![]() |
||
Citaat:
@nick12339: een tondeuse koop je voor €20,- ofzo bij de kruidvat/kijkshop/etc., en daar kun je je schaamhaar prima mee korthouden. Schaar kan ook natuurlijk, maar dat is misschien wat onhandig. Als je het er helemaal af wil hebben (door met een mesje te scheren), knip het haar dan eerst kort met een schaar of scheer het kort met een tondeuze, voordat je met scheergel en een scheermesje in de weer gaat. Zorg er voor dat de huid goed vochtig is en gebruik een scherp mesje en scheergel (en wees voorzichtig ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt het knippen als je dat prettig vindt. Je kunt ook scheren met een scheermesje. Het ligt maar net aan jou voorkeur. Als je besluit om alles kaal te scheren, dan kun je het beste na het scheren je zaakje insmeren met een vochtinbrengende crème. Dat zorgt ervoor dat je minder irritatie krijgt. En ik had alleen in het begin last van jeuk en irritatie. Nu is mijn lichaam eraan gewend en heb ik nauwelijks nog ergens last van na het scheren. Zeker niet als ik een crème gebruik. |
![]() |
||
Citaat:
Wel is het natuurlijk iets duurder, maar dat vind ik niet zo erg.
|
![]() |
Ik ben overgestapt op een chinese tondeuze van een paar euro. Lekker kort, geen irritaties en gewoon eventjes de tondeuze natijd schoonmaken.
Werkt goed enkel kun jeje balzak niet scheren, die huid is te zacht en soepel dus heb je kans dat jeje verwond. en het is gewoon super makkelijk, trouwens wel even iets eronder leggen als je het doet, anders word het nogal rommelig. Meestal pak ik even de stofzuiger en zuig ik het op
|
![]() |
Het handigst vind ik die speciale tondeuses/scheerapparaatjes op batterijen die je ook nat kan gebruiken, en die speciaal ontworpen zijn voor de rest van je lichaam; Bij Phillips heet dat de Bodygroom TT2039 of 2040, maar die vind ik nogal duur. Ook Grundig heeft er een, die goedkoper is. Je kan 't onder de douche gebruiken, dat is wel zo handig dat je huid al zachter is van 't water en dat de kleine haartjes snel wegspoelen. Als de haren redelijk lang zijn, kan je wel best tevoren gewoon met een schaar alles kortwieken.
Een gewoon scheermesje (handmatig) is ook mogelijk, maar je moet hééél voorzichtig zijn. Ik zou gaan voor de tondeuse. |
![]() |
|
Ik scheer het gewoon met een goedkoop scheermesje en scheerschuim
![]() ![]() Oh en het groeit wel echt extreem snel terug. Heb na 2 dagen al weer kleine zwarte haartjes zitten en daarna snel al weer een redelijke bos haha ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraag / probleem scheren schaamhaar man bitterkoek29 | 14 | 21-05-2016 09:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Schaamhaar (onzeker met sporten) Elisaatje97 | 8 | 13-06-2012 15:49 | |
Seksualiteit |
Schaamhaar (onzeker met sporten) Elisaatje97 | 8 | 10-06-2012 15:54 | |
Lifestyle |
Schaamhaar Scheren & cultuur supergirl#1 | 1 | 25-09-2009 09:06 | |
Seksualiteit |
Scheer jij je schaamhaar? tripple | 5 | 24-04-2006 17:37 | |
Seksualiteit |
Creatief met schaamhaar tjeu | 46 | 02-11-2003 17:33 |