![]() |
|
Verwijderd
|
Hoeveel besteden wij hier met z'n allen aan bekeuringen?
Het is de bedoeling dat degene die z'n boetes post het optelt bij het totaalbedrag uit de vorige post. En even voor de handigheid: - Een lijstje met de huidige boetebedragen. - Een lijstje met de huidige boetebedragen voor snelheidsovertredingen. - En het topic van 2010. - Het topic van 2011. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Is dat trouwens een Nederlands boetebedrag of een Belgisch?
Boetebedragen uit de OP kloppen niet echt, tarieven zijn per 1 januari 2012 - in sommige gevallen fors - gestegen maar staan volgens mij (nog) niet op de site. RTL had wel een overzicht met nieuwe boetebedragen, maar het complete overzicht staat zijwaarts in PDF ![]()
|
Een rechter heeft inderdaad bij één geval daarover geoordeeld en gezegd dat het niet aan de orde was, maar wat ik uit verdere discussies op kunnen opmaken is dat het ze nog niet verboden is gemaakt en ze gewoon mogen innen. Je kunt wel bezwaar maken, alleen moet dat als ik het goed begrijp op dezelfde manier als die vent dat heeft gedaan; eerst een aantal aanmaningen over die administratiekosten binnen laten komen en dan pas mag je het voor laten komen anders doen ze er niets mee. Kan er ook naast zitten hoor
![]() Maar een bezwaarbriefje kan je natuurlijk altijd proberen, gewoon zorgen dat je die uitspraak en zo er goed en helder inzet. Wie weet ![]() En de sites in de OP zijn geüpdate, dus de links leiden naar de huidige boetebedragen ![]()
|
Verwijderd
|
Administratiekosten mogen inderdaad niet meer. Het CJIB vindt het echter een "individuele zaak" (terwijl de uitspraak dit nu juist niet individueel meer maakt, maar goed) en blijft het daarom gewoon vragen. Kortom: boetebedrag betalen minus administratiekosten en een briefje erachteraan.
|
![]() |
|
![]() |
Even over de betalingstermijn.
Ik heb gewoon niet goed gekeken, en kwam er achter dat ik de 12e een boete betaald had moeten hebben. Ik was er heilig van overtuigd dat dat de 18e was. Maar goed, boete betaald. Maar krijg ik nu dus een verhoging vanwege te laat betalen? Iemand die daar ervaring mee heeft? ![]() Bietje suf, uiteraard... |
![]() |
|
Ik verwacht een boete
![]() Zondag in Amsterdam viel m'n auto stil, niet meer aan de praat te krijgen. Ik was er van overtuigd dat het de distributieriem was, het was z'n tijd. Geen ANWB (hadden toch niks kunnen doen) maar een vriend gevraagd de auto naar de dichtsbijzijnde garage te slepen. Achteraf niet zo slim, betaald parkeerzone en de auto is pas dinsdag door de sloop opgehaald... Maandag de parkeerdienst Amsterdam gebeld waar een onverschillig wijf me vertelde niets voor me te kunnen doen. Ik ben benieuwd of de drie briefjes "AUTO DEFECT" onder de voorruit nog enig nut hebben gehad... |
![]() |
||
Citaat:
Ach, mocht er een bon van komen zal ik dit tranentrekkende verhaal als bezwaar opdienen, knappe jongen die me dan geen gratie geeft... |
![]() |
|
|