Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2012, 19:50
KingKong
KingKong is offline
Wat vinden jullie, geeft chatten een duidelijk beeld van hoe een ander over je denkt?

T zit namelijk zo, ik ken een meisje van een tijd terug, ze scharrelde met een vriend van mij maar naar een zeer korte tijd kwamen ze erachter dat het niet werkte. Nu, een half jaar later zijn we net met elkaar gaan chatten, ik merk als snel dat ik haar leuk ga vinden aangezien ik dat eerder ook had toen ik in het echt met haar praatte. Best gezellig maar nu vraag ik me af of het van twee kanten moet komen en of ik haar dan vandaag wel weer moet aanspreken, kan ik niet beter wachten of zij nu iets terug zegt?

Had t ook met een andere meid, ontmoet tijdens een schoolopdracht, hele middag bij elkaar geweest en gezellig gehad. Haar nummer gekregen en gaan appen, hield na 2 dagen op tho, daarna heb ik het meteen van me weggelegd omdat ik telkens het gevoel krijgt dat het toch geen zin heeft.

Wat denken jullie bij dit soort voorbeelden, door blijven chatten en iets afspreken of hebben jullie al snel als de ander niet met jou begint te praten dat je het daarbij neerlegt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2012, 20:07
Verwijderd
Chatten kan je een algemeen beeld geven van een persoon.
Je kunt leuke momenten hebben, maar ik vind dat je je emotie van het gesprek niet goed kunt uitten. Uiteraard kun je het wat kracht bij zetten met smileys, maar sommige woordspelingen kunnen verkeerd opgepakt worden.
Persoonlijk houd ik er ook niet van om met mijn vriendin te appen als ze (of ik) met een probleem zit (ongeacht onderwerp).

Chatten kan altijd en is vrijwillig. zie het als een praatje maken ;-) Zolang je reactie krijgt die niet al te kort zijn, zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Maar voor het "serieuze" werk zou ik het toch persoonlijker doen en de digitale snelweg er tussenuit knippen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 21:16
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Chatten kan je een algemeen beeld geven van een persoon.
Je kunt leuke momenten hebben, maar ik vind dat je je emotie van het gesprek niet goed kunt uitten. Uiteraard kun je het wat kracht bij zetten met smileys, maar sommige woordspelingen kunnen verkeerd opgepakt worden.
Persoonlijk houd ik er ook niet van om met mijn vriendin te appen als ze (of ik) met een probleem zit (ongeacht onderwerp).

Chatten kan altijd en is vrijwillig. zie het als een praatje maken ;-) Zolang je reactie krijgt die niet al te kort zijn, zou ik me niet zo'n zorgen maken.
Maar voor het "serieuze" werk zou ik het toch persoonlijker doen en de digitale snelweg er tussenuit knippen.
Ja precies wat je zegt en daardoor zie ik niet in of het heel lekker loopt. Het enige wat ik voel als ik weer met haar praat of ik dan niet stalkerig en teveel willend overkom wat ik zelf andersom namelijk vrij irritant vind als ik het niet leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 21:54
Verwijderd
Het is altijd lastig in te schatten zonder emoties.
Om even een voorbeeldje te geven:
Ze kan heel blij en vrolijk tegen je doen, terwijl ze zuchten en steunend een berichtje tikt.
Je zult het dus nooit 100% weten. Je kan er uiteraard wel in het wild over beginnen en vragen wat ze van er vind, maar dan is het ook maar de vraag of ze het helemaal naar waarheid op jouw beeldscherm tovert.

Je kan haar lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen niet zien (tenzij je een webcam gebruikt).

Dus als je het echt wilt weten zou ik (persoonlijke voorkeur uiteraard) iets samen gaan doen. Stel dat eens voor en kijk hoe ze daar op reageert. Je hebt bijv een nieuw shirt nodig en je wilt dat ze mee gaat voor haar mening.. om maar even een voorbeeld te geven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 23:26
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Het is altijd lastig in te schatten zonder emoties.
Om even een voorbeeldje te geven:
Ze kan heel blij en vrolijk tegen je doen, terwijl ze zuchten en steunend een berichtje tikt.
Je zult het dus nooit 100% weten. Je kan er uiteraard wel in het wild over beginnen en vragen wat ze van er vind, maar dan is het ook maar de vraag of ze het helemaal naar waarheid op jouw beeldscherm tovert.

Je kan haar lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen niet zien (tenzij je een webcam gebruikt).

Dus als je het echt wilt weten zou ik (persoonlijke voorkeur uiteraard) iets samen gaan doen. Stel dat eens voor en kijk hoe ze daar op reageert. Je hebt bijv een nieuw shirt nodig en je wilt dat ze mee gaat voor haar mening.. om maar even een voorbeeld te geven.
Binnenkort maar even een drankje doen in haar stad, we zullen zien, thanks!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 09:24
WolterB
WolterB is offline
Sommige mensen beginnen niet zo snel te chatten uit zichzelf wat allemaal verschillende oorzaken kan hebben. Maar zo lang zij 'gewoon' op jouw berichtjes reageert en de gesprekken tussen jullie leuk zijn, zou ik me niet al te veel zorgen maken eigenlijk.

Wanneer jij een tijdje niet meer reageert en/of een gesprek aangaat kan het snel zijn dat ze denkt dat jij er geen zin meer hebt en zit je misschien allebei op een berichtje van de ander te wachten, wat natuurlijk zinloos is. IRL afspreken is natuurlijk veel effectiever en als ze dat wil zou ik daar ook niet lang mee wachten
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten