Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2012, 04:31
Suqeunse
Suqeunse is offline
Hallo ik heet Peter en ben 22 jaar oud. Ik rook sinds mijn 15e bijna dagelijks joints , maar geen sigaretten.

2.5 jaar geleden was mijn keel zo droog (door het roken) dat ik ging spugen en keel ging schrapen dat er bloed uit kwam. dit was dus 2.5 jaar geleden. daarna een lange tijd niks meer.

Heel af en toe als ik mijn keel schraap en spuug in de wasbak komt er bloed (helder), komt meestal omdat mijn keel echt droog is. Af en toe en meestal doe ik het nog een keer maar er komt dan geen bloed. Dus dit gebeurd echt heel zelden. Komt dat misschien door het keelschrapen? En/of omdat mijn keel zo droog is dat het iets scheurt (bloedvaten ofzo)?

Ik ben sinds een paar weken gestopt met roken van joints en direct daarna voor het eerst in mijn leven (ik sport namelijk ook 3x per week, veel rennen) bruine slijm. Ik hoest expres hard en komt er bruine slijm eruit. Komt dit door het teer dat vast zat in mijn longen en eruit wilt komen?
Ik heb verder geen klachten zoals hoofdpijn, keelpijn, longpijn of andere kwalen..

Dus samengevat:

- 2.5 jaar geleden eerste keer bloed gespuugd door het keelschrapen.

- Heel af en toe (misschien 1-4 x per maand) als ik dat weer doe komt er weer bloed (heb namelijk ook twee kiezen eruit??, misschien aan dat?)

- Ben pas gestopt met roken van joints en hoest soms bruine slijm op, vooral na het sporten. Ik merk wel dat het steeds minder wordt het hoesten.

Wat ik bij wil toevoegen is:

Het bloed komt echt meestal na:

- Heel erg hard hoesten om te checken of er bloed uitkomt bij slijm (kleine sliertjes soms)
- Keel schrapen (veelvuldig) en dan spugen (ook kleine sliertjes)
Als ik water drink is het weer weg...

Ik hoop dat iemand een antwoord kan geven op mijn vragen, ik stel het zeer op prijs..
Oud 29-11-2012, 06:37
Cucumber.
Cucumber. is offline
Sowieso zijn keelschrapen en hard hoesten niet goed voor je stemplooien, dus probeer dat niet te gaan forceren. Als je niet hoeft te hoesten of als er geen slijmpje in je keel zit, zou ik als ik jou was niet expres gaan schrapen of hoesten.

Als er wel wat zit, kun je beter even neurieen of gewoon gaan praten, dan komt dat slijmpje vanzelf los en dan hoef je er niet zoveel druk achter te zetten.

Wat de kleur slijm zegt: waarschijnlijk komt het doordat je dan zo hard hoest of keelschraapt. Probeer dat eens minder te doen, en kijk dan eens of je nog rood/bruin slijm krijgt. Een stuk minder iig als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 07:53
Verwijderd
Het zou kunnen dat het bloed komt door het geforceerde hoesten en keelschrapen, maar voordat je dat kunt zeggen moet je wel zeker weten dat het niet iets ernstigers is. Dus ga naar je huisarts.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten