Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2012, 19:10
<3voetbal
<3voetbal is offline
Hee hoi!

Is een bloedsuikerspiegel van 8,5 normaal voor iemand zonder diabetes? en 3,5
Ik weet dat de normale waarden tussen de 4 en 8 moet zitten.

Maar kan dit kwaad dat het op 8,5 zat.

Die was geprikt een uur of 2 na eten en drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 20:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nee dat kan geen kwaad, als het niet voortdurend zo is. Ik had laatst een waarde van 11,7, maar omdat ie nuchter wel goed was en de gemiddelde waarde over de afgelopen tijd prima, was er niets aan het handje. 3,4 Heb ik ook wel eens, het kan zijn dat je je dan een beetje dizzy voelt en dat je wat limonade moet drinken maar het is niet erg.

(ik heb geen diabetes, maar moet het wel bijhouden omdat ik een groot risico heb door medicijnen)
Oud 13-10-2012, 13:23
Verwijderd
Op zich kan het geen kwaad, maar het is wel wat bijzonder voor iemand die geen diabetes heeft en, geen medicijnen gebruikt en geen koorts heeft (van koorts kan je bloedsuikerspiegel iets stijgen). Heb je het zelf geprikt met een vingerprikkertje van een familielid? Die kunnen ook wel eens een kleine foutmarge hebben. Daarbij zou het op zich ook kunnen komen als je iets gegeten/gedronken hebt met veel 'snelle' suikers erin, bv. frisdrank of druiven.

Als je geen koorts had en die maaltijd niet heel suikerrijk was, zou je voor de zekerheid de huisarts kunnen vragen om een formulier om een keer nuchter (dus voor het ontbijt) bloed te prikken, waarschijnlijk kun je dat gewoon met de assistente regelen aan de telefoon als je uitlegt dat je zelf 8.5 had gemeten na een maaltijd. Als die waarde dan goed is, dan is het verder in orde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 17:39
<3voetbal
<3voetbal is offline
Citaat:
Op zich kan het geen kwaad, maar het is wel wat bijzonder voor iemand die geen diabetes heeft en, geen medicijnen gebruikt en geen koorts heeft (van koorts kan je bloedsuikerspiegel iets stijgen). Heb je het zelf geprikt met een vingerprikkertje van een familielid? Die kunnen ook wel eens een kleine foutmarge hebben. Daarbij zou het op zich ook kunnen komen als je iets gegeten/gedronken hebt met veel 'snelle' suikers erin, bv. frisdrank of druiven.

Als je geen koorts had en die maaltijd niet heel suikerrijk was, zou je voor de zekerheid de huisarts kunnen vragen om een formulier om een keer nuchter (dus voor het ontbijt) bloed te prikken, waarschijnlijk kun je dat gewoon met de assistente regelen aan de telefoon als je uitlegt dat je zelf 8.5 had gemeten na een maaltijd. Als die waarde dan goed is, dan is het verder in orde.
Nee ik heb gewoon een boterham gegeten met wat drinken.
Het is een keer op school getest en een keer bij de fysio.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 21:45
hitz0r
hitz0r is offline
Moet je een suikertest niet altijd doen als je nuchter bent, dus voor het ontbijt?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten