Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2012, 14:00
naiboctruk
naiboctruk is offline
hallo,

ik heb HTML/CSS in dreamweaver redelijk onder de knie.
ik kan namelijk al aardig websites bouwen maar zijn ze bijzonder statisch.

word het voor mij tijd om me al te verdiepen in PHP?
of moet ik me blijven verdiepen in HTML/CSS, todat ik alle fijne kneepjes ervan weet.

en hoe zou ik PHP scripts kunnen testen over een tijdje.
denk hierbij aan een gastenboek, forum etc.

Alvast bedankt,

Robbie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2012, 18:18
M@rco
M@rco is offline
Als het je leuk lijkt, waarom niet? Er is geen regel of wet die zegt dat je je nu zou moeten verdiepen in PHP

Realiseer je overigens wel dat PHP echt een programmeertaal is, HTML en CSS zijn opmaaktalen. Het kan best zijn dat het één je wel ligt en het ander niet.
Oud 12-11-2012, 19:34
Verwijderd
Ik ben ook aardig los met HTML/CSS (lees: Ik kan vrij snel een basis site in elkaar knutselen)

Het leek mij ook leuk om eens met PHP te experimenteren. Helaas kon ik het geduld niet opbrengen om alle problemen weer te gaan onderzoeken die er onstonden nadat je een statement had geprobeerd.

Het testen kan vrij simpel door middel van een webserver te installeren op je eigen pc (IIS in windows, of via google iets van apache te downloaden). Lees dan wel goed de tutorials door ;-) die zijn erg belangrijk.

Wat M@rco dus ook zei, en bij mij van toepassing is, het een kan je wel liggen en het ander niet.

Proberen kan geen kwaad, en het kan leuk zijn om nieuwe dingen te leren.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 20:22
freyk
freyk is offline
Citaat:
ik heb HTML/CSS in dreamweaver redelijk onder de knie.
ik kan namelijk al aardig websites bouwen maar zijn ze bijzonder statisch.
Wanneer is een website bij jou "dynamisch"?
Bedoel het toevoegen van bijvoorbeeld multimedia/animaties (clientside) of het opvragen van gegevens (serverside)?

Citaat:
word het voor mij tijd om me al te verdiepen in PHP?
of moet ik me blijven verdiepen in HTML/CSS, todat ik alle fijne kneepjes ervan weet.
Ben je een artiest, kijk dan naar clientside talen, met name html5, javascript, flash, java-applets.
Ben je een diehard programmeur, kijk dan naar de serverside talen zoals php, asp, jquery, enz.

Heb je css en html al een beetje onder de knie, dan raad ik aan om verder naar de clientside gedeelte te kijken. Begin dan bijvoorbeeld met javascript.
Ken je dat een beetje, dan neem je een stap naar "non-animatie" PHP.

Laatst gewijzigd op 13-11-2012 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 21:10
Verwijderd
Een website is dynamisch wanneer de hele pagina (of delen) worden gegenereerd op de server en aangeboden aan de gebruiker. Ik heb meerdere sites waarvan er maar 2 pagina's zijn, die een oneindig aantal andere pagina's zelf kunnen genereren, opsturen en die interactief is met de gebruikers. Ik denk dat je je het best eerst kan verdiepen in bijvoorbeeld wat PHP formulieren. Dan een stap verder en doormiddel van hulp een simpel login systeempje maken, en dan misschien wat lastiger werk.

veel succes
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 07:44
naiboctruk
naiboctruk is offline
Bedankt voor alle antwoorden iedereen

stel het ontzettend op prijs
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 11:03
freyk
freyk is offline
Nog even een toevoeging op lullow's post:
Persoonlijk ben ik wel over webserver-softwarecombinatie XAMPP van apache friends te spreken.

Je kan het op verschillende manieren aanpakken:
Zelf begon ik met het genereren van tekst en pagina's, daarna ging ik verder gastenboek.
Met die ervaring ontwikkelde ik, voor een lesopdracht, een helpdesk registratiesysteem.

Later ontdekte ik dat verschillende ontwikkeltalen op elkaar lijken en zo begon ik eigen gereedschap te maken in c-sharp, schrijf ik af en toe een batch/shell/powershell scriptje.
En op dit moment leer ik de beginselen van javascript en objective-c.
In de toekomst wil ik nog naar java kijken.
Oud 13-11-2012, 12:51
Verwijderd
Genereren van tekst? Bedoel je niet tekst uit een database opvragen? Zomaar random letters en cijfers op het scherm lijkt me ook een beetje vreemd.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 20:10
freyk
freyk is offline
Dat was een ouderwetse "Hello world"-code.
Oud 14-11-2012, 08:02
Verwijderd
Dat is nog steeds geen tekstgeneratie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten