Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2011, 17:01
Verwijderd
Hey,

Ik weet niet of mijn bericht op de goede plek staat, maar ik heb een vraag...

Ik heb nogal wat studieboeken die ik niet meer gebruik. Ik heb ze allemaal max. 3 maanden gebruikt. De meesten hadden een prijs van 60-75 euro toen ik ze kocht en ze zien er nog goed uit.

Heeft er iemand ervaring met het verkopen van boeken aan De Slegte? Betalen zij een beetje goed en op wat voor percentages van de inkoopprijs kan je ong. rekenen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2011, 18:18
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik weet niet of de slegte ook studieboeken verkoopt, maar anders zou ik het nog niet doen, ik weet dat er sites bestaan(weet zo ff niet hoe ze heten) die een soort marktplaats voor studieboeken zijn, ws krijg je er dan veel meer voor.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 20:43
ganralph
ganralph is offline
Voor zover ik weet ligt het heel erg aan het soort boek (en dus de soort studie). Ik ken mensen die hun oude studieboeken nog niet gratis achter mochten laten

Studieboeken zijn beperkt houdbaar (een roman doet het na 100 jaar nog prima, maar de meeste studieboeken zijn na een jaar of 5 al geupdate of zelfs achterhaald), en de markt voor tweedehands studieboeken is sowieso beperkt maar tegelijkertijd redelijk verzadigd.

Een briefje op het prikbord van de school/universiteit waar je de opleiding gevolgd hebt, heeft meestal meer zin
Oud 30-11-2011, 21:43
Lente
Lente is offline
ik zou eerst proberen ze via bookmatch.nl, marktplaats en bol.com zelf te verkopen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 13:59
Verwijderd
Als ze nog zo nieuw zijn zou ik het eerst zelf proberen. De Slegte betaalt jou éénderde van wat ze zelf voor het boek gaan vragen, dus waarschijnlijk levert het je drie keer zo veel geld op als je ze zelf verkoopt via internet en door briefjes op te hangen op je faculteit.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 16:20
Axel11
Axel11 is offline
Ja, over het algemeen krijg je bij De Slegte 20% van de nieuwprijs. Zelf verkopen via internet levert waarschijnlijk meer op.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 14:12
fib
fib is offline
Als je het zelf verkoopt kun je meestal 70% van de nieuwprijs vragen. Wanneer je dit afzet tegen die 20% van de Slegte dan is je keuze denk ik snel gemaakt.
Oud 30-10-2012, 11:10
DLPeter
DLPeter is offline
Ik ben bij de Slegte geweest om een paar boeken te verkopen. Alle boeken waren in zeer goede staat (suske en wiske, kiekeboe, enz...) , doch ik zou er een prijs voor gekregen hebben die naar het belachelijke toe ging.
Ook de vriendelijkheid laat te wensen over. Men lachte mij gewoon uit. Ik raad elke verstandige mens af om daar ooit binnen te stappen om boeken te verkopen!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2012, 18:05
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Bol.com tadaa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten