Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2012, 18:22
Verwijderd
Hey iedereen, ik ben terug van weggeweest :3
Nu heb ik een vraagje, Ik heb een flinke bos schaamhaar
En ik wil het gaan scheren, ik durf het niet zo snel met een scheermesje (ik heb zo`n scheerapparaat van gillete met trilfunctie) ik ben bang dat ik misschien irritatie krijg of ontstekingen, ik heb het nog nooit gedaan dus ben niet ervaren en ben daar dus bang voor.

Is er een andere manier om het te scheren? we hebben geen tondeuse , kan ik t misschien gewoon 'kort' knippen met een schaar ofzoiets? want het hoeft van mij niet helemaal kaal hoor

Alsjeblieft reageer snel

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:24
Verwijderd
Je kunt het prima kort knippen met een schaar.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:27
Verwijderd
Ziet dat er dan niet raar uit misschien?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:34
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nope, gewoon kortknippen!
en zoieso als het er raar uitziet groeit het binnen een weekje ofzo wel weer terug x)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 18:35
Verwijderd
okeej , probeer straks wel ff
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 20:56
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Het kan wel ontzettend gaan jeuken als je het knipt, als ik jou was zou ik het scheren, mits je voorzichtig bent.
Oud 16-07-2012, 23:23
Em.
Em. is offline
Citaat:
Het kan wel ontzettend gaan jeuken als je het knipt, als ik jou was zou ik het scheren, mits je voorzichtig bent.
Andersom toch juist? Het lijkt me dat als je het knipt er op zich niet heel veel verandert, behalve de lengte dan, terwijl als je het scheert het juist kan gaan jeuken.
Oud 17-07-2012, 10:11
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Andersom toch juist? Het lijkt me dat als je het knipt er op zich niet heel veel verandert, behalve de lengte dan, terwijl als je het scheert het juist kan gaan jeuken.
Dit inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 10:53
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Oh, bij mij gaat het vooral jeuken als het kort is, niet per see gelijk na het scheren maar een paar dagen later als het begint te groeien. Zelf gebruik ik het liefst ontharingscrème.
Oud 17-07-2012, 10:57
Verwijderd
Nou over het algemeen heb je veel meer kans op jeuk bij scheren t.o.v. knippen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 11:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, bij mij gaat het vooral jeuken als het kort is, niet per see gelijk na het scheren maar een paar dagen later als het begint te groeien. Zelf gebruik ik het liefst ontharingscrème.
In de schaamstreek kun je beter geen ontharingscreme gebruiken omdat de huid daar dunner/gevoeliger is.

@nick12339: een tondeuse koop je voor €20,- ofzo bij de kruidvat/kijkshop/etc., en daar kun je je schaamhaar prima mee korthouden. Schaar kan ook natuurlijk, maar dat is misschien wat onhandig.

Als je het er helemaal af wil hebben (door met een mesje te scheren), knip het haar dan eerst kort met een schaar of scheer het kort met een tondeuze, voordat je met scheergel en een scheermesje in de weer gaat. Zorg er voor dat de huid goed vochtig is en gebruik een scherp mesje en scheergel (en wees voorzichtig ).
Oud 17-07-2012, 16:31
Verwijderd
Citaat:
In de schaamstreek kun je beter geen ontharingscreme gebruiken omdat de huid daar dunner/gevoeliger is.

@nick12339: een tondeuse koop je voor €20,- ofzo bij de kruidvat/kijkshop/etc., en daar kun je je schaamhaar prima mee korthouden. Schaar kan ook natuurlijk, maar dat is misschien wat onhandig.

Als je het er helemaal af wil hebben (door met een mesje te scheren), knip het haar dan eerst kort met een schaar of scheer het kort met een tondeuze, voordat je met scheergel en een scheermesje in de weer gaat. Zorg er voor dat de huid goed vochtig is en gebruik een scherp mesje en scheergel (en wees voorzichtig ).
Ik vond vandaag toevallig een Trimmer en een Tondeuse, ik weet niet op welke stand ofietsdergelijks, ik zie wel een keertje thanks voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 17-07-2012, 17:39
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Harsen xd
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 14:48
Verwijderd
Ik knip het altijd zo kort mogelijk en voor de rest doe ik er weinig aan. Voor het zwemmen en in de vakantie scheer ik het altijd wel (dagelijks, ivm met ongelooflijke jeuk als het gaat groeien) weg.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 18:24
Verwijderd
Citaat:
scheren zorgt ervoor dat het nog meer jeukt..
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 08:28
UndercoverG
UndercoverG is offline
ik knip het altijd gewoon zo kort mogelijk af
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 18:53
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Dit. Ontharingscrème is echt troep. Je kunt dat beter niet gebruiken.

Je kunt het knippen als je dat prettig vindt. Je kunt ook scheren met een scheermesje. Het ligt maar net aan jou voorkeur. Als je besluit om alles kaal te scheren, dan kun je het beste na het scheren je zaakje insmeren met een vochtinbrengende crème. Dat zorgt ervoor dat je minder irritatie krijgt.

En ik had alleen in het begin last van jeuk en irritatie. Nu is mijn lichaam eraan gewend en heb ik nauwelijks nog ergens last van na het scheren. Zeker niet als ik een crème gebruik.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 12:29
Verwijderd
Niet om het een of ander hoor, maar je hebt toch gewoon speciale ontharingscrème voor schaamhaar , of in ieder geval voor de bikinilijn?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 10:59
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Niet om het een of ander hoor, maar je hebt toch gewoon speciale ontharingscrème voor schaamhaar , of in ieder geval voor de bikinilijn?
Ja, ik vind het zelf heel handig hoor. Geen sneetjes, geen rode plekken, geen ingegroeide haartjes, geen haren die je vergeet en vooral geen jeuk als het weer begint te groeien.
Wel is het natuurlijk iets duurder, maar dat vind ik niet zo erg.
Oud 05-10-2012, 00:18
rrickk
rrickk is offline
Ik scheer rond mijn penis altijd alles kaal en laat het dan weer even groeien
Met citaat reageren
Oud 05-10-2012, 14:28
-Richard-
-Richard- is offline
Ik ben overgestapt op een chinese tondeuze van een paar euro. Lekker kort, geen irritaties en gewoon eventjes de tondeuze natijd schoonmaken.
Werkt goed enkel kun jeje balzak niet scheren, die huid is te zacht en soepel dus heb je kans dat jeje verwond.

en het is gewoon super makkelijk, trouwens wel even iets eronder leggen als je het doet, anders word het nogal rommelig. Meestal pak ik even de stofzuiger en zuig ik het op
Oud 23-10-2012, 20:28
Panorama
Panorama is offline
Het handigst vind ik die speciale tondeuses/scheerapparaatjes op batterijen die je ook nat kan gebruiken, en die speciaal ontworpen zijn voor de rest van je lichaam; Bij Phillips heet dat de Bodygroom TT2039 of 2040, maar die vind ik nogal duur. Ook Grundig heeft er een, die goedkoper is. Je kan 't onder de douche gebruiken, dat is wel zo handig dat je huid al zachter is van 't water en dat de kleine haartjes snel wegspoelen. Als de haren redelijk lang zijn, kan je wel best tevoren gewoon met een schaar alles kortwieken.

Een gewoon scheermesje (handmatig) is ook mogelijk, maar je moet hééél voorzichtig zijn. Ik zou gaan voor de tondeuse.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 21:08
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik scheer het gewoon met een goedkoop scheermesje en scheerschuim Werkt prima, de eerste 1, 2 keer dat ik het geschoren had kon het af en toe wel eens jeuken maar nu heb ik daar nooit last van. Met een schaar kan het volgens mij wat sneller fout gaan, ik spreek uit ervaring

Oh en het groeit wel echt extreem snel terug. Heb na 2 dagen al weer kleine zwarte haartjes zitten en daarna snel al weer een redelijke bos haha
Oud 25-10-2012, 16:23
ColdKees
ColdKees is offline
Wat je in elk geval NIET moet doen is van die ontharingscreme :-S trust me on this one....
Sinds die misstap gebruik ik zelf gewoon zo'n gilletemesje, zonder zeep want dan zie ik beter waar ik scheer. Gewoon rustig doen dan gaat het prima en wordt 't lekker glad
Met citaat reageren
Oud 25-10-2012, 16:29
Martiño
Martiño is offline
Op de verpakking van ontharingscrème staat ook dat je die niet moet gebruiken voor het gezicht en de schaamstreek...
Oud 28-10-2012, 10:53
Verwijderd
scheermesje of gewoon laten zitten
niemand ziet het toch tenzij je naakt wilt lopen op straat o_O

Laatst gewijzigd op 29-10-2012 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 23:05
haxordraxortje
haxordraxortje is offline
Je balzak straktrekken en scheren, beste als je dit doet tijdens het douchen.
Zorg ervoor dat de oppervlakte strak is voordat je er met een scherp object eroverheen gaat, anders loop je de komende 3 dagen alsof er een stalen kegel in je broek ligt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten