Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2012, 17:43
<3voetbal
<3voetbal is offline
Hallo,

Ik heb 6 weken geleden een kijkoperatie gehad.
Nu heb ik een vraag?

Hoelang duurt het meestal voordat je alles weer kan.
Mijn fysio zegt dat ik tot zeker januari niet mag voetballen.

terwijl sommigen zo snel alles weer kunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 17:56
Pluis
Pluis is offline
Dat ligt eraan wat ze hebben gevonden en gedaan tijdens die kijkoperatie. Wat is er kapot aan je knie? Lijkt me dat je fysio het wel het beste weet, dus vooral naar hem luisteren.
Oud 18-10-2012, 18:27
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Wat Pluis zegt! Het is trouwens niet alleen afhankelijk van wat ze precies gevonden/gedaan hebben, maar ook van je voorgeschiedenis, lichamelijke conditie, hoe je je geestelijk voelt, e.d. Iedere knie is anders en het herstel verloopt daarom ook bij iedereen anders. Een teamgenootje en ik hebben bijvoorbeeld allebei rond dezelfde tijd een meniscectomie gehad; hij stond na drie weken weer op het veld, ik kan nu bijna twee jaar later en meerdere operaties verder nog steeds niet goed lopen, laat staan voetballen. Ik kan me dus wel voorstellen dat je het raar en oneerlijk vindt dat het bij jou allemaal wat langzamer gaat, terwijl anderen razendsnel herstellen. Maar dat soort vergelijkingen gaan dus eigenlijk nooit op en er zit niets anders op dan geduld te hebben en naar je fysio (en je eigen lichaam) te luisteren!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 21:06
<3voetbal
<3voetbal is offline
Citaat:
Dat ligt eraan wat ze hebben gevonden en gedaan tijdens die kijkoperatie. Wat is er kapot aan je knie? Lijkt me dat je fysio het wel het beste weet, dus vooral naar hem luisteren.
Nou wat er aan de hand is met mijn knie weet ik niet,
moet nog naar de orthopeed dan zal ik het wel horen, dus het is wel heel makkelijk gezegd van de fysio dat het nog zo lang duurt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 21:25
<3voetbal
<3voetbal is offline
Citaat:
Wat Pluis zegt! Het is trouwens niet alleen afhankelijk van wat ze precies gevonden/gedaan hebben, maar ook van je voorgeschiedenis, lichamelijke conditie, hoe je je geestelijk voelt, e.d. Iedere knie is anders en het herstel verloopt daarom ook bij iedereen anders. Een teamgenootje en ik hebben bijvoorbeeld allebei rond dezelfde tijd een meniscectomie gehad; hij stond na drie weken weer op het veld, ik kan nu bijna twee jaar later en meerdere operaties verder nog steeds niet goed lopen, laat staan voetballen. Ik kan me dus wel voorstellen dat je het raar en oneerlijk vindt dat het bij jou allemaal wat langzamer gaat, terwijl anderen razendsnel herstellen. Maar dat soort vergelijkingen gaan dus eigenlijk nooit op en er zit niets anders op dan geduld te hebben en naar je fysio (en je eigen lichaam) te luisteren!
Ja dat is zo, maar ik wacht al lang genoeg speel ook al 2 jaar geen voetbal. (vkb gescheurd) (oktober 2010)
Daar dus vorig jaar juni'11 aan geopereerd, en in december'11 zei ik al dat het niet goed zat, dus tja en toen werd er telkens gezegd ja we kijken het nog even aan. en heb ik in september dus pas een kijkoperatie gehad, er was mij toen niks verteld en moet dus nog wachten wat de uitslag is. Al met al heb ik het wel een beetje gehad.

En dat ik mijn fysio niet helemaal niet meer serieus neem dat komt omdat ik toen mijn vkb was gescheurd en dat nog niet bekent was zei die och er zit geen speling, en toen ik na een sportarts was geweest, oh ja er zit wat speling maar ik heb wel eens mensen gehad waarbij de kruisbanden veel erger waren gescheurd, uh tja wat heb ik daar aan dacht ik toen.

