Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2011, 12:53
Carn
Carn is offline
wie speelt m nog meer?
Oud 10-10-2011, 12:58
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Morgen krijg ik hem pas Vanochtend is hij verzonden dus..
Oud 12-10-2011, 14:42
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Geniaal spel. Probeer nu Sif te slopen maar wat een rotbeest is dat zeg .
Oud 12-10-2011, 19:47
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Wat een geniaal kutspel <3 Ik ben zo gefrustreerd! Ik hou van dark souls XD
Oud 13-10-2011, 09:55
Carn
Carn is offline
heb nog niet heel veel kunnen spelen, nu bezig om die Drake Sword te krijgen.
Oud 13-10-2011, 19:32
Mobius
Mobius is offline
Ik probeer Chaos Witch Quelaag te slopen. Ik denk dat het vanavond nog wel gaat lukken. Dan ring ik die tweede Bell of Awakening en kan ik eindelijk naar Sen's Fortress en het geniale Anor Londo
Oud 13-10-2011, 19:36
Mobius
Mobius is offline
Trouwens, Carn, bespaar je de Drake Sword, hij is nogal overrated en vooral erg traag. Ga vanuit de Firelink shrine met de lift naar beneden (New Londo Ruins) Daar beneden (aan het begin) is nog een gebouw met een lift. Neem die lift en je komt bij de Valley of Drakes. Volg het pad en je komt bij The Undead Dragon. Hij slaapt, maar wordt wakker als je Astora's Straight Sword oppakt. Daarna is het gewoon een kwestie van wegrennen. Dat zwaard doet 80 physical én 80 magic damage en is gewoon te upgraden via Twinkling Titanite (en dat kan je weer ruilen met Snuggly in Northern Undead Asylum Revisited). Ik heb hem nu +3 en hij doet 104 phys en 104 magic, een stuk snellere attackrating en hij heeft een thrust attack met een behoorlijke range. Sindsdien heb ik de Drake Sword niet meer aangeraakt. Hou wel rekening met de 10 str, 10 dex, 14 faith requirement.
Oud 13-10-2011, 19:38
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Geniaal spel. Probeer nu Sif te slopen maar wat een rotbeest is dat zeg .
Nadat ik voor de vijfde keer werd geslacht heb ik het tijdelijk opgegeven, mede omdat ik die shortcut naar hem toe nog niet "gekocht" heb. Heb nog even wat meer HP en/of betere gear nodig.
Oud 14-10-2011, 08:36
Carn
Carn is offline
hmm, 80+ physical doe ik volgens mij al gewoon met munne scimitar (Wanderer); maar ik zal eens gaan kijken; had een klein rondje gelopen in New Londo Ruins maar was dus nogal wat underleveled. Momenteel even aan het grinden in Undead Burg
Oud 14-10-2011, 09:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Nadat ik voor de vijfde keer werd geslacht heb ik het tijdelijk opgegeven, mede omdat ik die shortcut naar hem toe nog niet "gekocht" heb. Heb nog even wat meer HP en/of betere gear nodig.
Die shortcut helpt wel bij het farmen van souls. Je hebt hem in een minuutje of 4 terugverdiend .
Oud 14-10-2011, 10:08
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Oh en de straight astoria sword kan je alleen bij als je de master key hebt.
Oud 14-10-2011, 17:16
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
hmm, 80+ physical doe ik volgens mij al gewoon met munne scimitar (Wanderer); maar ik zal eens gaan kijken; had een klein rondje gelopen in New Londo Ruins maar was dus nogal wat underleveled. Momenteel even aan het grinden in Undead Burg
80 phys + 80 mag is toch niet te versmaden

Maargoed, het is een handig zwaardje voor straks in Blighttown (poisongebied, gruwelijk vervelend).

Quelaag is dood trouwens, en ben nu in Sen's Fortress. Die ga je frustrerend vinden. Heb nu ook de lightning spear, 160 phys en 160 light damage, én je kan blocken en aanvallen tegelijk. Echt een ideaal wapen.

