Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2010, 16:16
LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik heb puisten, ik heb alle crèmepjes gebruikt die er bestaan , maar niets helpt.

Wat kan ik nog doen ????
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 16:31
Em.
Em. is offline
Wachten. Tot je puberteit over is, wel te verstaan.

En je zou naar de huisarts kunnen gaan en dan kan die verder kijken wat er mogelijk is. Er bestaan verschillende behandelingen/manieren om er verder van af te komen. Van antibiotica tot de pil gaan slikken.

En behalve crèmes heb je nog de standaard dingen als: je gezicht twee maal daags met lauw water wassen, gezond eten, niet met make-up gaan slapen, niet je hele gezicht vol foundation smeren, af en toe naar buiten vanwege zon, enzovoort.

En verder, ik zou je niet te druk maken om een paar puistjes hier en daar. Dat hoort er nu eenmaal bij, niet iedereen heeft nu eenmaal een stralend photoshopgezicht.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 16:34
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Uit ervaring heb ik gemerkt dat crèmes en dergelijke alleen maar uitdrogen, wat je talgklieren nog harder activeert waardoor je nog meer puistjes krijgt. Je gezicht wassen met een washandje 's ochtends en 's avonds helpt voor mij het beste. Zorg ook dat je haarlak, gel, dat soort dingen zo min mogelijk in je gezicht krijgt. Met andere woorden: Houd je gezicht gewoon schoon. Talgklieren maken talg om je gezicht schoon te houden, en puistjes zijn ophopingen van talg. Dus als jij je gezicht schoon houdt, hoeven de klieren dat niet voor je te doen.
Oud 17-10-2010, 19:23
Henck
Henck is offline
Niet te veel vet eten. Er zullen nu wel hordes moraalridders zijn die dit gaan ontkrachten, maar ik zag altijd een causaal verband tussen vet eten en puisten.

MVG,
Henck
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 19:59
Naimin
Naimin is offline
Voor mij heeft Clearasyl.. clearasiel .... geen idee hoe je het schrijft eigenlijk...
Maar ja.. voor mij heeft C altijd goed gewerkt eigenlijk.. Het maakt de porien schoon volgens mij.. dat dan weer mee-eters voorkomt en waardoor er weer geen puistjes kunnen onstaan..

Ik weet de werkwijze er niet helemaal van eigenlijk maar het werkte wel..
Oud 17-10-2010, 20:00
Em.
Em. is offline
Citaat:
Voor mij heeft Clearasyl.. clearasiel .... geen idee hoe je het schrijft eigenlijk...
Maar ja.. voor mij heeft C altijd goed gewerkt eigenlijk.. Het maakt de porien schoon volgens mij.. dat dan weer mee-eters voorkomt en waardoor er weer geen puistjes kunnen onstaan..

Volgens mij is het vet slecht voor je huid. Tenminste, dat hoor ik altijd.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 20:02
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Volgens mij is het vet slecht voor je huid. Tenminste, dat hoor ik altijd.
nou, zonder vet ga je keihard dood, teveel is altijd slecht, dat wel
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 20:04
Em.
Em. is offline
Ik hoorde altijd dat het je huid ontzettend zou uitdrogen. Zelf geen ervaring mee, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Ik hoorde altijd dat het je huid ontzettend zou uitdrogen. Zelf geen ervaring mee, trouwens.
Deed het bij mij inderdaad wel. Verschrikkelijk spul, net als producten van Garnier. Maargoed, dat kan ook aan mij liggen

Verder, je zou een keer in de week kunnen stomen. Een pan met water koken, en alssie net van de kook af is, met een handdoek over je hoofd (zodat de stoom eronder blijft hangen....) boven die pan gaan hangen. Dan gaan je poriën openstaan. Daarna kun je scrubben (wij hebben dat een tijd gedaan met zwitsalbabydouchespul en suiker, dus heel duur hoeft t niet te zijn), en goed insmeren met een goede creme.
Het scrubben hoeft niet eens, als je na het stomen je gezicht maar goed schoonmaakt (veeg eens, nadat je een kwartier boven zo'n pan hebt gehangen, met een watje over je gezicht. Je schrikt je dood), ben je al een heel eind. Wel regelmatig doen, anders heeft het geen effect....

