![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder, je zou een keer in de week kunnen stomen. Een pan met water koken, en alssie net van de kook af is, met een handdoek over je hoofd (zodat de stoom eronder blijft hangen....) boven die pan gaan hangen. Dan gaan je poriën openstaan. Daarna kun je scrubben (wij hebben dat een tijd gedaan met zwitsalbabydouchespul en suiker, dus heel duur hoeft t niet te zijn), en goed insmeren met een goede creme. Het scrubben hoeft niet eens, als je na het stomen je gezicht maar goed schoonmaakt (veeg eens, nadat je een kwartier boven zo'n pan hebt gehangen, met een watje over je gezicht. Je schrikt je dood), ben je al een heel eind. Wel regelmatig doen, anders heeft het geen effect.... En als je écht geld te besteden hebt, kan ik Normaderm van Vichy aanraden. Prijzig spul, maar voor mij was het echt een wondermiddel ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
zorgen dat je geen foundation gebruikt, die verstopt de porieen alleen maar.
het is echt niet nodig om alle kleine plekjes te bedekken met make-up. en als je dat wel perse wil doen, zorg dan dat je het er s'avonds goed afwast. ik gebruik nooit make-up en heb duidelijk minder last van puistjes als vriendinnen die dat wel doen. en idd zorg dat je niet te vet eet. |
![]() |
|
Ik vind dat foundation helemaal niet uitgeband moet worden als je niet zo'n gave huid hebt. Het kan je een stuk zekerder van jezelf maken.
Alleen: je moet dan wel foundation op waterbasis kopen, want de meeste zijn met olie gemaakt en daar wordt je huid niet blijer van. Ik had eerst meer last van meeëters op mijn neus en kleine bobbeltjes op mijn voorhoofd en toen kreeg ik Tretinoïnecrème 0,05% van mijn huisarts (kan je gewoon met een receptje van de apotheek krijgen). Dat is een crème die ervoor zorgt dat je huid zich sneller vernieuwt waardoor er minder meeëters. Ik ben nu helemaal bobbeltjesvrij, dus overleg dat anders met je huisarts ![]() Verder moet je de gewone verzorgingsdingen doen: huid 2x per dag zachtjes wassen met een reinigingsgel (Garnier Essentials voor de gemengde huid is heel fijn, zit ook geen zeep in en ruikt erg lekker), natuurlijk make-up er goed afhalen en niet te vaak scrubben omdat je dan juist de talgproductie stimuleert. En als, áls je dan toch heel graag een puistje wil uitknijpen (bij voorkeur natuurlijk niet!): was eerst je vingers, knijp zachtjes, duw NIET met je nagels in je huid en doe er na afloop een paar druppels sterilon op om te desinfecteren, anders komen er allerlei bacteriën bij die de boel erger maken.
||
Citaat:
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar volgens mij klopt dat niet hoor? Alsof je wel puisten op je kaaklijn/wangen krijgt van een ongezonde levensstijl, maar niet op je voorhoofd? ![]() Het is wel zo dat die zone gevoeliger voor puistjes is, maar niet dat je er daarom minder aan kunt doen of dat juist wel/niet door je leefstijl komt. |
![]() |
|
@TS: [note] Het is natuurlijk wel zo dat wat voor de een zijn leven heeft verandert bij jou totaal geen verschil maakt. Het effect is bij iedereen anders, en het is zoeken naar een product wat voor jou goed werkt. [/note]
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar het werkt echt heel goed je ziet snel resultaat. Maar ik moest helaas wel stoppen, mijn huid was echt gewoon te droog geworden er hingen allemaal schilfers op mijn gezicht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah dat is vervelend, ik heb ook een droge huid gekregen daarom gebruik ik er elke ochtend dagcrème dan is het al weer goed.
Ja bij mij werd het ook oranje alleen heb nu een kussensloop dat oud is dus dat mag wel en een lelijke pyjama ;p Maar het valt eigenlijk nog best mee dat oranje. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook last van puistjes
Ik heb super veel gebruikt, maar niets hielp.. Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan, hij heeft pilletjes voorgeschreven die zorgen er voor dat ik geen puistjes bij kreeg, en zalf die de puistje weghaalt..maar die hielpen niet. Ik ga nu naar de dermatoloog,, daar heb ik opnieuw een ander soort tabletten van gekregen..maar die helpen wel.. Misschien moet je de dermatoloog gaan proberen,, daar moet je wel een verwijskaart van de huisarts hebben ![]() |
![]() |
|
Mensen zeggen dat het een fabeltje is, maar als ik stop met chocola eten, heb ik echt minder puistjes. Ook vet eten, zoals frituur rotzooi, is slecht voor je huid. Het klinkt heel lame, maar probeer fruit ofzo te eten als je zin heb in chocola of andere vette troep.
Oh, en als je ongesteld bent, krijg je altijd minstens 1 puist, dus dan kun je best toegeven aan een chocolabui. Tenminste, bij mij is dat de enige week per maand dat ik kan vreten wat ik wil zonder dat het erger wordt. Clerasil heeft bij mij nooit echt geholpen. Ze hebben wel een camouflagestift (lijkt op een labello) die gelijktijdig je puisje uitdroogt. Je moet het wel af en toe bijwerken, want het is geen 24/7 dekking en 's avonds alles eraf halen. Succes. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Clearasil zal je op de lange termijn zorgen voor alleen maar meer puistjes.
Bij jeugdpuistjes is 't goed om Benzoylperoxide (bij iedere apotheek zonder recept voor 3 euro te halen) te gebruiken, mocht dit niet helpen gebruik je het in combinatie met Dalacin-T. Merk je dat dit ook niet werkt kun je overgaan naar Mynocicline, dit zijn kleine tabletjes. Heb je er dan nog steeds last van is je redmiddel Roaccutane.
||
Citaat:
Ik zou je huisarts gewoon eens bellen en vragen wat je opties zijn ![]()
||
Citaat:
|
@Altro: Knijpen zou ik niiiet doen, want als je het doet is de puist wel 'leeg', maar er blijft wel lange tijd een rood vlekje zitten en je kan er ook littekens aan overhouden, en vergeet natuurlijk niet het vuil onder je nagels wat in je huid komt.
|
Ik ben ook pro knijpen inderdaad. Ik heb liever een rood plekje dan een vieze puist waar iedereen naar staart als ze met je staan te praten. En rode plekjes zijn te verbergen, een grote ijsberg op je gezicht not so much.
||
![]() |
Citaat:
het is verschillend wat bij jou effect geeft iedereen heeft weer een andere huid |
![]() |
|
Dr Oz was bij Oprah, en die adviseerde dat je een naald door de puist moest steken en dan moest openbreken. Klinkt heel smerig, I know, maar je schijnt er niks van te voelen.
Wilde het filmpje voor je zoeken, maar kan hem niet vinden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maargoed je moet het dan wel zorgen dat je handen goed schoon zijn en dat je het na die tijd dept met alcohol, zodat het zich verspreidt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
yeah ik heb er ook last van,
Ik ben naar de dokter geweest en heb goed spul gehad, ik zal de naam als ik thuis ben eens voor je opzoeken. Verder was ik elke ochtend en avond mijn gezicht met speciaal spul, ook die naam zal ik even voor je opzoeken hehe. Het is naar maarja, dit helpt wel goed ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Puist gaat maar niet weg Daantje_0705 | 8 | 20-10-2012 21:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Biergist Tabletten (Puisten) Naughty Clown | 11 | 19-08-2011 08:25 | |
Lichaam & Gezondheid |