Citaat:
Die shortcut helpt wel bij het farmen van souls. Je hebt hem in een minuutje of 4 terugverdiend .
20.000 souls? Nou ben ik benieuwd

Citaat:
Oh en de straight astoria sword kan je alleen bij als je de master key hebt.
De enige juiste gift Of je moet black firebombs kiezen zodat je The Asylum Demon kan verslaan zonder weg te rennen, dan krijg je z'n hamer
Oud 15-10-2011, 14:05
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
quelaag is een hoer.. 40k souls kwijt geraakt door een domme actie G_G
Oud 17-10-2011, 10:13
Mobius
Mobius is offline
Als je Quelaag moelijk vindt, probeer Ornstein & Smough
Heb nu Sen's Fortress, Anor Londo (echt een mooi level) en The Duke's Archives doorlopen, inclusief bossfights. Ben nog steeds tevreden met m'n lightning spear. Ik geloof dat ik er al meer dan 50 uur in heb zitten en ben nog maar op de helft van de storyline, en misschien pas op 10% van alles wat je kan vrijspelen. Kwaliteit voor m'n geld dus. Ik denk dat ik straks weleens de New Londo Ruins kan gaan checken, die wraiths werden me eerst constant fataal...
Oud 17-10-2011, 10:37
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
20.000 souls? Nou ben ik benieuwd
Als je de forest inrent en daar even een rondje maakt zodat de cleric, een fighter en een thief achter je aanrennen, dan weer terugrent naar de ingang en naast de trap gaat staan bij de afgrond zit er een foutje in de AI waardoor ze via de trap van boven willen aanvallen en allemaal de afgrond inrennen. =6000 souls in een minuutje.
Oud 17-10-2011, 10:51
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als je de forest inrent en daar even een rondje maakt zodat de cleric, een fighter en een thief achter je aanrennen, dan weer terugrent naar de ingang en naast de trap gaat staan bij de afgrond zit er een foutje in de AI waardoor ze via de trap van boven willen aanvallen en allemaal de afgrond inrennen. =6000 souls in een minuutje.
Haha, nice

Ik heb die crest of Artorias ook maar gekocht, was wel zo handig om Sif asap te verslaan.
Ik zal die run eens een paar keer doen, bedankt
Oud 19-10-2011, 17:48
Verwijderd
Ik heb Demon's Souls gespeeld.
Ik hou wel van een beetje uitdaging maar na bepaalde tijd heb ik mn controller bijna in de hoek gesmeten :')
Nee, mijn game is het niet.
Ik ga liever voor Skyrim en Uncharted 3
Met citaat reageren
Oud 20-10-2011, 12:50
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Dark Souls vind ik een stuk makkelijker dan Demon's Souls. Of ik ben gewoon beter geworden, dat kan ook .
Oud 24-10-2011, 09:08
Carn
Carn is offline
Heb gisteren weer wat metertjes kunnen maken..ben nu pas in Blighttown, dus nog genoeg te doen. Wel een tijdje zitten levelen in The Depths, de ratten droppen vrij vaak humanity en een paar keer co-op de boss verslaan leverde al snel een goeie 50k souls op
Oud 24-10-2011, 09:25
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
whatthefack is darksouls??/
Oud 24-10-2011, 18:22
Issun
Issun is offline
Lijkt me wel een vet spel, dit. Als ik genoeg heb van Skyrim zijn er alweer een paar maanden voorbij en dan is Darks Souls wel genoeg afgeprijsd om 'm te halen, denk ik.
Oud 25-10-2011, 16:20
Verwijderd
Net de gargoyles gewhipped, geen idee waar ik nu heen moet.

Capra demon schopt mijn ass nog vrij hard (ook met drake sword) en waar anders heen.

Black Knight op de toren bij de bridge-drake is ook als troll-encounter neergezet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2011, 09:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Net de gargoyles gewhipped, geen idee waar ik nu heen moet.

Capra demon schopt mijn ass nog vrij hard (ook met drake sword) en waar anders heen.

Black Knight op de toren bij de bridge-drake is ook als troll-encounter neergezet.
Capra Demon, die geeft je de Key to the Depths (en daar moet je doorheen richting Blighttown) Maar die vond ik wel een beetje te lastig in verhouding met de andere bosses, maar hij is best te doen. De eerste paar seconden zijn het belangrijkste, je moet er langs weten te komen en bij voorkeur de trap omhoog, daar 1 of 2 honden killen. Hij komt je dan achterna. Maar als je dan omlaag laat vallen heb je even tijd om te healen, en dan valt Capra achter je aan. Hij is dan een paar seconden stunned, dus dan kan je m een keer of 5 raken. En dan ren je weer de trap op, etc.