Dus daar heb ik toen mijn revalidatie ook niet gehad, maar in het ziekenhuis.
Maar ze konden niks meer, want er kwam geen verbetering meer. en de orthopeed al zei we kijken nog even aan.

Kwam ik voor iets anders toch weer bij deze fysio terecht,
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Nou wat er aan de hand is met mijn knie weet ik niet,
moet nog naar de orthopeed dan zal ik het wel horen, dus het is wel heel makkelijk gezegd van de fysio dat het nog zo lang duurt.
Mijn ervaring met sommige fysiotherapeuten is dat ze de tijd gewoon ruim nemen. Jouw fysio heeft misschien wel een vermoeden met jouw knie en heeft daar ook al verschillende ervaringen mee. Daarnaast zou jij het ook niet zo tof vinden als er gezegd wordt dat je eind november weer kan voetballen terwijl dat niet zo is. Snap je? Dat is een veel grotere teleurstelling dan dat het nu is.

Verder heb ik ook een kijkoperatie gehad en is er gelijk heel veel in mijn knie gedaan. Ik weet alleen niet meer hoe lang mijn revalidatie duurde. Scheelt natuurlijk ook dat ik conditioneel slecht in mijn operatie ging, terwijl jij misschien wel een redelijke conditie hebt.

Als ik jou was zou ik gewoon de orthopeed afwachten. Overigens.. Hoe kan je goede en gerichte fysiotherapie krijgen als niemand weet wat er precies gedaan is? De arts moet jou of je fysio toch iéts verteld hebben over je kijkoperatie? Of is er alleen gekeken en niks gedaan? Verder afwachten en dan zie je het vanzelf wel. Meer kan je toch niet doen en bij iedereen is de revalidatie gewoon anders.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 15:58
<3voetbal
<3voetbal is offline
Citaat:
Mijn ervaring met sommige fysiotherapeuten is dat ze de tijd gewoon ruim nemen. Jouw fysio heeft misschien wel een vermoeden met jouw knie en heeft daar ook al verschillende ervaringen mee. Daarnaast zou jij het ook niet zo tof vinden als er gezegd wordt dat je eind november weer kan voetballen terwijl dat niet zo is. Snap je? Dat is een veel grotere teleurstelling dan dat het nu is.
Nou die teleurstellingen ben ik nou wel ten boven, eerst werd er gezegd oh is niks aan de hand(huisarts) kon die zeggen zonder enig onderzoek. 4 weekjes kun je weer voetballen.
En toen na de operatie 6 á 9 maand kun je weer voetballen, en het duurde maar en het duurde maar.
en nou bijna ander half jaar na de operatie nog niks.

Citaat:
Verder heb ik ook een kijkoperatie gehad en is er gelijk heel veel in mijn knie gedaan. Ik weet alleen niet meer hoe lang mijn revalidatie duurde. Scheelt natuurlijk ook dat ik conditioneel slecht in mijn operatie ging, terwijl jij misschien wel een redelijke conditie hebt.
Mijn conditie was niet echt slecht omdat ik dus ook al revalidatie heb gehad van vkb, en ik per toeval toch weer naar de fysio moest en ik dus ook nog al last van m''n knie had werd die ook direct mee getraind.

Citaat:
Als ik jou was zou ik gewoon de orthopeed afwachten. Overigens.. Hoe kan je goede en gerichte fysiotherapie krijgen als niemand weet wat er precies gedaan is? De arts moet jou of je fysio toch iéts verteld hebben over je kijkoperatie? Of is er alleen gekeken en niks gedaan? Verder afwachten en dan zie je het vanzelf wel. Meer kan je toch niet doen en bij iedereen is de revalidatie gewoon anders.
Ja dat snap ik dus ook niet hoe ze me wel fysio kunnen geven, er is mijn fysio niks verteld, anders had hij dat vast wel gezegd.
Ja ze zouden eigenlijk m''n knie gaan schoonmaken en dan kijken of ik daardoor meer ruimte in mijn knie kreeg.
Maar hoe en wat is mij niet verteld en dus afwachten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten