![]() |
|
hallo,
ik heb een po voor natuurkunde en daar moesten we een filmpje maken en daaruit concluderen wat de gemiddelde snelheid was van een persoon als hij loopt versnelt vertraagt en abrupt stopt. ik heb dus een diagram waarin iemand versnelt. maar ik kom er maar niet uit hoe je de versnelling berekent. in het boek staat niets over een diagram zoals deze en op wikipedia snap ik het ook niet helemaal ik twijfel over het gebruiken van de formule a = (D)v/(D)t omdat dit niet echt een rechte lijn is mijn diagram http://imageshack.us/photo/my-images/38/diagramp.png/ ik hoop dat iemand mij uit kan leggen hoe ik hieruit concludeer wat de versnelling is omdat ik denk dat ik ook zoiets op de toets van volgende week kan krijgen ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Moet je de gemiddelde snelheid of de gemiddelde versnelling berekenen?
Als je de gemiddelde snelheid moet hebben, dan heb je het netjes gedaan (hoewel je dan wel 3 stukjes van de grafiek moet gebruiken, en niet zoals je nu hebt gedaan de hele grafiek nemen) Voor de gemiddelde versnelling reken je het ook goed uit, maar zorg wel dat je de goede intervallen op de grafiek kiest! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] [natuurkunde] Snelheid/versnellen: "st" diagram begrijpen Verwijderd | 2 | 11-05-2011 21:16 | |
[NA] Natuurkunde 3 vwo snelheid en versnelling thebeatles | 4 | 27-02-2011 18:46 | |
[NA] Verplaatsing berekenen Chris-Verhoeckx | 7 | 28-10-2008 08:38 | |
[Na] Beweging van een deeltje I love stars | 16 | 16-09-2007 17:48 | |
Berekening energie benodigd voor zweeftrein bij vacuüm Verwijderd | 7 | 12-01-2005 17:03 | |
Kracht en Veer M-King | 13 | 09-06-2002 13:28 |