Misschien ook even levelen voor resistance en endurance, en een goed schild vinden.
Oud 26-10-2011, 09:50
Carn
Carn is offline
absurd trouwens, die japanner die het in 1,5 uur uitspeelt
Oud 26-10-2011, 12:23
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
absurd trouwens, die japanner die het in 1,5 uur uitspeelt
Dit wil ik zien als ik hem zelf heb uitgespeeld .
Oud 27-10-2011, 19:49
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Demon´s souls is ook uitgespeeld in 54 minuten.. ziek hoor ..

Dark Souls net uitgespeeld, 50 uurtjes. Heb er achteraf gezien toch redelijk lang over gedaan bij bepaalde stukken
Oud 31-10-2011, 10:38
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Capra Demon, die geeft je de Key to the Depths (en daar moet je doorheen richting Blighttown) Maar die vond ik wel een beetje te lastig in verhouding met de andere bosses, maar hij is best te doen. De eerste paar seconden zijn het belangrijkste, je moet er langs weten te komen en bij voorkeur de trap omhoog, daar 1 of 2 honden killen. Hij komt je dan achterna. Maar als je dan omlaag laat vallen heb je even tijd om te healen, en dan valt Capra achter je aan. Hij is dan een paar seconden stunned, dus dan kan je m een keer of 5 raken. En dan ren je weer de trap op, etc.

Misschien ook even levelen voor resistance en endurance, en een goed schild vinden.
Capra Demon is optioneel, je hebt de sleutel voor the Depths niet nodig als je in Blighttown wil komen. Als je vanuit Firelink Shrine de lift naar New Londo Ruins neemt en je daar aan het begin het volgende liftgebouwtje in loopt kom je uit in The Valley of Drakes, daar ga je over de brug heen en in de grot, dan zit je ook in Blighttown en nog redelijk dichtbij de bonfire ook

Ik heb hem een paar dagen terug uitgespeeld, maar ik moet nog zoveel vrijspelen. Heel veel sorceries, heel veel pyromancies, miracles, wapens, upgrades, en ben pas characterlevel 92.

Ik speel nu met een lightning spear +5 (444 dmg) maar die heeft geen synergists met statpoints. Eigenlijk ben ik wel geïnteresseerd in Greatsword of Artorias (veel phys dmg, veel mag dmg, scaled met str, dex, faith en mag, en is ook nog eens divine, zodat die skeletten blijven liggen). Dit samen met Greatshield of Artorias (stability 88, no more pain) lijkt me best über op latere levels.

Zit nu weer in m'n nieuwe cycle. Nu op jacht naar Twinkling Titanite voor wat armor upgrades. (gebruik nu nog Havel's Helm, Gold-Hemmed armor, Gold-Hemmed skirt en Tattered Cloth manchette +9). Dat samen met m'n Black Knight Greatshield +10 zorgt voor behoorlijk wat defense.

Wat betreft makkelijker/moeilijker dan Demon's Souls: ik vind de bossfights intenser en moeilijker dan bij Demon's Souls, dat spel had maar 2 (redelijk) moeilijke bazen (King Allant en Maneater). Ik vind het wel prettig dat het hele World Tendency en Character Tendency is komen te vervallen. Je moest in Demon's Souls wel heel erg op je tellen passen anders was heel je gamecycle verneukt.