En als je écht geld te besteden hebt, kan ik Normaderm van Vichy aanraden. Prijzig spul, maar voor mij was het echt een wondermiddel
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 06:23
Verwijderd
zorgen dat je geen foundation gebruikt, die verstopt de porieen alleen maar.
het is echt niet nodig om alle kleine plekjes te bedekken met make-up.
en als je dat wel perse wil doen, zorg dan dat je het er s'avonds goed afwast.
ik gebruik nooit make-up en heb duidelijk minder last van puistjes als vriendinnen die dat wel doen.
en idd zorg dat je niet te vet eet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:43
Rivka
Rivka is offline
Ik vind dat foundation helemaal niet uitgeband moet worden als je niet zo'n gave huid hebt. Het kan je een stuk zekerder van jezelf maken.
Alleen: je moet dan wel foundation op waterbasis kopen, want de meeste zijn met olie gemaakt en daar wordt je huid niet blijer van.
Ik had eerst meer last van meeëters op mijn neus en kleine bobbeltjes op mijn voorhoofd en toen kreeg ik Tretinoïnecrème 0,05% van mijn huisarts (kan je gewoon met een receptje van de apotheek krijgen). Dat is een crème die ervoor zorgt dat je huid zich sneller vernieuwt waardoor er minder meeëters. Ik ben nu helemaal bobbeltjesvrij, dus overleg dat anders met je huisarts . Dingen van de apotheek zijn eigenlijk altijd beter dan die uit de gewone drogist.
Verder moet je de gewone verzorgingsdingen doen: huid 2x per dag zachtjes wassen met een reinigingsgel (Garnier Essentials voor de gemengde huid is heel fijn, zit ook geen zeep in en ruikt erg lekker), natuurlijk make-up er goed afhalen en niet te vaak scrubben omdat je dan juist de talgproductie stimuleert.
En als, áls je dan toch heel graag een puistje wil uitknijpen (bij voorkeur natuurlijk niet!): was eerst je vingers, knijp zachtjes, duw NIET met je nagels in je huid en doe er na afloop een paar druppels sterilon op om te desinfecteren, anders komen er allerlei bacteriën bij die de boel erger maken.
Oud 19-10-2010, 20:33
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Nooit last van gehad eigenlijk
Misschien is het niet voor de gevoelige huid xD
Oud 19-10-2010, 20:44
Rivka
Rivka is offline
Dat is het zeer zeker niet .
Oud 25-10-2010, 14:02
Anoniemengeheim
Anoniemengeheim is offline
Laat je puistjes zo veel mogelijk met rust!
Koop camouflagecréme als dat mag, dat scheelt ook!
En... Het crémetje van Clinique is heeeeel erg fijn!
Elke avond een beetje opdoen en laten inwerken.
Maar doe dat wel steriel!

Veel succes!!!

xxx
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 14:04
Anoniemengeheim
Anoniemengeheim is offline
Oja, Als je over je gezicht een T-vorm trekt (over je mond naar je neus naar je voorhoofd, dan teken je de letter T) en alleen daar puistjes op zit kun je er niks aan doen.
Alles buiten de T-vorm is omdat je ongezond leeft!
Let daarop....
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 14:33
Em.
Em. is offline
Citaat:
Oja, Als je over je gezicht een T-vorm trekt (over je mond naar je neus naar je voorhoofd, dan teken je de letter T) en alleen daar puistjes op zit kun je er niks aan doen.
Alles buiten de T-vorm is omdat je ongezond leeft!
Let daarop....

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar volgens mij klopt dat niet hoor? Alsof je wel puisten op je kaaklijn/wangen krijgt van een ongezonde levensstijl, maar niet op je voorhoofd?

Het is wel zo dat die zone gevoeliger voor puistjes is, maar niet dat je er daarom minder aan kunt doen of dat juist wel/niet door je leefstijl komt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:39
Bright Blue
Bright Blue is offline
GEEN clearasil gebruiken. Dat is mijn tip. Het is duur en het werkt niet.
Verder zijn alle tips al wel gegeven denk ik.
Oud 27-10-2010, 15:48
Verwijderd
Clearasil werkt bij mij perfect.. ik had giga veel puisten..elke nacht spoelen en elke ochtend met wash..En mijn puisten zijn zo weg..zonder een droge huid te hebben
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 18:11
Rivka
Rivka is offline
@TS: [note] Het is natuurlijk wel zo dat wat voor de een zijn leven heeft verandert bij jou totaal geen verschil maakt. Het effect is bij iedereen anders, en het is zoeken naar een product wat voor jou goed werkt. [/note]
Oud 27-10-2010, 20:09
Verwijderd
Ik gebruik Benzoylperioxide voor in de avond als ik ga slapen, en in de ochten Eryacne.
Werkt bij prima, mijn hele hoofd zat er zowat vol mee, nou heb ik niet zo veel meer
Echt fantastisch spul!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 06:39
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik Benzoylperioxide voor in de avond als ik ga slapen, en in de ochten Eryacne.
Werkt bij prima, mijn hele hoofd zat er zowat vol mee, nou heb ik niet zo veel meer
Echt fantastisch spul!
Sterk spul is dat..heb ik ook gehad.. Maar al mn kleren werden oranje..net als mijn kussen.. dus daarmee ben ik gestopt..Het werkt te heftig op spullen waarop het niet moet werken .
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 22:25
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Echt fantastisch spul!
Dat heb ik ook voor 2 weken gebruikt ik kreeg daar door echt een hele droge huid.
Maar het werkt echt heel goed je ziet snel resultaat.
Maar ik moest helaas wel stoppen, mijn huid was echt gewoon te droog geworden er hingen allemaal schilfers op mijn gezicht.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 11:35
Verwijderd
Ah dat is vervelend, ik heb ook een droge huid gekregen daarom gebruik ik er elke ochtend dagcrème dan is het al weer goed.
Ja bij mij werd het ook oranje alleen heb nu een kussensloop dat oud is dus dat mag wel en een lelijke pyjama ;p
Maar het valt eigenlijk nog best mee dat oranje.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 13:39
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Ik heb ook last van puistjes
Ik heb super veel gebruikt, maar niets hielp..
Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan, hij heeft pilletjes voorgeschreven die zorgen er voor dat ik geen puistjes bij kreeg, en zalf die de puistje weghaalt..maar die hielpen niet.
Ik ga nu naar de dermatoloog,, daar heb ik opnieuw een ander soort tabletten van gekregen..maar die helpen wel..
Misschien moet je de dermatoloog gaan proberen,, daar moet je wel een verwijskaart van de huisarts hebben
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 14:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mensen zeggen dat het een fabeltje is, maar als ik stop met chocola eten, heb ik echt minder puistjes. Ook vet eten, zoals frituur rotzooi, is slecht voor je huid. Het klinkt heel lame, maar probeer fruit ofzo te eten als je zin heb in chocola of andere vette troep.

Oh, en als je ongesteld bent, krijg je altijd minstens 1 puist, dus dan kun je best toegeven aan een chocolabui. Tenminste, bij mij is dat de enige week per maand dat ik kan vreten wat ik wil zonder dat het erger wordt.

Clerasil heeft bij mij nooit echt geholpen. Ze hebben wel een camouflagestift (lijkt op een labello) die gelijktijdig je puisje uitdroogt. Je moet het wel af en toe bijwerken, want het is geen 24/7 dekking en 's avonds alles eraf halen.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 21:59
Rysair
Rysair is offline
Citaat:

Dit dus. Dit gebruik ik elke dag.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 13:07
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik ben geen fan van de producten tegen puistjes, maar gewone makeup padjes met wat water (of clearasil padjes) werkten het beste voor mij.
Oud 29-11-2010, 11:24
Tazer
Tazer is offline
Clearasil zal je op de lange termijn zorgen voor alleen maar meer puistjes.
Bij jeugdpuistjes is 't goed om Benzoylperoxide (bij iedere apotheek zonder recept voor 3 euro te halen) te gebruiken, mocht dit niet helpen gebruik je het in combinatie met Dalacin-T. Merk je dat dit ook niet werkt kun je overgaan naar Mynocicline, dit zijn kleine tabletjes. Heb je er dan nog steeds last van is je redmiddel Roaccutane.
Oud 18-12-2010, 23:37
Jefar
Jefar is offline
Werkt tandpasta niet erg goed?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 08:21
Batave
Batave is offline
Yves Rocher huidverzorging twee keer per dag met een watje, en verder wachten tot het over gaat.
Oud 19-12-2010, 10:15
veer2110
veer2110 is offline
ik heb zo'n spul van de huisarts gekregen. tegen acné
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 08:18
Megamandy
Megamandy is offline
niet te veel varkensvlees eten helpt ook..
waarom weet ik ook niet maar dat hoorde ik een keer...
en de pil is echt een wondermiddel =)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 21:02
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik gebruik Wash Out heet het volgens mij van de Hema, werkte geweldig.
Oud 23-12-2010, 02:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
niet te veel varkensvlees eten helpt ook..
waarom weet ik ook niet maar dat hoorde ik een keer...
en de pil is echt een wondermiddel =)
Dan zouden moslims geen puisten moeten hebben, en vegetariërs ook niet, dus daar zou ik niet teveel op vertrouwen. En de pil helpt ook niet altijd, maar het zou wel een oplossing kunnen zijn. In sommige gevallen schijnt Yasmin te helpen, maar ik weet niet 100% zeker of die pil Yasmin heet.

Ik zou je huisarts gewoon eens bellen en vragen wat je opties zijn
Oud 29-12-2010, 16:03
Selimmm
Selimmm is offline
Heet. Je moet heet hebben.Heet water op je gezicht is het allerbeste. Zie je, we vallen allemaal weer terug op de natuur.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 20:45
Altro
Altro is offline
Aan het einde van de dag je make up eraf halen, je gezicht wassen en je handen, en dan alles wat er te knijpen is knijpen. Dat werkt heel goed bij mij.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 23:32
Dingaantouwtje
Citaat:
Aan het einde van de dag je make up eraf halen, je gezicht wassen en je handen, en dan alles wat er te knijpen is knijpen. Dat werkt heel goed bij mij.
Dit, alleen gebruik ik geen make-up. Ik was mijn gezicht elke avond (sinds kort met Wash Out van HEMA) met warm tot heet water, en als er 's ochtends wat te knijpen valt dan doe ik wat ik moet doen. Works for me, het blijft nooit helemaal schoon natuurlijk, maar het is zeker rustiger dan wanneer ik niks doe =)
Oud 30-12-2010, 10:47
Batave
Batave is offline
Lekker knijpen
Oud 01-01-2011, 14:18
Rivka
Rivka is offline
@Altro: Knijpen zou ik niiiet doen, want als je het doet is de puist wel 'leeg', maar er blijft wel lange tijd een rood vlekje zitten en je kan er ook littekens aan overhouden, en vergeet natuurlijk niet het vuil onder je nagels wat in je huid komt.
Oud 02-01-2011, 14:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben ook pro knijpen inderdaad. Ik heb liever een rood plekje dan een vieze puist waar iedereen naar staart als ze met je staan te praten. En rode plekjes zijn te verbergen, een grote ijsberg op je gezicht not so much.
Oud 02-01-2011, 14:56
Altro
Altro is offline
@Rivka: Ik heb nu nog zero littekens en na het uitknijpen heb ik maar voor 5 of 10 minuten of minder een rood vlekje.

@Little Phoebe: Idd, liever eventjes en rood vlekje dan dat je met een vies puistje rondloopt..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 17:21
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik heb geen littekens van uitknijpen, hoewel sommigen dat misschien wel eerder kunnen krijgen dan ik.
Oud 12-01-2011, 14:09
anoniem1998
anoniem1998 is offline
Citaat:
GEEN clearasil gebruiken. Dat is mijn tip. Het is duur en het werkt niet.
Verder zijn alle tips al wel gegeven denk ik.
Sorry hoor maar ik gebruik Clearasil en bij mij werkt het als ik het elke dag op doe en 2 min. laat intrekken

het is verschillend wat bij jou effect geeft iedereen heeft weer een andere huid
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 14:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dr Oz was bij Oprah, en die adviseerde dat je een naald door de puist moest steken en dan moest openbreken. Klinkt heel smerig, I know, maar je schijnt er niks van te voelen.

Wilde het filmpje voor je zoeken, maar kan hem niet vinden.
Oud 12-01-2011, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook pro knijpen inderdaad. Ik heb liever een rood plekje dan een vieze puist waar iedereen naar staart als ze met je staan te praten. En rode plekjes zijn te verbergen, een grote ijsberg op je gezicht not so much.
Dit dus.
maargoed je moet het dan wel zorgen dat je handen goed schoon zijn en dat je het na die tijd dept met alcohol, zodat het zich verspreidt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 16:39
Dingaantouwtje
http://www.oprah.com/oprahshow/Dr-Oz...a-Pimple-Video
Oud 12-01-2011, 16:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Sorry hoor maar ik gebruik Clearasil en bij mij werkt het als ik het elke dag op doe en 2 min. laat intrekken

het is verschillend wat bij jou effect geeft iedereen heeft weer een andere huid
Oke, het kan zo zijn dat het bij jou werkt. Maar in veel onderzoeken blijkt dat Clearasil bij de meeste mensen niet werkt, daarom zei ik het.
Oud 12-01-2011, 16:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja die! Super smerig, maar als Dr Oz het zegt, zal het wel waar zijn
Oud 13-01-2011, 08:59
Verwijderd
yeah ik heb er ook last van,
Ik ben naar de dokter geweest en heb goed spul gehad, ik zal de naam als ik thuis ben eens voor je opzoeken.
Verder was ik elke ochtend en avond mijn gezicht met speciaal spul, ook die naam zal ik even voor je opzoeken hehe. Het is naar maarja, dit helpt wel goed

Citaat:
En dit ja
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 10:57
Breakdown
Breakdown is offline
Ik zou is een Scrub proberen die je bij de zaak Lush kan kopen bijvoorbeeld.
Of van ff denken als ik het goed heb Garnier.
Die hebben van die scrub dingen voor je gezicht en dat schijnt heel goed voor je gezicht te zijn en dan neemt het steeds meer af
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten