Advertentie | |
|
![]() |
|
Het gaat om Economie.
Hoofdstuk 6 is echt lastig. De rest niet zo, 4 en 5 gaan vooral om huren/kopen en over levensfasen. Maar in H6 staan er ingewikkelde formules enzo, waar ik niks van begrijp. Ik hoop dat hij het wijzigd en 1 t/m 5 doet en daarna 6 t/m 11. Dat lijkt mij het beste, ik zal het aan hem vragen. Het is nog maar de vraag of we 4 en 5 halen. En ik kan niks tegen hun zeggen, hun zijn met zn 10en. De helft v/d is chaos en heel erg druk en de andere helft is rustig(vooral meisjes, en serieuze jongens). De Docent is nieuw, en komt rechtstreeks uit het bedrijfsleven. Gelukkig heb ik volgend jaar een veel betere docent. Die mij lekker kan klaarstomen voor het examen.
||
Citaat:
Zeker een nieuwe docent zal nog uitgebreid begeleid worden in zijn klassenmanagement en als jij duidelijk maakt dat JIJ last hebt, dan kan de school hier wat aan doen. En je kan best wat tegen ze zeggen. Al zeg je maar eens duidelijk: "Jongens, jullie zijn erg vervelend in de klas. Ik wil economie graag begrijpen." Dan doe je al wat. Want dan weten zij dat ze het voor jou verpesten. Voor je het weet zijn er meer die dit zeggen en is de lol er voor hen misschien ook eens af. Daarnaast kan je hopen dat ze diepe onvoldoendes halen; werkt heel goed voor motivatie. Maar ga niet naar hem toe met 'doe dit', maar spreek in ieder geval je zorgen duidelijk uit. Als ze het niet weten, kunnen ze niets doen.
|
Ja, maar hij heeft gezegd, dat H6 geschrapt wordt(prijselasticiteit, weet niet of het nog terugkomt en of het een examenonderwerp is).
Maar de drukte in de klas komt door een paar mensen die met proppen gooien en veel praten. De docent heeft het helemaal gehad, hij gaat denk ik weg. Hij zei ook dat hij er geen zin meer in heeft om ons les te geven, hun verpesten het voor de goede leerlingen.
||
Citaat:
Hij moet gewoon eens praten met zijn teammanager en er wat leerlingen uit gooien.
|
Kun je van school worden gestuurd(voor altijd) omdat je te veel chaos veroorzaakt in de les?
Als er een andere docent of teamleider in de klas zit, zijn ze allemaal rustig maar normaal is het een chaos met vliegtuigjes, proppen en soms zelfs boeken en puntenslijpers.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, gewoon ballen kweken, ja. Ik heb op mijn stage lerarenopleiding ook gehoord dat het voor leraren steeds moeilijker is om een klas onder controle te houden, onder andere door zeikouders. Van student-collega's in de praktijk hoor ik dan weer dat ze op de scholen zelf weinig hebben met die theorie en eerder aangeleerd krijgen om toch gewoon eens iets te doen dat misschien buiten de theorie van de lerarenopleiding valt. Mij lijkt dat het doel is om zoveel mogelijk leerlingen in een klas goed onderwijs te bieden. Als er een paar rotte appels tussen zitten die het voor de rest verzieken, kun je die het beste gewoon niet meer toelaten.
|
![]() |
|
|