Het spel is wel een flink stuk groter en uitgebreider dan Demon's Souls, de omgevingen zijn mooier, groter en diverser, er zijn meer verschillende soorten vijanden, wapens, armor, magic. Het hele Pyromancy-begrip is geweldig, omdat er zoveel van zijn. Het bonfire-principe is goed uit de verf gekomen en de Covenants vind ik ook erg geslaagd. Multiplayer is geniaal als vanouds. Hopelijk maken ze hier een serie van
Oud 31-10-2011, 15:45
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Quelaags furysword is ook nice xD maar dat is denk ik fijn op je eerste playthrough. Iemand al de speedrun van 1:30uur gezien xD
Oud 31-10-2011, 18:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Capra Demon is optioneel, je hebt de sleutel voor the Depths niet nodig als je in Blighttown wil komen. Als je vanuit Firelink Shrine de lift naar New Londo Ruins neemt en je daar aan het begin het volgende liftgebouwtje in loopt kom je uit in The Valley of Drakes, daar ga je over de brug heen en in de grot, dan zit je ook in Blighttown en nog redelijk dichtbij de bonfire ook
Ah, ik werd toen in den beginne al snel genekt door een ghost dus ben daar eigenlijk verder nog niet geweest.
Oud 31-10-2011, 19:25
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Quelaags furysword is ook nice xD maar dat is denk ik fijn op je eerste playthrough. Iemand al de speedrun van 1:30uur gezien xD
Quelaag's Furysword heb ik net gemaakt. Ben nu bij NG+ Ornstein & Smough, en nu wil ik Ornstein als laatste. Niet aan te raden als je lichtgeraakt bent of niet tegen je verlies kan want die controller vliegt alle kanten op (Furysword is goed vanwege de non-fire-resistant Ornstein, die een pain in the ass is)
Oud 31-10-2011, 19:31
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ah, ik werd toen in den beginne al snel genekt door een ghost dus ben daar eigenlijk verder nog niet geweest.
Je hoeft gelukkig niet langs de ghosts. In principe is het de makkelijkste route naar Blighttown.

Zelf heb ik een bloedhekel aan Blighttown. De vijanden zijn vervelend, er zijn talloze doodvalmogelijkheden en de bodem is een poisonswamp. Het enige positieve is dat, wanneer je lid bent van de Forest Covenant, Shiva of the East beneden spawnt. Aan de andere kant van de houten omheining staat z'n bodyguard, een semi-invisible ninja. Slacht hem en hij dropt de Dark Wood Grain Ring. Hiermee kan je ninjaflips maken ipv rollen, is een stuk sneller en je kan dat tot 50% van je equip burden. M.a.w. sneller voortbewegen + zwaardere armor dragen. Ik gebruik die + Cloranthy Ring (stamina recovery) en het is absoluut de moeite waard.
Oud 01-11-2011, 14:45
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Pff.. Wil nog wel wat spelen maar uncharted 3 is onderweg
Oud 14-11-2011, 19:10
Mobius
Mobius is offline
Nu:

Mask of the Child
Armor, Gauntlets en Leggings of the Giant (+5)
Lightning Zweihander +5 (721 dmg)
Greatshield of Artorias +5
Darkwood Grain Ring
Ring of Favor and Protection

Snel bewegen, perfecte defense en schild en veel hp+stamina. Ook erg fijn PVP!
Oud 16-11-2011, 17:48
Verwijderd
Ik kan vanuit new londo niet de drake valley in. Geval van geen master key?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 10:44
Mobius
Mobius is offline
Master key heb je inderdaad nodig om vanuit New Londo in the Valley te komen. Tenminste, via de shortcut. Als je het water in New Londo hebt laten wegstromen kan je via de bodem ook in the Valley komen. En vanuit Blighttown. En vanuit Darkroot Basin (shortcut via Undead Parish, Darkroot Garden en dan meteen rechts, pad naar beneden volgen)

Het schijnt dat je in de volgende patch de Master Key kan kopen van Domnhall of Zena (die merchant vlakbij the Gaping Dragon) op het moment dat hij in Firelink Shrine zit.
Oud 17-11-2011, 13:33
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik moet echt weer eens verder, maar er zijn zoveel gave games de laatste tijd .
Oud 17-11-2011, 23:47
Verwijderd
Capra demon = deaud.

En de titanite demon ook; geen pijlen/bolts meer maar... Boeiend! Hij had nog een klein stukje HP over dus ik had zoiets van

Nu bij de gaping dragon, welke wel weer een tandje hoger is qua HP/damage.
Zelfs de drake sword, "my loyal crutch", trekt het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 11:26
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Capra demon = deaud.

En de titanite demon ook; geen pijlen/bolts meer maar... Boeiend! Hij had nog een klein stukje HP over dus ik had zoiets van
[afbeelding]

Nu bij de gaping dragon, welke wel weer een tandje hoger is qua HP/damage.
Zelfs de drake sword, "my loyal crutch", trekt het niet.
Heb je Lautrec bevrijd? (vlakbij de Bell Gargoyles) En met Solaire gepraat? Die kan je allebei summonen. Maakt het wel makkelijker.

En zorg dat je achter hem blijft. Focus op z'n staart en hak hem zo snel mogelijk af. Back off als ie springt en als ie z'n tanden in de grond slamt moet je aan z'n achterkant staan. Drake Sword zou prima moeten zijn voor dat gevecht.
Oud 18-11-2011, 15:39
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ook uitkijken voor zijn adem. Blijkbaar kan hij goed wapens kapot maken xD
Oud 20-11-2011, 13:39
Verwijderd
Goddamn wat zuigt blighttown :/
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 14:07
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Goddamn wat zuigt blighttown :/
Niet vanuit The Depths gaan, gewoon via Valley of Drakes.

Ben nu veel Kiln of the First Flame PvP aan het doen. Max hp, max stamina, max poise en dan dual hand ultra greatsword + great combustion als back-up werkt voortreffelijk. Van de 50 matches misschien 5-6 verloren.
Oud 20-11-2011, 15:46
Verwijderd
Zijn die drakes wel te hebben dan rond level 30?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 16:15
Mobius
Mobius is offline
Als je de Master Key hebt kan je in Blighttown komen zonder drakes tegen te komen. Als je via Darkroot Basin gaat kom je 2 drakes tegen, maar die hebben slechts een hele korte aggro dus je kan daar makkelijk voorbij rennen (gewoon links aanhouden).
Oud 20-11-2011, 17:06
Verwijderd
Geen master key maar dan ga ik dat eens proberen

Anyway, speren zijn chill dus?

Maakt het nog uit welke: keuze uit een gewone speer, winged spear of Partisan.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 21:02
Mobius
Mobius is offline
Tussen de gewone spear en winged spear zit weinig verschil. Partisan heb ik nog nooit gebruikt maar wel een Pike, en die heeft wat andere runningmoves en strong moves.

In Sen's Fortress vind je de Lightning Spear en die ga je erg prettig vinden op je eerste playthrough. Sowieso kan je je achter je schild verstoppen TERWIJL je aanvalt maar het ding doet ook nog eens massive damage, vooral upgraded. Maar verpest er geen titanite slab aan, dat is ie dan weer net niet waard.
Oud 20-11-2011, 21:04
Mobius
Mobius is offline
Trouwens, de Lightning Bandit Knife is ook handig, vooral met backstabs en ripostes, massive damage. Weegt niets, valt snel aan, kost bijna geen stamina, derde hit doet massive bleed damage. Het heeft alleen geen range.
Oud 20-11-2011, 21:41
Verwijderd
Wel ik heb hem nu op +6, ding begint de drake sword al aardig voorbij te steken qua damage, zal ik er iets anders van maken dan? Blessed/Magical of raw?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 21:58
Mobius
Mobius is offline
Je bedoelt de gewone spear? Gewoon tot +10 brengen, is wel even voldoende om Quelaag mee te mollen (voor de rest voornamelijk light armor, je hebt snelheid en dodge-vermogen nodig). Daarnaast altijd voornamelijk voor lightning gaan tenzij je de catacombs in gaat, dan is holy/divine the way to go.
Oud 25-11-2011, 00:03
Verwijderd
Zo, redelijk hard doorgetrapt: boss genocide gepleegd:
Quelaag? Dood. Easy trouwens.
Hydra? Dood
Black knight onderin undead asylum? Dood.
Katten? Dood.

Blighttown is een kwestie van even doorgrinden tot je niet meer kapotgaat (althans, hard) aan die toxin snipers.
Upgraded eagle shield + wolf ring = poise -> hoog.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 18:46
Mobius
Mobius is offline
Ik ben benieuwd wat je van Ornstein & Smough vindt. Samen met de Four Kings vind ik dat de moeilijkste baas (op de eindbaas na dan, die gunt je geen seconde rust).

Ik heb ontdekt dat een Demon Great Machete +15 + Great Magic Weapon iets van 948 damage doet. Ik ben wat met parrying/riposte aan het oefenen en in PvP is dat wapen vaak een one hit kill. Werkt ook goed tegen diezelfde eindbaas.
Reageren

Regels voor berichten