Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2012, 11:55
ibra038
Eyh mensen,

Ik zoek nog argumenten bij de stelling: Alle medicijnen moeten vergoed worden.
Morgen heb ik het debat toets (kreeg het vandaag pas te horen) en ik kom er niet helemaal uit.

Deze argumenten heb ik al:
1: De drempel om naar de dokter/huisarts te gaan word lager (mensen gaan sneller naar de dokter/huisarts omdat ze niet bang zijn dat ze ervoor moeten betalen)
2: Het is goedkoper voor de verzekerden.
-Onderbouwende argument: Je hebt meer geld over voor andere activiteiten, dus ook geld over voor een gezonde leefstijl.
3:Geen verschil meer tussen zorgverzekeraars, dus minder ongelijkheid. (Alle medicijnen worden dus gratis als de verzekerden het nodig hebben)

Heeft iemand een aanvullen/aanpassing hierop, reacheer dan alsjeblieft hier onder!

Alvast bedankt!

Mvg,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2012, 12:15
Verwijderd
Er is een verschil tussen medicijnen gratis en medicijnen vergoed. Als alle medicijnen vergoed worden, zal de prijs van de verzekering stijgen. Dus het argument dat het goedkoper voor de verzekerden is, kan ik niet plaatsen. Integendeel, verzekerden zijn duurder af.

En waarom zou het goed zijn als mensen een lagere drempel ervaren om naar de huisarts te stappen? Ik heb niet het idee dat die drempel momenteel te hoog ligt, integendeel. Ik heb het idee dat mensen te gemakkelijk naar de huisarts stappen.

Volgens mij is er maar één echt argument om alle medicijnen te laten vergoeden en dat is dat je van mening bent dat mensen recht hebben op maximale zorg/alle zorg die ze maar willen, dus ook dure medicijnen als er een goedkoper alternatief voorhanden is.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 12:59
ibra038
Citaat:
Er is een verschil tussen medicijnen gratis en medicijnen vergoed. Als alle medicijnen vergoed worden, zal de prijs van de verzekering stijgen. Dus het argument dat het goedkoper voor de verzekerden is, kan ik niet plaatsen. Integendeel, verzekerden zijn duurder af.

En waarom zou het goed zijn als mensen een lagere drempel ervaren om naar de huisarts te stappen? Ik heb niet het idee dat die drempel momenteel te hoog ligt, integendeel. Ik heb het idee dat mensen te gemakkelijk naar de huisarts stappen.

Volgens mij is er maar één echt argument om alle medicijnen te laten vergoeden en dat is dat je van mening bent dat mensen recht hebben op maximale zorg/alle zorg die ze maar willen, dus ook dure medicijnen als er een goedkoper alternatief voorhanden is.
Bedankt voor uw reactie,
Het idee is dat de verzekeringen het zelfde kosten, maar dat het aantal medicijnen dat vergoed word vergroot moet worden.
Verder is er wel degelijk een drempel, mensen gaan niet snel naar de huisarts omdat ze denken dat het vanzelf wel overgaat, maar door langer te wachten kan het juist verergeren, en je totale schuld dat je uiteindelijk moet betalen word steeds meer. (deze mensen bestaan echt)
Het laatste argument vind ik een goeie en zal ik deze ook gaan gebruiken, dank u wel!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor uw reactie,
Graag gedaan. Zeg maar jij hoor.
Citaat:
Het idee is dat de verzekeringen het zelfde kosten, maar dat het aantal medicijnen dat vergoed word vergroot moet worden.
Maar dat kost meer geld. Wie gaat dat betalen? Ik snap dit niet goed, gaat de overheid hier voor zorgen? Dus belastingen?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 16:03
Ibra038
Citaat:
Graag gedaan. Zeg maar jij hoor.

Maar dat kost meer geld. Wie gaat dat betalen? Ik snap dit niet goed, gaat de overheid hier voor zorgen? Dus belastingen?
Wauw, zo ver ben ik er nog niet op in gegaan, maar het gaat erom dat onze team op school beter moet zijn dan de andere team. Misschien kunnen ze de medicijnen goedkoper maken, of toch belasting.. of prijs mag een beetje omhoog, maar er zijn dan minder zieken, meer werkenden.
Misschien dat je mijn argumenten kan uitbreiden of verwerken tot een mooie text? Ik heb zelf al een heel stuk als je wilt kan ik die opsturen en jij misschien 'controleren' / bijwerken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2012, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Misschien dat je mijn argumenten kan uitbreiden of verwerken tot een mooie text?
nee.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 13:39
ibra038
Citaat:
nee.
Kheb al gewonnen (:
Ik had iets over dat de premie het NIET om hoog hoeft te gaan, en toch alle medicijnen vergoed konden worden, doordat het geld van directeuren met hoge salarisen en hoge bonusen worden besteet aan deze medicijnen. (De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten