewustzijn' van de mensen die je elke dag ziet. Ik weet dat mijn 'klanten' de volgende dag namelijk gewoon een kater hebben en dan weer volledig bij bewustzijn zijn. Ik hoef ook geen empathie te faken of mensen een beetje 'zielig' te vinden. Ik moet er alleen maar voor zorgen dat mensen een toffe avond hebben.
Oud 14-08-2012, 02:24
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ik vind het idee van 'geld is niet het belangrijkte, maar leven en gezondheid' compleet vanzelfsprekend. (...) In de zorg worden levens veel te lang gerekt voor veel te hoge kosten.
Oud 14-08-2012, 14:12
Daantjer
Daantjer is offline
Mensen die veel te lang in leven worden gehouden terwijl ze eigenlijk niet meer weten dat ze leven en zelf ook geen handelingen meer uit kunnen voeren. Dat terwijl ze hartstikke ziek zijn waar ook weer dure medicijnen voor worden aangeschaft, terwijl dit nutteloos is.
Oud 14-08-2012, 15:06
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Mensen die veel te lang in leven worden gehouden terwijl ze eigenlijk niet meer weten dat ze leven en zelf ook geen handelingen meer uit kunnen voeren. Dat terwijl ze hartstikke ziek zijn waar ook weer dure medicijnen voor worden aangeschaft, terwijl dit nutteloos is.
Dat valt in vergelijking met andere landen volgens mij wel mee hoor. Als je doelt op situaties à la Prins Friso.

http://nos.nl/koningshuis/artikel/40...opgegeven.html
Oud 14-08-2012, 21:02
Verwijderd
Ik heb mijn eigen bedrijfje op internet.... op mijn 12e. Maar de inkomsten zijn enorm. Loopt dus uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 08:31
Crosser45
Crosser45 is offline
Citaat:
Ik heb mijn eigen bedrijfje op internet.... op mijn 12e. Maar de inkomsten zijn enorm. Loopt dus uitstekend.
Hoe bedoel je ?
wat voor bedrijf?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 09:04
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je ?
wat voor bedrijf?
Gewoon, ik heb mijn eigen bedrijfje online.

Genaamd: Webdelex/ van den Hoogen Media. (De ene ben ik medewerker)
Hier werk ik dus, en hier geef ik online promotie voor website's.
En maak ik website's en verkoop ik deze.
Dit levert in zo'n 5 dagen (4 uur werken) 100+ euro.

Mvg, Tijmen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Gewoon, ik heb mijn eigen bedrijfje online.

Genaamd: Webdelex/ van den Hoogen Media. (De ene ben ik medewerker)
Hier werk ik dus, en hier geef ik online promotie voor website's.
En maak ik website's en verkoop ik deze.
Dit levert in zo'n 5 dagen (4 uur werken) 100+ euro.

Mvg, Tijmen
Heb je ook een link van die site voor me ??
Mvg theo
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 09:38
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik ben het helaas nog steeds niet met je eens. In de horeca leer je, naast hard te werken, ook veel sociale skills, je leert de invloeden van drank te kennen en je leert veel mensen kennen.

Ik vind het idee van 'geld is niet het belangrijkte, maar leven en gezondheid' compleet vanzelfsprekend. Je moet echter wel je geld kunnen verdienen, en daar is de zorg niet het meest geschikt voor. Verder zijn de meeste zorginstellingen het voorbeeld van hoe het niet moet in de wereld. In de zorg worden levens veel te lang gerekt voor veel te hoge kosten.

De onethische kant van het behandelen van zieken wordt al snel duidelijk als je mensen ziet die niet eens meer zelfstandig kunnen eten en plassen, zoals een groot aantal 'klanten' van de zorginstellingen. Ze hebben zelfs vaak het 'bewustzijn' verloren. Alsnog weigeren artsen en verpleegkundigen steeds maar om te stoppen met behandelen en mensen een waardig einde te gunnen.

In de horeca hoef je niet gefrustreerd thuis te komen om het 'onbewustzijn' van de mensen die je elke dag ziet. Ik weet dat mijn 'klanten' de volgende dag namelijk gewoon een kater hebben en dan weer volledig bij bewustzijn zijn. Ik hoef ook geen empathie te faken of mensen een beetje 'zielig' te vinden. Ik moet er alleen maar voor zorgen dat mensen een toffe avond hebben.
Sociale kills ben ik met je eens, maar dat is denk ik/vind ik wel vergelijkbaar met de zorg. In de zorg heb ik veel contact met de cliënten en hun familie en dat zijn net zo goed de sociale skills als je hebt met klanten die een paar keer per week of minder vaak langskomen. En je leert de invloeden van drank kennen? Als het goed is, weet iedereen toch wel dat door teveel alcohol je hersencellen kapotgaan en, met langdurig gebruik, je lever, slokdarm e.d. ook naar de filistijnen gaan?

Verder vind ik je stelling 'de zorg is niet het meest geschikt voor het verdienen van geld' een twijfelgeval. Het ligt eraan welke functie je hebt en of je het als bijbaan doet (zoals ik) of fulltime. Ik weet wel van collega's die fulltime in de instelling werken, dat het niet echt een vetpot is. Maar ja, dat zijn vaak verzorgenden die een MBO-opleiding (niveau 3) genoten hebben. HBO-opgeleide verpleegkundigen of bijv. de fysiotherapeuten/logopedisten verdienen meer dan de verzorgenden, maar dat ligt aan de hoogte van de opleiding. Artsen verdienen vaak erg goed, dus je stelling klopt ook weer niet helemaal. En trouwens, geld is voor mij absoluut een bijkomend iets, ik zou nooit een baan kiezen voor het geld. Als ik het leuk vind, maakt het mij niet zoveel uit hoeveel ik verdien.

Dat wat je zegt over die 'onethische kant van behandelen', ben ik ook absoluut niet met je eens. In 'mijn' instelling zijn er van de 50 cliënten ongeveer 15 à 20 die niet meer zelfstandig kunnen eten en die wij (ik) dus moet(en) helpen. Verder is het gros incontinent en kunnen ze inderdaad vaak niet meer zelf naar de wc. Maar ik ben het niet met je eens dat veel mensen het bewustzijn verloren hebben, want dat is niet zo. De cliënten, ook al kunnen ze niks meer zelfstandig, weten dondersgoed wie ze verzorgt, wie ze eten geeft, wie er aardig/lief voor ze is en wie niet. Sommigen kunnen niet eens meer praten, maar je merkt echt wel dat ze mensen kennen (zoals verpleging/familie) of dat ze iets fijn vinden. Met het bewustzijn is dan absoluut niets mis. En stoppen met behandeling (m.a.w.: euthanasie) wordt altijd in overleg gedaan met uiteraard artsen en familie, daar beslist de verpleging absoluut niet zelf over. En waarom zou je een leven ook gaan beëindigen als mensen nog gewoon eten/drinken? Dan valt er toch niks op te geven? De familie is altijd hartstikke blij als ze de cliënten weer zien en dat is gewoon een teken dat het nog redelijk gaat.

En ja, wat je als laatste zegt, ach, dat is maar hoe ieder mens in elkaar zit hè. Ik vind het fijn als ik mensen gewoon kan helpen met eten en als ik een activiteit met ze kan doen, zoals een bordspelletje, geheugentraining of tafelvoetbal. Als ik zie dat zij het leuk hebben, word ik ook meteen weer gelukkig. En ach, dat met empathie, tsjaa, dat is gewoon wie je bent hè. Ieder z'n eigen ding.

Lange reactie btw.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 15:49
grapjurk
grapjurk is offline
ik werk in een rozenkwekerij is opzich geen vreselijk werk, je sloopt alleen je armen ermee. maar er is altijd werk en het verdient wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 21:33
rrickk
rrickk is offline
Vakkenvuller bij c1000
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 10:39
JVV079
JVV079 is offline
Citaat:
Vakkenvuller bij c1000
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 15:44
Silvano08
Silvano08 is offline
Afwasser en keukenhulp bij Sorrento (Italiaans restaurant in Lelystad).
Met citaat reageren
Oud 07-10-2012, 19:22
Visser23
Visser23 is offline
Ik doe aan vakken vullen bij Jumbo Supermarkten. Verdient niet super veel, maar heb wel erg leuke collega's. Zou ook nog wel eens willen werken in de horeca, gewoon als bijbaantje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten