Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2012, 17:01
Dafuq
Dafuq is offline
mijn ouders willen niet dat ik op mezelf ga of begeleid wonen, ik heb zelf daar wel de behoefte aan, mara omdat zij geldproblemen hebben krijgen ze een deel van mijn inkomen, dus als ik wegga, niet. het is heel krom, i know maar mama zegt, als ik wegga, dan heeft zij geen pgb meer dus dan kunnen zij de dinge niet meer betalen, kortom, ik zorg daarvoor, terwijl ik niet verantwoordelijk ben daarvoor volgens de hulpverlening. maar me moeder zegt, je broertje zou toch ook niet weggaan, als wij zo'n probleem hebben, wees eens medelevend, wij eindigen op straat.. Dusja, het klinkt ook wel heel zo, dat ik niet anders kan. Maar ja, ik wil zo graag afstand, me eigen stekkie, maar ik durf het gewoon niet.

wat moet ik hier nou mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2012, 17:29
Verwijderd
Kiezen tussen uit huis gaan en thuis blijven
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 17:29
Verwijderd
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Kiezen tussen uit huis gaan en thuis blijven
Hé, dit is een goede tip. Lul.

OT: Ik zou uit huis gaan denk ik in deze situatie. Je moeder zegt: ´Wees eens meelevend´, terwijl ze dat zelf niet is.. Anders zou ze het deel waarom jij uit huis wilt begrijpen.

Laatst gewijzigd op 25-11-2012 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 17:48
Dafuq
Dafuq is offline
Citaat:
Hoe oud ben je?
20
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 18:05
Pluis
Pluis is offline
Dat pgb is helemaal niet om dingen als de huur en eten enzo van te betalen. Dus dat doet je moeder dan niet zo handig.

Maar even los van dat alles, zet voor jezelf eens op een rijtje wat jij allemaal nodig hebt om op jezelf te wonen. Je bent 20, dus je hebt geen toestemming van je ouders nodig. Maar je moet wel even kijken naar dingen als verzekeringen, huur, kosten voor gas/water/licht/telefoon/internet en eten enzo. Kan je dat allemaal zelf betalen? En heb je een bedrag opzij gezet om een huisje in te richten (dus meubels, gordijnen, vloerbedekking etc). Dat zijn voorbereidingen die je alvast kunt treffen. Je hebt het over begeleid wonen: heb je uitgezocht hoe dat werkt, wat je ervoor moet doen e.d.?
Oud 25-11-2012, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Hé, dit is een goede tip. Lul.

OT: Ik zou uit huis gaan denk ik in deze situatie. Je moeder zegt: ´Wees eens meelevend´, terwijl ze dat zelf niet is.. Anders zou ze het deel waarom jij uit huis wilt begrijpen.
ben een meisje dus ik weet niet hoorr??
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Hé, dit is een goede tip. Aangespoelde walrus.

Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:07
Verwijderd
mens nog steeds

mr nu terug naar het topic het is geen chat
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:08
Verwijderd
Yes, sir! De tip heb ik mijn vorige post al gegeven, heb jij nog een serieuze?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Yes, sir! De tip heb ik mijn vorige post al gegeven, heb jij nog een serieuze?
Ik kan zeggen wat ik zou doen prate met me ouders
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 08:04
Verwijderd
Jij bent niet verantwoordelijk voor de financiën van je ouders. Dat staat buiten jouw keuze. Je ouders kunnen beter werk zoeken, of de bijstand in, en misschien moeten ze wel kleiner of minder luxe wonen, maar in Nederland is dat over het algemeen prima mogelijk. Misschien moeten ze bij de gemeente of iets dergelijks een afspraak maken om eens te praten over hun financiële huishouding. Het lijkt me dan verstandig dat ze dan al weten dat jij toch van plan bent om uit huis te gaan, dat scheelt in de berekeningen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 08:17
Verwijderd
waarom 2 forums over ongeveer hetzelfde onderwerp?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 12:19
Volk
Volk is offline
Hoeveel is die pgb dan? Als jij uit huis gaat besparen ze op eten, verzorgingsproducten, gas, water, en licht.

Dat je moeder JOUW geld gebuikte voor andere dingen slaat natuurlijk al helemaal nergens op, dat persoonsgebonden budget is niet voor niks persoonsgebonden. Dat is geld om jou te helpen met allerlei zaken. Je moeder steelt dus al tijden van je, geld dat ingezet had moeten worden voor zorg voor jou, en nu denkt ze dat ze recht heeft op jouw geld. Echt belachelijk dit.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 19:07
Attention
Attention is offline
2 dezelfde topics... En waar slaat het op dat jouw moeder jou nodig heeft voor geld? kan zij niet gaan werken ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten