Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2012, 09:00
Verwijderd
Wie denkt dat minder eten zonder te sporten effectief is, die heeft het helaas mis. Het lichaam kan het verteringsptoces alleen goed in werking stellen, wanneer er o.a. intensief word beweegd met combinatie van afwisselende aangepaste maaltijden en minimaal 1,5 liter water per dag te drinken. Sporten is daarom een pré voor een goede balans voor het lichaam. Door minder te eten word het verteringsproces trager, omdat het niks te verbranden heeft (te vergelijken met een auto die niet zonder benzine kan rijden)
Je consumering van kcal. word bepaald aan de dagelijkse bezigheden. Iemand die niet veel beweegd heeft minder voedsel nodig in tegenstelling tot iemand die veel beweegd. Wanneer dit patroon afwijkt van elkaar door veel te eten en weinig te bewegen komt aan. Andersom ook bij te weinig eten en te veel bewegen. Het is daarom belangrijk om een goede balans te vinden tussen de dagelijkse bezigheden en de hoeveelheid consumering van voedsel.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die met dit probleem herkennen er anders over denken of een aanvulling hier op heeft?

Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 10:37.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 10:01
mjvk77
mjvk77 is offline
Goeie vraag! Ik doe hier onderzoek naar

Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 10:58. Reden: Reclame mag niet
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Goeie vraag! Ik doe hier onderzoek naar
Ik heb de vragenlijst ingevuld. Ja, wat vond ik ervan? Dat vind ik ook een goede vraag. Het is een inzicht is qua levenswijze voor eigen persoon. Dit gaat over snacken, maar mijn topic gaat over het algemeen. Een glas cola, een bord pasta en een extra kom soep zijn ook al extra kcal. en dat heeft niks te maken met snacks.
Ik denk dat er veel mensen in het algemeen zijn die te veel eten dan nodig is? Het lichaam kan maar een hoeveelheid voedsel opnemen in het lichaam en verbranden. Alles wat men meer consumeert word opgeslagen als energie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 11:03
Pluis
Pluis is offline
Normaal gesproken worden topics met vragen over afvallen samengevoegd met het grote voeding, gewicht en gezondheidstopic, maar omdat dit niet om een individueel "hoe val ík af" gaat, heb ik besloten dit topic te laten staan. Let wel: hier wil ik dus geen hoi ik ben zo lang, zo oud en zoveel kg en ik wil graag afvallen vragen hebben, maar alleen een discussie over gewichtsverlies in het algemeen. (martino naamzoek, deze dus niet dichtgooien )

Misschien lees ik je stelling verkeerd daniël, maar je komt écht niet aan als je weinig eet en veel beweegt. Dat maakt juist dat je afvalt. Er wordt heel veel onderzoek gedaan naar afvallen en waarom het zo moeilijk is als je eenmaal overgewicht hebt. In theorie is het een heel simpel minder eten, meer bewegen, maar in de praktijk komen er allemaal hormonen bij om de hoek kijken en ook je eigen gedrag maakt het lastig om (blijvend) gewicht te verliezen.
Oud 25-11-2012, 12:40
Verwijderd
Eindeloos interessante copy/paste.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 13:00
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Eindeloos interessante copy/paste.
deze snap ik niet Reverend. Wat bedoel je?
Oud 25-11-2012, 13:39
Verwijderd
De TS copy/paste iets en ik vind het eindeloos interessant.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 14:39
Verwijderd
@Pluis. Je hebt het inderdaad goed opgemerkt. Ik had het verkeerd geschreven. Ik bedoel natuurlijk dat als men veel eet en weinig beweegd aankomt, en als men weinig eet en veel sport ook ziek kan worden.
Het is trouwens ook nog persoonsgebonden wat betreft het verteringsproces. De ene heeft een snellere stofwisseling dan de ander. Ook de lengte speelt hierbij een rol.

Maar de theorie klopt inderdaad wel, dat als men gezond en gevariëerd eet, en daarnaast regelmatig sport, een betere kans heeft om in een goede conditie en vorm te blijven.
In de praktijk kunnen de meeste mensen naar mijn mening dat niet tot uitvoering brengen, omdat ze te weinig er bewust mee bezig zijn of er te makkelijk over sommige dingen denken, of ze helemaal niet weten hoe ze zoiets moeten aanpakken vanwege geprek aan kennis.

Iemand met een lage stofwisseling, die zou ook meer moeten sporten om in conditie en vorms te blijven, dan iemand met een snelle stofwisseling. Dit is natuurlijk genetisch bepaald en daar valt weinig aan te doen. Je kan slecht zoveel mogelijk probeer de levenswijze aan te passen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 15:12
Verwijderd
Ik lees niets nieuws. Ik weet best dat je afvalt door meer bewegen en minder eten en dat je calorie-inname gelinkt moet zijn aan de hoeveelheid die je beweegt. Iedereen die wil afvallen en zich informeert bij een dokter, zal dat weten, want iedere arts of diëtist zal dat vertellen. Dus wat is nu je punt?

Het probleem ligt niet bij het gebrek aan kennis, het probleem ligt bij het uitvoeren van die kennis. Als je niet van sporten houdt of je bent liever lui dan moe, dan zul je gewoon niet gaan fitnessen, hoe dringend het ook mag zijn. Als je een eetverslaving hebt, dan is het heel moeilijk vol te houden om gezond en beperkt te eten. Dát moet je aanpakken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten